Recenze: Já, padouch 3

Recenze: Já, padouch 3 | Fandíme filmu
Zobrazit další 2 obrázky
Další zbytečné pokračování, nebo příjemný animák?

Ze začátku bych rád osvětlil, jak to vlastně je mezi mnou a sérií Já, Padouch. Jednička je pro mě stále jedním z mých nejoblíbenějších animovaných filmů všech dob a rád ji postavím vedle takových klasik, jako Hledá se Nemo nebo Vzhůru do oblak, k dalším přírůstkům do série ale zase tak vřelý vztah nemám. Dvojka je velice fajn, smějete se poměrně pravidelně, ale postrádá emocionální aspekty prvního dílu a Mimoni už jsou jen slátanina vtipů, které doženou ke smíchu spíše jen výjimečně. Do třetí části jsem tedy vstupoval prakticky bez očekávání, jelikož trailery mě zrovna neoslovily a celý film vyzařoval spíše touhu vydělat peníze, než bavit diváky. Jak se to tedy nakonec celé povedlo?

Naštěstí mohu říct, že Já, Padouch 3 je příjemná podívaná, která se kvalitativně pohybuje někde v rozmezích dvojky. Nic fantastického to není, ale té hodinky a půl, které jsem v kině proseděl, určitě nelituji. Příběh se tentokrát točí kolem Gruova dvojčete Drua, který se zčistajasna objeví a snaží se se svým dlouho ztraceným bratrem znovu navázat kontakt. Gru si ale zrovna prochází pořádnou krizí. Po neúspěšné misi s cílem chytit nejhoršího padoucha světa, Balthazara Bratta, je vyhozen s Antivelepadoušské ligy a jeho věrní kumpáni Mimoni jeho hrdinské činy zrovna neschvalují. Musí se tedy potýkat se vztahy ke svému bratrovi, ke svým žlutým společníkům a ještě nezapomínat na Bratta, který plánuje uskutečnit svůj dlouho chystaný plán.

Pokud patříte mezi lidi, kteří mají až po krk těch malých žlutých otravů a přijde vám, že už je na světě přemimoňováno, mohu vás ujistit, že třetí Padouch Mimoně opět staví více do pozadí a využívají se spíše k občasným vtipům, podobně jako tomu bylo v prvním filmu. Tady jsou hned na začátku odsunuti do vlastního vedlejšího příběhu, který sice nabídne pár slušných uchechtnutí, ale zvlášť rozvinutý není a 90% z něj už stejně prozradily trailery. Daleko větší důraz se tu klade na Grua a jeho příběhovou linii. Ta sice, jako ostatně většina filmu, není žádné mistrovské dílo, sledovat dva bratry se navzájem poznávat a zjišťovat, jak jsou si podobní, a v čem se naopak liší, je ale přesto zábavné. Emocionální momenty, které mezi sebou bratři sdílejí, většinou nedopadají tak dobře, jako ty odlehčenější a jeden z nich mi přišel vyloženě uspěchaný, dramatickými částmi ale film naštěstí nepřetéká a většinu času nám prezentuje spíše ty vtipnější. Něco podobného poté vidíme v částech filmu vyhrazených pro Gruovu manželku Lucy. Ta se snaží hlavně naučit, jak být pořádnou a správnou matkou, její snaha ale opět funguje nejlépe, když ji film prezentuje vtipným způsobem a ne tím vážným.

Většinou jsem tu zatím spíše kritizoval, pojďme se tedy podívat na věci, které se třetímu Padouchovi naopak povedly. Tím největším plusem byla v tomto díle animace. Série si už v jedničce vytvořila svoji vlastní realitu, která se podobá té naší, ale mnoho věcí, jako třeba všechna vozidla, lidské proporce nebo všechny bláznivé zbraně, jsou komicky zveličené a ve trojce série odhodila absolutně všechny zábrany. Svět je tu velice barevný a tak skvěle zveličený a nesmyslný, že nejde jinak, než si to celé neužívat alespoň po vizuální stránce. Skvělým příkladem je hlavní záporák snímku Balthazar Bratt, který sice postrádá cokoliv pod povrchem a příběhu opravdu slouží jen jako síla, proti které se musí bojovat, animátoři se ale na něm a jeho arzenálu nesmírně vyřádili a pokaždé, když je na plátně, spolehlivě si film užíváte. A i když je tohle u mých redakčních kolegů celkem nepopulární názor, myslím, že celé Já, Padouch sáze nesmírně pomáhá český dabing. Jiří Lábus si roli vyloženě užívá, ve dvou předešlých filmech byl fantastický a tady tomu není jinak. To samé se dá říct o Veronice Žilkové v roli Lucy.

Já, Padouch 3 je rozhodně zlepšením oproti předloňským Mimoňům a pokud se před vámi objeví na televizi nebo vás na něj budou vaše děti tahat do kina, rozhodně nijak nebolí si to celé prosedět. Nic tu není vyloženě vynikajícího ani dech beroucího a film se vám nejspíš po několika dnech dokonale vykouří z hlavy, jako chvilkové zabavení ale funguje více než dobře. Animace se povedla, český dabing je dobrý, takže není nic, po čem by vás měly bolet ani oči, ani uši. Teď už jen doufat, že dvojka Mimoňů nezůstane zase pozadu.

7/10

Já, padouch 3

30.06.2017 | USA