Komentáře 16

Emma | Fandíme filmu
Emma | 2016-11-22 13:46:35 | 0 0
Mě se třeba filmy o HP líbí méně, než knihy (což mám ale asi u všech adaptací, protože vlastní fantazii při čtení jen výjimečně trumfne fantazie někoho jiného zhmotněná do filmu) , ale na druhou stranu si myslím, že to líp zkrátka zfilmovat nešlo. V knihách jsou desítky vedlejších linek, které sice ve výsledku skoro nikdy nejsou samoúčelné a dotvářejí hlavní příběh (někdy i napříč knihami), jenže do filmu se prostě nikdy nemůžou vejít (nemluvě o tom, že když se filmy začaly točit, knihy ještě nebyly dopsány a protože autorka nechtěla aby unikly spoilery, jen těžko mohla někomu naplno říct "to a to nesmíte vystřihnout, to bude zásadní ve finální knize").
Něco se obětovat muselo (a někdy i něco podstatného), jinak by měly filmy minimálně pět hodin a protože si myslím, že ono krácení a vyhazování linek všude dopadlo minimálně koukatelně, hodnotím snímky o HP hodně vysoko. Řekla bych že dokonce patří k top knižním adaptacím, které znám a poměr věrnosti předloze a převedení do filmové podoby je u nich IMO skoro ieální.
Ale právě proto si někde v koutku duše myslím, že série FZ by mohla být v tomhle směru ještě o fous komplexnější, protože tady není třeba nic z toho, co Rowllingová napíše zkracovat. Vymýšlí to celé "na čisto" už ve formě scénáře a my tak můžeme dostat její prvotní vizi se vším všudy a bez kompromisů, což u HP nikdy nešlo i když byla přítomna na place.
Fimi | Fandíme filmu
Fimi | 2016-11-22 09:22:47 | 1 0
Geralt: jo tak to souhlasím
Dominik | Fandíme filmu
Dominik | 2016-11-22 09:20:31 | 1 0
David007: Přesně, naprostý souhlas

Esgalnor: Taky, nelze než nesouhlasit

Hanc175: Prostě o tom nic nevíš tak se prosím neangažuj

GeraltzRivie: Ano je to problematické, hlavně od čtyřky jsou knihy psané v menším písmu a když má kniha v menším písmu (myslím pětku) bez mála 800 stran, tak ve stejném písmu jako třeba jednička by měla něco kolem tisícovky, což není zfilmovatelné, ale je zajímavostí že pětka jako nejdelší kniha z celé série i ze zmenšeným písmem, je nejkratší film...
GeraltzRivie | Fandíme filmu
GeraltzRivie | 2016-11-22 08:14:23 | 1 0
Fimi: Tak ono je to dost problematické udělat film podle knihy. Samozřejmě z hlediska času, protože do jednoho filmu prostě celou knihu nikdo nenarve. Ale HP série je prostě solidně odvyprávěný, vygradovaný příběh, i přesto že není věrný předloze.

Další příklad nevěrnosti předloze je Jurský park a zase se jedná o skvělý film, nedovedu si představit, že by v tom filmu bylo to samé co v knize, podle mě by to pro většinu lidí moc atraktivní nebylo. Potom se mi vybaví jen Na hraně zítřka, to jsem sice nečetl, ale pokud vím, tak o věrnou adaptaci se opět nejedná a byl to hit. A nakonec mám čerstvě v paměti Dunu, což je podle mě nejvěrnější film knižní předloze co jsem kdy viděl a koukat se na to fakt nedá. Takže si myslím, že někdy to, že jde film vlastní cestou je lepší a dá to víc, než kdyby se jednalo o věrnou kopii.
Fimi | Fandíme filmu
Fimi | 2016-11-21 20:53:44 | 0 0
až na to že co díl to nepřesné zpracování dle knih....třeba bitva v Bradavicích je v knize mnohem delší a trochu jiná, syn dvojí krve je uplně jiný a mnohem komplikovanější, Fenixův řád je mnohem více politický a hodně zasahuje do historie....ale musím uznat že i mně se filmy moc líbili, hlavně od čtvrtého dílu....rozhodně více než Hobbit, pokud se budu držet fantasy žánru
David007 | Fandíme filmu
David007 | 2016-11-21 19:22:28 | 0 0
Jo, a za třetí: Nemyslím si to jen já, ale dalších několik stamilionu ldí na planetě..
David007 | Fandíme filmu
David007 | 2016-11-21 19:21:34 | 0 0
Hanc175: A proč bych to sakra dělal???? Pořád máme probírat to samé dokola???
Za prvé: Já jsem fanoušek světa HP
A za druhé: Filmy HP jsou jedny z nejlepších vůbec, co kdy vznikly - ( ne tak doslova) , ale jde spíše o to, že co díl, tak to bylo buď stejně, nebo dokonce ještě luxusnější filmové podání.. Mysli si co chceš, ale sága HP, má opravdu kvalitní, nádherné a super zpracované díly (možná vyjma 1,2 - Ale to tak uplně nejde brát, protože herci byli hrozně mladí... ALE zase ty filmy jsou dost podstatné k pochopení světa HP, je to tam hodně dobře vysvětleno)
Hanc175 | Fandíme filmu
Hanc175 | 2016-11-21 14:10:28 | 0 0
David00-nepletes si me se sebou?
GeraltzRivie | Fandíme filmu
GeraltzRivie | 2016-11-21 14:09:36 | 0 0
Martin: Neřídím se celkovým hodnocením, ale pouze uživateli, které mám za ta léta vyhlédnutý se stejným vkusem, což je podle mě lepší, než si číst recenze filmových kritiků, kteří to mají jako práci. A nevšiml jsem si, že by Čarodějnice byla na CSFD nějak chválená.
Martin | Fandíme filmu
Martin | 2016-11-21 13:27:54 | 0 0
Podle csfd bych se moc neřídil kolikrát se mě stalo, že bylo vše vychvalované do nebes a byla to sračka (například Čarodějnice)
GeraltzRivie | Fandíme filmu
GeraltzRivie | 2016-11-21 12:38:00 | 0 0
Podle mne FZ prostě těží ze zvědavosti lidí. Jenomže co jsem si tak všiml, tak i přes pěkné recenze lidi z kina odcházejí spíše méně spokojení. Když koukám na hodnocení na csfd, tak tam ty reakce jsou docela rozporuplné. Takže si myslím, že v dalším týdnu bude následovat celkem velký propad tržeb, v USA je to podle mě jistota, v Evropě to tak hrozné asi nebude.
David007 | Fandíme filmu
David007 | 2016-11-21 12:21:37 | 0 0
Hanc175 : Vůbec nevíš, o čem mluvíš..
hanc175 | Fandíme filmu
hanc175 | 2016-11-21 07:48:35 | 0 1
U HP houstla atmosfera?Mozna v tom dile od Cuarona.Jinak to bylo slaby jak caj.
Esgalnor | Fandíme filmu
Esgalnor | 2016-11-20 22:01:32 | 0 0
Mluvit o tržbách Zvířat jako o neúspěchu je blbost. A to porovnání dost zcestné. Restart SW měl jméno série v názvu. Hobit měl v názvu specifické stvoření pro LOTRa. Batman to měl v názvu. Zvířata jsou kompletně nová série, kde spousta lidí o spojení s HP ani neví. Navíc jsou zasazena do absolutně finančně nejnevýhodnějších a nejméně mainstreamových dvacátých let, což byl pro WB velký risk. Jméno svého předchůdce nemají v názvu a ani nikde na plakátech, je to soběstačná nová série, kterou s HP v trailerech spojovala jen místy hudba, to je vše. A jaká téměř kompletně nová série má takový otvírák? Navíc, ty tržby ze světa jsou skvělé, otvírák v zahraničí o téměř 60 milionů vyšší než měl Strange. Podle mě jsou ty tržby rozhodně v hranicích očekávání, možná lehce nad nimi, zklamat ale nikoho nemůžou, jen velcí optimisti mohli věřit ve stovku.
x | Fandíme filmu
x | 2016-11-20 20:43:43 | 0 0
hanc175: Naprosto vedle. Warnerům nešlo o to mít u prvních Zvířat co nejvyšší tržby, ale zadělat na další sérii. Což se jim podle výtečných recenzí podařilo. Vypadá to, že půjde o velmi zajímavý příběh o druhém nejnebezpečnějším kouzelníkovi po Voldemortovi (fandové vědí), kde bude houstnout atmosféra podobně jako u HP filmů, a tržby budou díl od dílu růst.

Přidat nový komentář

Pro psaní komentářů, se přihlašte.

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest