Komentáře 41

Dg. | Fandíme filmu
Dg. | 2013-04-09 16:53:33 | 0 0
To, co mělo býti řečeno , bylo řečeno v PP ! V tomto bych ani nějaké hlubokomyslnosti nečekal , a musím říci , že u tohoto jsem se chtěl klidně " pouze " dívat a bavit v reáliích Středozemě , a toho všeho jsem dostal vrchovatě !!! Je pravda , že konec byl poněkud přeplácanější , ale já to tomuto snímku rád odpouštím a ponořím se nadšeně i do následujících dílů , abych na chvíly zapoměl na tu bídu dnešního reálného světa !!! Dg.
Ondřej | Fandíme filmu
Ondřej | 2013-03-27 07:52:28 | 0 0
Bože, vypněte někdy mozek a jen se dívejte. Ten film je tak... skvostný!
karizblok | Fandíme filmu
karizblok | 2012-12-28 12:15:20 | 0 0
Exarion- úplne súhlasím s tvojim komentárom.. len škoda,že som z kina odchádzala skôr nahnevaná ako potešená, rozdiely od knihy ma totiž strašne rozhodili (znovu som si ju prečítala tesne pred filmom,čo bola pre mňa chyba) s odstupom času sa na to ale pozerám tak,že som zas mohla vidieť Stredozem..len sa obávam toho môjho sklamania aj pri ďalších pokračovaniach..
Anarvin | Fandíme filmu
Anarvin | 2012-12-16 15:04:25 | 0 0
Ayashiki - 48 FPS filmový svět značně rozděluje - řada zahraničních recenzí naopak dopadla špatně právě proto, že ten či onen kritik nemohl novou technologii vystát. Ja zatím pořád nevím, uvidím příští týden.

Co se obrů týče - Už jsem film viděl v IMAXu, kde je v tmavých scénách vše v pořádku a napodruhé ta scéna pro mě byla ještě zbytečnější. Jak si pokládáš otázku, co by se z filmu dalo vystřihnout, tohle je pro mě přesně jeden z těch momentů. Jde o naprosto zbytečnou trikovou onanii, ze které má význam pouze těch několik sekund, kdy Bilbo spadne z římsy a Thori je na něj o to naštvanější. To šlo vyřešit i bez obrů.

Jinak ano, z filmu toho bylo pořád vystříháno ještě dost. Krom Isilduorva meče mě napadají ještě trhy v Hobitíně, kam se Bilbo vypravil nakupovat.
Hobit | Fandíme filmu
Hobit | 2012-12-16 10:11:53 | 0 0
Mě osobně se 3D líbilo a dabing mi moc nevadil
Ayashiki | Fandíme filmu
Ayashiki | 2012-12-15 05:11:23 | 0 0
Bolo to dlhé, zbytočne dlhé, keď už sme sa teda rozhodli pre tri filmy a viac-menej ich usadili do tempa rozprávkovejšej, detskejšej predlohy (a mne sa zase páčilo, aké to bolo milé a dobrodružné a zrazu to preplo do "serious mode", akoby to zdôrazňovalo hravosť zvyšku príbehu a farebnosť trpasličej cesty zas podkresľuje pochmúrnosť toho, čo sa v skutočnosti, potichu za oponou v Stredozemi odohráva a ako šikovne mocní ťahajú za povrázky), načo z toho silou-mocou robiť 160 minútový epos, keď 120 minút by bohate stačilo? Ale na druhú stranu, čím viac nad tým rozmýšľam, tým viac sa neviem rozhodnúť, čo by som z toho vyhodila. Nakoniec to tam všetko tak nejako... Patrilo. Pretiahnutá hostina, na ktorej sa trpaslíci ešte roztopašne veselili, linky s Radagastom a Bielou radou pravdepodobne budú mať istý vplv na dej ďalších filmov, Thorinova minulosť dodala postave vrstvu, ktorú v knihe postrádala... Všetko to tam nakoniec malo svoje miesto. Z HFR som nadšená. Prvých pár minút otvorená pusa, potom to chvíľku trochu liezlo na nervy a ďalšiu chvíľu odpútavalo pozornosť od samotného filmu, ale po cca pol hodine som nijaký problém nemala, naopak som často zírala na veci, ktoré by mi v 24 fps asi také vizuálne úžasné neprišli. 3D je v HFR úžasne čisté, stráca sa rozmazanosť obrazu pri rýchlom pohybe kamery, všetko je oveľa prehľadnejšie a hlavne svetlejšie, takže konečne sa netreba báť noci, aj pri slabom osvetlení je všetko detailne vidieť. Akurát mám pocit, že práve vďaka neprítomnosti HFR (hlavne na novinárskych projekciách) film pozbiera neveselé recenzie. Príklad za všetky z tejto recenzie - skalní obri. V obyčajnom 3Dklasický nešťastný nápad - noc, dážď a digitálne triky v 3D nikdy nevyhrávali, pretože na plátne proste nebolo nič vidieť. V HFR ale nenarážajú do seba tmavé skaly, ale dvaja krásne prepracovaní obri s mimikou, naokolo sa rúcajú hory a človek vidí kotúľať sa aj najmenšiu skalku a zrazu má pocit, že tým trpaslíkom tam ide NAOZAJ o život. Takisto vidím všade veľa kritiky na príliš digitálnych efektov na úkor masiek a kostýmov, ale zase - zatiaľ čo digitál a exteriéry pôsobia v HFR nádherne a živo, masky vyzerajú umelo a nedôveryhodne. Zmätené bojové scény, podivné uhly kamery, všetko sa prispôsobuje HFR, pretože akonáhle sa urobí nejaký ústupok, tak to hneď strašne vidno (strašne, strašne - tu je výtka novej technológii, ale dajme tomu, že je to zatiaľ lastovička, takže s tým filmári ešte musia trošku popracovať a prispôsobiť sa), lenže tým pádom 24 fps obzvlášť v 3D pravdepodobne po mnohých stránkach utrpí... Kto môžete, odporúčam HFR. A originálny dabing, pretože Andy Serkis je úžasný a kde Gollumovi v LOTRovi pomáhal dosiahnuť desivý odtieň hlasu počítač, tam to v Hobbitovi Andy Serkis zvláda sám a je to oveľa, oveľa desivejšie.
POZOR SPOILER - mimochodom, ešte niekto si všimol, že chýba scéna z traileru, kde Bilbo v Rivendelle nakúka na ešte rozbitý Isildurov meč? Žeby PJ predsa len niečo strihal? Nie som si istá, kde by sme sa s tým v budúcich filmoch ešte mohli stretnúť...
Anarvin | Fandíme filmu
Anarvin | 2012-12-14 15:52:52 | 0 0
Vojcl - hele tvůrci film zamýšleli ve 4K, 48FPS, dobře nastaveném 3D a Dolby Atmos. Nic z toho si nejde domýšlet, hodnotím, co vidím a slyším. I když je pravda, že zrovna ty původní hlasy jsem si snažil vybavit, jak se jen dalo ;-)

Dnes jsem viděl původní znění a zážitek je rázem o stupínek lepší (i když jiné neduhy patrné napoprvé, jsou napodruhé ještě výraznější).
Vojcl | Fandíme filmu
Vojcl | 2012-12-14 08:08:51 | 0 0
Tak jsem včera viděl 2D verzi s titulkama a neřekl bych, že je to až taková hrůza, co se týče akčních scén. I když oproti Pánovi prstenů je ten film podstatně více digitální a v některých pasážích je to bohužel dost vidět. Kritizovat v recenzi dabing mi nepřijde úplně fér, protože za ten tvůrci filmu přeci nemůžou a obecně zde většinou platí, že kdo umí dobře anglicky, tak si to pochopitelně raději užije v originále, kdežto někomu jinému zas může vyhovovat dabing. Na druhou stranu souhlasím celkem se závěrem=je to kvalitní film, ale úrovně LOTRa bohužel nedosahuje. Roztažení krátkého přímočarého příběhu do tří celovečeráků prostě nebyl dobrý nápad. Kostýmy, dialogy apod. jsou fajn, ale na rozdíl od první trilogie, kde do sebe všechno zapadá, mi tady přišla spousta scén a postav nadbytečných. Pořád si, ale myslím, že objektivně bude možné film zhodnotit až po zhlédnutí všech tří částí.
DfD | Fandíme filmu
DfD | 2012-12-13 22:06:06 | 0 0
Všechno už tady bylo řečeno. Dabing a CGI to kazí jak prase.
exarion | Fandíme filmu
exarion | 2012-12-13 04:03:35 | 0 0
Ted jsem se vratil z premiery v Brne... No :) Jak to posoudit...
Vicemene souhlasim s vetsinou veci v recenzi. Zbytecne roztahane, aniz by se cas vyuzil k rozkresleni postav a nevyrovnane mezi vaznosti a lehkovaznosti. Libi se mi cela pasaz s pruchodem skrz hory, zejmena Glum x Bilbo. Naopak ***SPOILER *** naprosto nechapu linku s Azogem. Jako by se Jacksonovi zdalo, ze drak na konci je prilis vzdaleny nepritel a potrebuje nejakeho "evil bosse", tak tam pridal tuhle digitalni kreaturu, ktera pusobi, jako by tam byla z jineho filmu. Zejmena cely zaver byl prekombinovany a hloupy. Pasaz v Roklince byla "zvlastni", cela Bila rada, kdy si tam Saruman zvani pro sebe, protoze Gandalf telepaticky komunikuje s Galadriel, nebo ze chteji trpaslikum zabranit jit dal. Kolorizace nekterych zaberu mi tez vadila. Tolik k tem spatnym vecem.
Jako fanouska Tolkienovy Stredozeme to pro me znamenalo skvele dobrodruzstvi a poznavani Noveho Zelandu (pardon, Stredozeme). Trpaslici jsou skveli, Thorin je skutecny vudce, pocatecni setkani Bilba s Gandalfem a dialog jako doslovna citace knihy (Dobre jitro. - Jak to myslite? ...).
Kez by se to tolik nenatahovalo a nevycpavalo, kdyby dali cele dejstvi Hobita do jednoho trihodinoveho filmu, pak by to mohlo byt mnohem lepsi. Presto - rad jsem se vratil do Stredozeme ;-)
corleone71 | Fandíme filmu
corleone71 | 2012-12-13 01:47:12 | 0 0
No zhruba pred hodinou som sa vrátil z kina CINE-MAX z pred preméry Hobita.
Samotný film sa mi páčil, ( pri scéne s Glumom ma až boleli čeluste leboo som sa stále pripečene usmieval keď som videl starého známeho ) ale Anarvin má pravdu nič prelomové sa tam v postate nedeje a hoci tam sú scény s postavami ktoré v knihe nie sú vôbec veľmi to nepomáha lebo dĺžka filmu skoro 3 hod. je na štvrtinu knihy naozaj veľa. Napr. len večera trvá pol hodinu a to mi bolo málo aj rožšírená verzia LOTRa abyste si nemysleli že nemám rád dlhé filmy, práve naopak ale u hobita by som to kľudne sklesal na dve hodky.
Teraz k HFR, áno videl som film vo formáte 48 HFR, napriek tomu že kritici písali o novej technológii prevažne negatíva ja som sa stále na to tešil a teraz môžem povedať.....
že vätšiu chujovinu (pardon za výraz) si Peter Jacson nemohol vymyslieť.
Áno keď je scéna kľudná obraz je krásne jasný čistý až skoro priezračný a ostrý proste radosť pozerať ale ako náhle je scéna rýchlejšia tak všetko pôsobí ako keby ste pozerali fillm v rýchlenom režime pretáčanie dopredu až komicky, oči nestíhajú sledovať a registrovať čo sa na plátne deje kto koho zabil a poď.... pôsobí to strašne rušivo a odpútava od deja a oči si na to nezvyknú počas celého filmu takže vždy keď je niečo rýchle tak vás to zase zasiahne čiže tá technológia vás odpútava celý čas od deja nedá sa potom sústrediť na film.
A ešte aj teraz po viac ako hodine skončenia premietania ma bolia oči a to sa mi nikdy nestalo pri sledovania 3D filmu. Takže mi to pokazilo efekt z celého filmu. A čo sa týka dabingu tak aký je to neviem lebo na Slovensku sa hrá film len s titulkami a originál je samozrejme vynikajúci Martin Freeman je hrozne zlatý, a Andy Serkis by mal za Gluma dostať Oscara.
Takže asi tak.
Anarvin | Fandíme filmu
Anarvin | 2012-12-12 21:42:57 | 0 0
TONYNKO - naprosto bez problémů
TONYNKO | Fandíme filmu
TONYNKO | 2012-12-12 20:53:40 | 0 0
Chtěl bych se zeptat jestli Hobbita muže pochopit někdo kdo nevidel LOTRa ? Má přitelkyne ho totiž nikdy nevidela :)
Lister | Fandíme filmu
Lister | 2012-12-12 20:39:33 | 0 0
anonym: na druhou stranu staré filmy jsou většinou nadabované výborně, většinou je to problém těch nových.
Anarvin | Fandíme filmu
Anarvin | 2012-12-12 19:12:43 | 0 0
Anonym - máš to tam napsané - ta recenze by neměla skončit v bonusech, protože to tak Peter (jméno mé) chtěl ;-) - nicméně myslím, že to tam naznačuji - fanboys budou imo veskrze spokojení, diváci s odstupem, kteří Středozemí nejsou až tak zatížení, budou poposedávat. Každopádně díky za pochvalu, příště se snad zase trefíme do čtenářského gusta.