Šéf Warneru Kevin Tsujihara se sešel s investory a nastínil jim, kde všude může studio do budoucna udržet či zvyšovat příjmy.
Důležité jsou velké filmové série. Zatímco ještě před třemi lety bylo deset nejvýdělečnějších filmů roku zodpovědných za 25% tržeb, letos už to bude 30% tržeb. Diváky je zkrátka vylákat do kina těžké a velkofilmy to dokážou. Velká část zábavy se odehrává doma. Proto je třeba snahy napřímit dvěma dalšími směry. Je třeba vyrábět seriály, ze kterých se stane podobný fenomén, jako ze Hry o trůny. Skvěle k tomu má našlápnuto Westworld. Zatím není možné říct, jestli se nakonec nový seriál GoT z hlediska diváckého zájmu vyrovná, ale pravda je, že při porovnání sledovanosti prvních sérií je na tom Westworld lépe.
Druhou cestou je pak dopřát divákům doma filmy, na které v současnosti musí do kina. Tsujihara to označil za naprostou nutnost. Zákazníci si to tak žádají. K tomu dodal to, čím piráti argumentují už dlouhá léta: Právě tady vzniká prostor pro pirátství. A studia mají možnost ukojit poptávku legálními alternativami. Jen je musejí nabízet! Podobné snahy však blokují provozovatelé kin, kteří trvají na tom, že filmy musejí po dobu 90 dnů být exkluzivně pouze v kinech. Pokud se kdykoliv v minulosti pokusili distributoři devadesátidenní okno prolomit, vyhrožovali kinaři, že konkrétní film vůbec nenasadí.
Pozvolna jsou ale na VOD dostupné ve stejný čas jako v kinech alespoň některé menší filmy a Warner zažité zvyklosti hodlá změnit globálně. Se zástupci provozovatelů kin prý vedou poprvé po dlouhé době konstruktivní diskuse a chtějí najít společné řešení, změnit exkluzivní okno. Zároveň ale upozorňuje, že pokud provozovatelé kin nebudou spolupracovat, ohledy na ně brát nebude. K uspokojení zákazníků dojít musí a Warner se na to zaměří. Podobné snahy má i studio Fox, takže bychom se v nejbližších letech mohli dočkat malého zemětřesení v rámci distribuce filmů. Aneb klasická studia si začínají uvědomovat, že pokud se nepřizpůsobí, nebudou moci brzy vůbec soupeřit s rozjetými VOD službami. Víc jsme o tématu kino vs. domácí promítání psali ve starším tematickém článku.
Dalším zdrojem příjmu je spoléhání na populární značky a prodej souvisejícího zboží. Ze starších značek Tsujihara zauvažoval nahlas nad renesancí Looney Tunes, z těch aktuálních si pochvaloval především Fantastická zvířata, která mohou například přinést nové atrakce v zábavních parcích. Warner se chce hodně soustředit také na DC filmy. Nějaký DC projekt chystá studio také společně s Machinimou, kterou před časem koupilo. No a v neposlední řadě je tu Čína, kde je trh obrovský a možnosti výdělku tedy rovněž.