Recenze: Muž na hraně

Recenze: Muž na hraně | Fandíme filmu
Sam Worthington to zkouší bez modré barvy a bez Titánů.

Hlavní hrdina, v podání Sama Worthingtona, si objedná pokoj v luxusním hotelu, následně vystoupí v nejvyšším patře na římsu a deklamuje, že skočí dolů. Na místo je přivolána policejní psycholožka (Elizabeth Banks), aby šílený nápad mladému muži rozmluvila. Ovšem později se ukáže, že údajná sebevražda je jen kamufláž, která má zastřít, že se v protějším domě koná rafinovaná loupež diamantu...

Jestli se něco tvůrcům na Muži na hraně povedlo, tak je to slušné herecké obsazení, byť v žádném případě není vyvážené. Na jedné straně tu excelují Elizabeth Banks a Jamie Bell, na druhé straně je tu Sam Worthington s nulovým charismatem. Ovšem jsou tu i další postavičky, které si zaslouží pozornost, byť jde o šablonovité černobílé figurky. Diváky upoutá především snaživá televizní reportérka a nějaký děda z davu, který připomíná karikaturu lidí z hnutí Okupujte Wall Street (dočkáte se i proslovu ve smyslu, že k sebevraždě jsou nuceni jenom chudí lidé).

Poměrně slušné je řemeslné zpracování. Režie je možná nevýrazná, ale určitě nic nekazí. Ve filmu není nějaké technické zadrhnutí, v tomhle ohledu Muž na hraně funguje. Co ovšem nefunguje, je scénář. Jako celek selhává, ale některé scénky jsou fajn na principu „je to tak hloupé, až je to zábavné“. Třeba partnerka Jamieho Bella se v jednom momentu loupeže vysvleče do spodního prádla, aniž by tento čin měl nějaký větší smysl.

Pokud čekáte nějakou akci, tak se jí dočkáte, ale až v poslední třetině. Do té doby stojí Worthington na římse a kouká na bandu čumilů pod ním. Pak začne skákat jako opičák a běhat jako Jason Bourne (koukněte na trailer na nového Bournea bez Bournea). Zní to šíleně, ale takhle nějak si tvůrci představují gradaci. Bohužel vás u toho bude doprovázet škleb na účet tvůrců a v žádném případě to nelze brát vážně.

Pokud vyhledáváte „odpočinkovou zábavu“ na deštivé odpoledne, Muž na hraně by vám mohl posloužit. Najdete v něm slušné herecké obsazení, solidní tempo i (ne)chtěnou zábavu, ovšem také rutinní režie a scénář logiky prostý. Jako lehce stravitelná jednohubka to ale jde.

6/10