Recenze: Jack a Jill

Recenze: Jack a Jill | Fandíme filmu
Adam Sendler přerušuje oscarovou sezonu špetkou travesti show a fekálního humoru. Jako bonus největší ostuda Al Pacinovy kariéry.

Adam Sandler umí hrát. Dokázal to v Andersonových Opilých láskou, či dojemném dramatu Volání o pomoc. Umí natočit i nenáročnou, leč vtipnou komedii, jak potvrzuje třeba loňské Zkus mě rozesmát. Jenže Adam Sandler má peněz jako želez, může si dělat co chce a jeho největší zálibou je podle všeho natáčení bezduchých  pseudokomedií pro celou rodinu, které jsou plné perverzního rádoby humoru a světoborných poselství o tom, že mezilidské vztahy jsou ta nejdůležitější hodnota. Takoví byli třeba nekonečně nudní Machři nebo právě Jack a Jill.

Adam Sandler je rád za buránka

Prakticky veškerý „humor“ Jacka a Jill stojí na tom, že Adam Sandler hraje dvojčata (Jacka a Jill), z nichž jedno je profesně úspěšný, mezi přáteli oblíbený otec od rodiny, zatímco tou druhou polovičkou mámina vajíčka je ošklivá asociální kreatura, které nikdo nechce věřit, že je to žena. Zkrátka se máme smát tomu, že Adam Sandler nosí paruku, umělá prsa a šišlá. Zápletka celého filmu pak stojí na tom, že Jill je nesnesitelná kráva, kterou Jack z pochopitelných důvodů nemůže vystát, ale divák má láskyplnou tetu Jill litovat a Jackovi s kamenným srdcem má přát, aby vůči sestřice pookřál.

Jill se nakvartýruje k Jackovi domů, začne mu ztrpčovat život svojí otravnou existencí a ještě na svou stranu z nepochopitelných důvodů získá Jackovu ženu (uspávačka hadů Katie Holmes), která se jí začne zastávat. Sandlarův hrdina o svou sestru začne mít skutečný zájem teprve ve chvíli, kdy ji začne balit Al Pacino, který ve filmu hraje sám sebe (Nebo spíš svoji šílenější verzi). Jack totiž Pacina nutně potřebuje přemluvit k natočení reklamy na koblihy, do které se mu samozřejmě nijak zvlášť nechce.

Al Pacino si dělá ostudu

Pacinova účast je kapitolou samou pro sebe. To ten scénář nečetl? Nebo už senilní? Ve filmu totiž hraje pošahaného starce, který má být legrační tím, že nikdy nevypadává z role, balí nechutnou Jill a každou chvíli cituje Zjizvenou tvář nebo Kmotra. Ha, ha, ha. Stále je ale jedním ze zajímavějších elementů celé téhle šarády. Sandler jako Jack a jeho nekonečné urážení sestry, je jednoduše nezajímavý. Sandler jako Jill, která neustále šišlá, mele nesmysly, potí se a prdí, je vyloženě otravný a nechutný. Jackův adoptovaný indický syn, který na sebe neustále něco lepí lepenkou asi taky má být legrační, ale je pouze divný. Stejně wtf je scéna, ve které si rodina na Díkuvzdání pozve domů bezdomovce a korunu všem bláznům nasazuje mexický zahradník, který neustále trousí (nevtipné) poznámky o hispánských imigrantech a evidentně se do Jill zamiloval na první pohled.

Mezi vší tou nudou a hnojem se sem tam nějaký slušný vtip najde (ale to se spíš tonoucí divák stébla chytá) a pasáž, ve které se Jack začne převlékat za svou sestru, mě dokonce dokázala rozesmát opakovaně, ale jinak opravdu jenom hodinu a půl sledujete nepříjemné a nezajímavé postavy, jak dělají nudné či nechutné věci. Do toho připočtěte debilní poselství o dobrém srdíčku a soudržnosti rodiny a dosavadní průšvih roku je na světě. Někdo by mi taky měl vysvětlit, proč ten film proboha stál 80 milionů dolarů? Pravda, jsou tu pasáže, které se odehrávají na hradě / výletní lodi / v helikoptéře, ale kdyby se točily v rodinné vile, jako zbytek filmu, na příběhu ani pseudohumoru by to vůbec nic nezměnilo. Štáb se asi chtěl udělat hezký výlet nebo co.

Jack a Jill je slaboduchá rádoby komedie, která si v žádném případě nezaslouží vaši pozornost. Chybí zajímavý příběh, postavy i vtip. A ani tuna nechutností nebo největší ostuda Al Pacinovy kariéry nejsou dost na to, aby film mohl být označen za „tak špatný, až zajímavý“, takže Jack a Jill nejsou nijak zvlášť zajímaví ani pro milovníky výrazně špatných filmů. Jde zkrátka o zbytečný a hloupý film, který ani několik povedených vtipů a slušných triků (interakce Adama Sandlera s Adamem Sandlerem) nemůžou zachránit. Prozatím zdaleka nejslabší podívaná letošního roku.

3/10