Muži, kteří nenávidí ženy: Vyšla první recenze

Muži, kteří nenávidí ženy: Vyšla první recenze | Fandíme filmu
Jak se na novinku Davida Finchera dívají za oceánem?

V zámořských médiích momentálně bují poměrně pikantní kauza, která by eventuelně mohla mít dopad na celou kritickou obec. Recenze na Muže, kteří nenávidí ženy měly začít vycházet až 13. prosince, ale aby se „Muži“ mohli ucházet o výroční ceny newyorských filmových kritiků, Sony jim film pustila dřív. Projekce ale měla sloužit čistě k posouzení filmu pro případné udělení ceny, recenzentské embargo se tím nijak nezměnilo. Přesto se kritik New York magazínu David Denby rozhodl (nebo byl možná vydavatelem dotlačen) závazek porušit a vznikla z toho pozoruhodná mediální přestřelka (například David Fincher se vyjádřil v tom smyslu, že kdyby bylo na něm, tak kromě jednoho, dvou trailerů zruší promokampaň úplně, aby diváci byli kině náležitě překvapení), která by teoreticky mohla mít plošné následky (minimálně by uvnitř studií mohlo dojít k diskusím, zda novinářské projekce všeobecně nepřiblížit k premiérám). Pro nás je ale důležité především to, že známe první ohlas na dokončený film!

Denby film popisuje jako mrazivý pohled na svět plný zrady, ve kterém se jen občas mihnou vzácné záblesky důvěry. Právě to by mělo být emocionálním jádrem efektivního thrilleru, který svým provedením diváka doslova hypnotizuje. Kromě studených tónů Fincher sází na kulometný střih a oslavu racionální dedukce, které Denby staví do protikladu k Fincherovu Zodiacovi, který byl svým tempem velice "trpělivý" a propadal určitému zoufalství z toho, že pravdu nelze nikdy zcela odhalit. Kromě hlubších témat máme samozřejmě čekat také (až senzacechtivou) syrovost, která souvisí především s dobře známými násilnými scénami, které ale pro tentokrát nebudeme předlohy neznalým spoilerovat. Středobodem všeho je pak podle Denbyho Rooney Mara, které Daniel Craig tiše ustupuje z cesty a nechává ji naprosto ovládnout plátno.

Zkrátka a dobře nás nejspíš čeká další vynikající Fincher!  České recenze můžete čekat někdy v průběhu ledna. Kompletní Denbyho článek si můžete přečíst například zde.