V září návštěvnost kin zaznamenala pozitivní výkyv, když v těsné návaznosti byly uvedeny dva hity – V zajetí démonů 4 a nový Demon Slayer. Jinak od půlky srpna po dnes sledujeme větší či menší divácký nezájem. Uplynulý víkend dokonce letos patří k vůbec nejslabším. Na klíčovém severoamerickém trhu se od pátku do neděle prodaly vstupenky jen za necelých 65 milionů, což je nejnižší částka od půlky srpna. Příčiny jsou stále stejné: Chybí nové velké hity pro široké publikum. A to dlouhodobě, v důsledku čehož se v nabídce neobjevují ani silné trvalky z minulých týdnů.
Nejlépe si aktuálně vedl Černý telefon 2 (Black Phone 2), jenž v USA utržil přes 26 milionů, ve zbytku světa přes 15 milionů, celkem 42 milionů. To je o něco lepší start, než měla před třemi lety jednička, navíc konečně dobrá zpráva pro produkční společnost Blumhouse, která zaznamenala hned několik neúspěchů v řadě. Provozovatele kin nicméně takové částky nespasí.
Relativně levný horor každopádně vydělává zhruba na takové úrovni, jaká se od něj očekává. Tron: Ares oproti tomu zůstává hluboko za očekáváním. Už premiéru měla akční sci-fi slaboučkou, druhý víkend v kinech divácký zájem poklesl o dalších 66%. V řeči dolarů to znamená tržbu pouhých 11 milionů v USA a 14 milionů ve zbytku světa (tam zájem spadl jen o 47%). Celkem je utrženo 103 mega a je prakticky jisté, že se v kinech nepodaří překročit ani stopadesátimilionovou laťku. Už teď je dané, že série končí.
Boží úlet (Good Fortune) měl povedené trailery i pozitivní recenze. Podle insiderů studio Lionsgate dlouhodobě nevynakládá dost peněz na propagaci a je to vidět. Mohlo by se zdát, že třicetimilionová částka je na komedii plnou hvězd rozumný rozpočet, jenže při premiéře se podařilo utržit jen žalostných 6 milionů a to je i na třicetimilionový biják prostě málo.
Jedna bitva za druhou (One Battle After Another) dělá co může. Je to komerčně zdaleka nejúspěšnější film víceméně artového režiséra P. T. Andersona. Tento víkend snímek přidal na svůj účet 4 miliony v severní Americe a dalších skoro 12 ve zbytku světa. Dohromady to zatím dělá 162 milionů a mělo by se podařit pokořit dvousetmilionovou laťku. Jenže natáčení stálo neskutečných 130 milionů, marketing přišel na dalších 70 a podle zákulisních zdrojů film studiu Warner Bros. nakonec prodělá asi 100 milionů (zřejmě po zahrnutí příjmů z domácího videa). Určitou satisfakcí tak pro studio může být snad jen silný oscarový potenciál.
Vedoucí pětici žebříčku uzavírá Nepolapitelný (Roofman) s Channingem Tatumem. Po týdnu promítání víkendový zájem spadl o 54% a vzhledem k už tak slabé premiéře z toho byly jen necelé 4 miliony. Celosvětová tržba v celkovém součtu zatím dělá 17 milionů a je dost možné, že to Nepolapitelný nedotáhne ani přes třicítku.
Pak tu máme historický snímek Truth & Treason, čerstvou premiéru studia Angel, jež cílí svou tvorbu na konzervativní část amerického publika. O víkendu se novince povedlo utržit necelé 3 miliony. Dětský snímek Gábinin kouzelný domek ve filmu (Gabby’s Dollhouse) si připsal na účet 1,6 milionu, celkem už se může pochlubit třicítkou. Dospěláci naopak stále chodí na V zajetí démonů 4: Poslední rituály (The Conjuring: Last Rites). Tenhle víkend to dělá 1,6 milionu ve Spojených státech a skoro 4 miliony ve zbytku světa. Celkem je v kasičce 482 milionů a pořád se lze dostat k půlmiliardě.
Obvinění (After the Hunt) to minulý týden zkusilo v pár kinech, teď vyrazilo do široké distribuce napříč severoamerickým trhem a v úhrnu z toho bylo celkem nevýrazných 1,5 milionu dolarů (celkem zatím 1,8 milionu). Kdo naopak o kinosály přišel, je The Rock. Jeho Mlátička (The Smashing Machine) vyklízí kina ve velkém. Ještě minulý víkend sportovní biják promítalo v Severní Americe skoro tři a půl tisíce kin, teď už něco málo přes osm set. Diváci neměli zájem, tak kina ztratila zájem také. Film končí až na patnácté příčce žebříčku a utržil jen zoufalých 300 tisíc. Globálně je na účtu přes 18 milionů, a pokud to hodně dobře dopadne, podaří se došplhat na dvacítku. Při padesátimilionovém rozpočtu (bez nákladů na propagaci) velká ostuda. Uvidíme, jak dlouhou s takovými výsledky The Rockovi vydrží jeho chuť točit herecky náročnější tvorbu.
Za týden to u diváků zkusí Springsteen: Deliver Me from Nowhere, případně Bugonia. Podaří se konečně nepříznivý trend nezájmu publika zvrátit?
Titulní foto: Černý telefon 2
Zdroje: Variety, Luiz Fernando, Box Office Mojo