Nad uvažování filmových studií občas zůstává rozum stát. Většina filmů Darrena Aronofského vzbudila bouřlivou diskusi, neřkuli přímo kontroverzi. Rodák z Brooklynu měl vždy jasnou vizi a příliš se nestaral o to, jestli jeho práce náhodou nebude publikum hladit proti srsti. Když Paramount po masivním úspěchu Černé labutě nabídl Darrenovi 130 milionů na velkolepý epos o Noemovi, zřejmě se domníval, že se napakuje na početném věřícím publiku a všechno půjde podle účetních kalkulací. Omyl.
Už od začátku víme, že se Aronovsky Bible nedrží ani zdaleka doslovně a vedle fantastických událostí a tvorů máme ve třetím aktu (v závěru filmu) očekávat takový vývoj událostí, který by se mohl dotknout věřících diváků. Nebo se už spíš dotkl, protože podle zjištění Hollywood Reporteru, jsou ohlasy z momentálních testovacích projekcí „znepokojivé“. Na základě reakcí testovacího publika Paramount režisérovi navrhl určité změny, o kterých ale Aronovsky nechce slyšet. Není úplně jasné, zda má Darren ve smlouvě právo závěrečného sestřihu, avšak vícepředseda studia, Rob Moore, se dušuje, že do kin vstoupí verze film připravená pod Aronofskyho dohledem. Tak doufejme, že ekonomické faktory nepřeváží a vše dobře dopadne.
Film by měl do kin vstoupit už 27.3. 2014, avšak na první trailer pořád ještě čekáme. Přestože natáčení skončilo už závěrem loňského roku. Kde to vázne? Hlavní potíž je s velkým množstvím digitálních triků, které pro Noema renderuje špička v oboru, společnost ILM. Ta dokonce pro film připravila zatím nejsložitější trikový záběr ve své historii, když se v jedné scéně objeví najednou opravdu velké množství srstnatých zvířat (realistická simulace vlasů a chlupů patří ve světě počítačové grafiky k těm vůbec nejnáročnějším výpočetním operacím). Na úplný závěr se podívejte dolů do galerie, kde na vás čekají nejnovější fotky.
Zdroje: THR, DGA, Beyond Hollywood