Box Office: Hollywoodská stávka dusí kina, která zažila 4. nejslabší víkend roku

Box Office: Hollywoodská stávka dusí kina, která zažila 4. nejslabší víkend roku | Fandíme filmu
Universal Pictures
Scorsese a Taylor Swift udržují divácký zájem, Pět nocí u Freddyho po prvotním úspěchu prudce padá. Oppenheimer se vrací.

V kinech už zase chybí divácky zajímavé novinky a je to znát. Vůdčí americký trh prodal tento víkend vstupenky pouze za 62 milionů dolarů amerických dolarů, což je čtvrtý nejslabší výsledek letošního roku. Tento víkend měla původně jít do kin Duna 2. Ta kvůli herecké stávce odložila premiéru až na příští rok, kdy už snad budou moci herci snímek propagovat. Chybějící titul se v nabídce kin nahradit nepodařilo.

Nejsilnější výsledek i tento týden hlásí videoherní horor Pět nocí u Freddyho (Five Nights at Freddy's) a to přesto, že film zaznamenal brutální propad o 76%. To lze přičítat několika skutečnostem: Nemalou část návštěvníků kin minulý týden tvořili fanoušci herní předlohy. Pět nocí u Freddyho je souběžně v kinech a na streamu, takže výrazně ubývá diváků, kteří mají potřebu kvůli filmu opustit vlastní obývák. A vyloučit nejde ani to, že si nakonec mezi sebou lidé řekli to samé, co před premiérou hlásili filmoví kritici: Tedy, že tenhle horor za vidění prostě nestojí.

Přesto utržených 19 milionů stačilo na první příčku víkendu – jak už bylo řečeno, celkově je prostě návštěvnost nízká. Mezinárodně bylo utrženo dalších 35 milionů. Mimo USA je pokles zájmu pozvolnější. Snímek nastupoval do zhruba patnáctky dalších zemí, kde se minulý týden ještě nepromítal a navíc mimo USA není „Pět nocí“ k dispozici na streamu. To znamená úhrnnou tržbu přes 113 milionů z USA, více než 103 milionů ze zbytku světa a zatím tedy 217 milionů úhrnem. Analytické předpovědi odhalují, že snímek před ukončením promítání může utržit ještě dalších 100-150 milionů navíc.

Na druhé příčce také nečekejte nějaké velké vzrůšo. S pouhými 13 miliony se tu umístil koncertní snímek Taylor Swift: The Eras Tour. Koncertní filmy se obvykle promítají výrazně kratší dobu, než běžná nabídka. I The Eras Tour měla být v kinech pouze čtyři týdny, ale vzhledem k vysokému diváckému zájmu hodlají některá kina nabízet koncert dál. Nicméně, v některých kinech opravu promítání skončí, a tak řada diváků vyrazila o víkendu do kina jednoduše proto, že měli poslední příležitost, kdy budou moci koncert na velkém plátně vidět. Třináct milionů je tak sice slabota pro druhou příčku víkendového kasovního žebříčku, ale skvělé číslo pro koncertní film, který se promítá už čtvrtým týdnem. Celkem je v USA utrženo 166 milionů. Ostatní trhy přidaly za víkend dalších skoro 12 milionů a globální úhrn tak momentálně činí 231 milionů. Na dostřel je film This Is It Michaela Jacksona s tržbou 261 milionů . U toho sice lze debatovat o tom, zda ho označit jako koncertní snímek, nebo spíš jako dokumentární pohled do zákulisí, avšak jestli jej Swift dokáže v pokladnách překonat, stane se nezpochybnitelnou královnou promítání hudby v kinech.

Scorseseho opusu Zabijáci rozkvetlého měsíce stačilo na třetí příčku jen 7 milionů. Vzhledem ke kvalitám snímku je smutné, že si nevede lépe, zároveň je ale vlastně docela fajn, že divácký zájem o čtyřhodinové, mládeži nepřístupné drsné drama klesá jen pomalu. Návštěvníci kin zjevně doporučují historický velkofilm dál. Zatím tedy 52 milionů z USA, 96 z celého světa. Kdyby to dopadlo skutečně pohádkově, utrží Zabijáci nakonec dohromady 150 milionů, ale spíš to bude ještě míň. Potenciální oscarovka zkrátka bude bojovat o svoje místo v diváckých srdcích z větší části až na platformě Apple TV+, kam už brzy zamíří.

Na čtvrté příčce je vlastně také novinka. Priscilla se sice promítala už minulý týden, ale tehdy jen ve čtyřech kinech. Teď byla uvedená do širšího nasazení. Utržila 5 milionů, celkem má na účtu 5,3 milionu. Priscilla sice má v zádech pozitivní recenze a výrazné jméno režisérky Sofie Coppoly, divákům se však na na příběh o životním utrpení Elvisovy manželky příliš chodit nechce. Natáčení stálo 20 milionů, takže se film ještě bude muset zatraceně otáčet, pokud se má zaplatit.

Top pětku uzavírá hořkosladký Radical, který příběhem o netradičním mexickém učiteli cílil v Severní Americe především na španělsky hovořící publikum. V USA se prodaly vstupenky za necelé 3 miliony, ostatní trhy dodaly prozatím dalších 5 milionů. Dohromady tedy v tuto chvíli necelých 8 milionů.

Těsně za elitní pěticí končí Vymítač ďábla: Znamení víry. Promítá se už pátým týdnem, takže tržba 2,1 milionu vlastně není špatná. Globální tržba ve výši 124 milionů neurazí, jenže zároveň podobné částky dovedou utržit i levnější a méně známé horory, které se nemohou opřít o slavnou značku a tučný rozpočet. Studio čekalo lepší výsledky. Exorcista si od minulého víkendu prohodil pozici s filmem After Death. Novinka křesťanského distributora Angel Studios se propadla o výrazných 60% a utržila při svém druhém víkendu v kinech jen 2 miliony. Minulý víkend zřejmě posilovaly zájem vstupenky rozprodané přímo ve farnostech (jak se to u křesťanské produkce v USA běžně praktikuje) a teď už zdroj potenciálních návštěvníků prostě vyschl. Celovečerní „dokument“ o zážitcích z klinické smrti má dohromady na účtu 9 milionů a je slušná šance, že příští týden už se do top tenu nedostane.

Osmé místo urvala Tlapková patrola ve velkofilmu. Přidala do kasičky další necelé 2 miliony a globálně už se může pochlubit parádní částkou 169 mega. Jiné filmy určené nejmenším divákům by podobný výsledek mohly závidět. Až na deváté příčce je další novinka týdne, What Happens Later. Na romanci dvou šedesátníků, Meg Ryan a Davida Duchovnyho, zjevně není skoro nikdo zvědavý. Takže tržba pouze 1,5 milionu a brzy stěhování do propadliště dějin.

Desítku uzavírá akční komedie Freelance. Už minulý týden při premiéře mnoho diváků nezaujala, teď to bylo jen horší. Propad o 40%, tržba 1,2 milionu za víkend a celkem 5,4 milionu k dnešnímu datu. Pokud se biják nepodaří šikovně zobchodovat na domácím videu, má společnost Relativity Media v rukou slušný propadák. Tím rozhodně není Saw X. Pokračování hororové série utržilo další milion, celkem se může pochlubit 96 miliony a není vyloučeno, že nakonec přeleze přes magickou stomilionovou laťku. Se třináctimilionovým rozpočtem parádní výkon. Vymítač by se měl přiučit.

Až na třinácté příčce končí Dcera divočiny. V hlavních rolích sice vystupují Ben Mendelsohn a Daisy Ridley, avšak recenze jsou slabé a studiu Lionsgate se nepodařilo thriller z ponurých mokřadů dobře zpropagovat. Při nástupu do kin tak novinka prodala vstupenky pouze za 850 tisíc a co nevidět se po ní slehne zem. Mezinárodně se už nějaký ten pátek promítá animák Trollové 3. Tento víkend film utržil dalších 13 milionů, celkem má na účtu už velmi pěkných 57 milionů a to do USA dorazí až za dva týdny.

Přehled ještě jednou uzavřeme Oppenheimerem. Ten využil toho, že IMAX kina nemají co promítat a znovu se do nich ve velkém stylu vrátil. Bylo z toho dalších 500 tisíc dolarů na kontě, ačkoliv od premiéry uplynuly už čtyři měsíce. Celosvětová tržba tak dosahuje krásných 948 milionů. Což jen potvrzuje, že diváci do kin přijdou, pokud jim nabídnete něco, na co jsou zvědaví a šikovně jim to prodáte.

Příští týden budou kino výsledky podstatně zajímavější, protože se dozvíme, jak dopadly Marvels.

Titulní foto: Oppenheimer

Zdroje: ERC Box Office, Luiz Fernando, Deadline, Box Office Mojo, The Numbers

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest