Moon Knight: První ohlasy slibují hodně netradiční marvelovku

Moon Knight: První ohlasy slibují hodně netradiční marvelovku | Fandíme filmu
Marvel
Recenzenti si pochvalují, jak Oscar Isaac v trýznivém thrilleru ztvárnil postavu s několika osobnostmi.

Nejbližší novou marvelovkou bude Moon Knight, který si odbude premiéru na Disney+ 30. března. Po WandaVision, Lokim, The Falcon and the Winter Soldier a Hawkeyeovi jde o první sérii, v níž v hlavní roli nevystupuje postava z předchozích filmů. Moon Knight patří mezi méně známé komiksové postavy. Je to bojovník se zlem, kterému byly svěřeny egyptským božstvem nadlidské síly . Zároveň trpí disociativní poruchou osobnosti. Aktuálně studio dovolilo novinářům sdílet jejich první dojmy, tak si z nich pojďme shrnout to podstatné. Novináři viděli čtyři epizody ze šesti.

Minimálně v těchto úvodních čtyřech epizodách je naprosté minimum odkazů na širší marvelovský svět (snad jeden). Teprve finální díly tak mohou naznačit, jak vlastně příběh do Marvel Cinematic Universe zapadá. Nicméně to vypadá, že Moon Knight do světa Avengers vnese poměrně zásadní a rozmáchlé nové elementy. (Soudě dle upoutávek by tím mohla být myšlena božstva a jejich působení na Zemi). Jednotlivé epizody mají (i s titulky) vždy necelou hodinku a naprostá většina záběrů z trailerů je z prvních dvou dílů.

Novináři se snaží neprozradit, o čem vlastně série pojednává. Nicméně bychom měli čekat mix dobrodružného filmu (ala Indiana Jones nebo Lovci pokladů) se superhrdinskou komiksovkou, která má hororové podtóny a velký důraz je kladený na ústřední postavu a vykreslení její osobnosti. O hrdinovi (Oscar Isaac) víme, že trpí disociativní poruchou osobnosti a série se po značnou část času snaží rozklíčovat, kdo vlastně Marc Spector /Steven Grant je. Isaac je prý v seriálu fantastický a všechny osobnosti hraje naprosto odlišně. Společně s nic netušící osobností Stevena Granta jsme vhozeni přímo doprostřed příběhu a začínáme postupně rozplétat, co se to vlastně děje. Nikdy není jisté, co je skutečné a jak moc může Steven věřit svojí vlastní hlavě. V tomhle směru má Moon Knight celkem připomínat seriály Legion nebo Mr. Robot. Asi největší inspiraci prý série čerpá z komiksové řady od Jeffa Lemira a Grega Smallwooda, kteří vytvořili příběh o tom, jak se Marc Spector probudí na psychiatrickém oddělení a začíná pochybovat o své celé dosavadní existenci.

Seriál je údajně tou nejnásilnější marvelovkou, jakou zatím bylo v rámci služby Disney+ možné vidět, přičemž akce se soustředí především na osobní souboje. Nemáme očekávat baletní choreografii, ale hrubou snahu o rychlé zlikvidování protivníka, jakou známe třeba ze série o Jasonu Bourneovi. Seriál nabízí dost napětí a hororu, které protíná humor. Některé recenzenty mrzelo, že se hororová atmosféra nejrůznějšími vtípky tříští, jiným to sedělo. Humor je prý hodně jiný, než typické „hlášky“, na něž jsme od dob Iron Mana u Marvelu zvyklí. Humor spojený s mnohočetnými osobnostmi je prý místy až pošetilý (jeden novinář dokonce přirovnal Moon Knighta k tomu, jak sám se sebou komunikuje filmový Venom), ale zároveň také o dost černější a temnější, než je u studia zvykem.

Celkově je pak prý protagonista morálně o dost víc komplexní a ambivalentní, než je u studia zvykem a je prý značně nepravděpodobné, že by jej Avengers kdykoliv v dohledné době chtěli za parťáka.

Prakticky všichni se shodují na tom, že je Moon Knight výrazně jiný než ostatní marvelovky. Značná část jej vynáší do nebes jako skvělou podívanou, potenciálně zatím nejlepší marvelovskou sérii. Jiní novináři hovoří o tom, že s finálním hodnocením je stále třeba počkat, že se skvělé nápady střídají s pasážemi, které jsou podstatně obyčejnější, než by doufaly, a že Moon Knight nenaplňuje potenciál svojí bláznivé premisy. A přízvuk, s jakým mluví osobnost Steva Grant zřejmě bude některé diváky silně iritovat.

PS: Vypadá to, že Moon Knightův plášť si zamilujeme.

Steven Grant je plachý zaměstnanec obchodu se suvenýry, kterého začnou stíhat výpadky paměti a vzpomínky na úplně cizí život. Steven zjišťuje, že trpí disociativní poruchou osobnosti a sdílí tělo s žoldákem Marcem Spectorem. Nepřátelé se ke Stevenovi/Marcovi rychle blíží a jim nezbývá než se vypořádat se svými složitými identitami a se smrtícím tajemstvím egyptských bohů. V hlavních rolích Oscar Isaac, Ethan Hawke, May Calamawy či Gaspard Ulliel. Scénář - Jeremy Slater, režie - Mohamed Diab, Justin Benson, Aaron Moorhead. Datum premiéry je stanoveno na 30. března 2022.

Zdroje: TheoriesByT, PixelHunted, UniversityFilms, sab_astley, DavidOpie, YesitsAlistair, HuwieMcChewie, EmilyVMurray, fabsab5, ThomasStorai, StreamrMo, twpercival1