Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu

Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu
Netflix
Zobrazit dalších 9 obrázků
Ryan Reynolds ubral na otravnosti, přidal na srdíčku a vyzbrojil se "světelným mečem". Stačí to?

Tandem Shawn Levy - Ryan Reynolds slavil úspěch s loňským filmem Free Guy, a ještě než se společně pustí do příprav Deadpoola 3, tak nám tato dvojice ve spolupráci s Netflixem nadělila rodinný dobrodružný film s názvem Projekt Adam (The Adam Project). Ten se na streamovací službě objevil tento týden, a jedná se o jeden z těch větších a dražších filmů z Netflix produkce, který má nalákat širší spektrum diváků. Jak se tedy první větší letošní „netflixovka“ povedla?

Příběh sleduje malého outsidera a astmatika Adama (Walker Scobell), který žije se svojí matkou (Jennifer Garner) poté, co jeho otec - kvantový fyzik Louis (Mark Ruffalo), zemřel při autonehodě. Jednou však nedaleko jeho domu nouzově přistane jeho já z roku 2050 (Ryan Reynolds), se kterým nakonec musí spojit síly, aby společně zachránili osud lidstva.

Netflix
The Adam Project (2021)

Už ústřední zápletka zní poměrně tuctově, a tak by se ve zkratce dal označit i celý film. Levy byl roky znám jako rutinér, který si odvede svoji práci, nicméně jeho filmy jako Růžový Panter nebo Noc v muzeu nikdy nebyly více než průměrné. Se štací u seriálu Stranger Things a již zmiňovaným Free Guyem však vysvitla naděje, že by kanadský režisér přeci jen mohl v sobě skrývat větší talent, než doposud ukazoval. Projekt Adam však i přes některá světlá místa vrací jeho tvorbu do zapomenutelného průměru.

Film je typická rodinná dobrodružná podívaná, která nese klasické klišoidní poselství o tom, jak je rodina důležitá. A i když emocionální scény mezi postavami působí na diváka docela fajn, tak nedokážou tolik korespondovat s bláznivou akční stránkou filmu. Ta je po všech stránkách průměrná a ničím nevyčnívající. Honičky v autě či stíhačkách v sobě neskýtají žádný zajímavý nápad nebo zlomový moment, díky kterým by se staly jakkoliv zapamatovatelné.

Netflix
Projekt Adam

Vizuál filmu je pak relativně slušný, ale víc než to opravdu ne. Tu a tam se objeví zajímavé hi-tech zbraně či vybavení z budoucnosti, které vypadají relativně cool, ale vše ostatní působí docela fádně a něco podobného už jste určitě někde viděli, ať už ve filmu či v nějaké hře. Rozpočet je na filmu určitě vidět, nic nevypadá vyloženě levně a triky jsou dobře provedené, o tom žádná.

Dostáváme se k postavám, ke kterým také nelze mnohé vytknout, ale ani se nedá vyloženě chválit. Ryan Reynolds se od dob Deadpoola objevuje téměř pokaždé ve stejné poloze energického hláškaře, a proto mě příjemně překvapilo jak umírněná jeho postava ve filmu je. Ano, pořád od něj přichází spousta vtipných průpovídek, ale obecně působí víc dospěle (a ne tak otravně) a je to příjemná změna. Mladý Walker Scobell (pro kterého se jedná o první filmovou roli!) pak je sympatickým dětským protagonistou, kterému na základě jeho outsiderství dokážete fandit a porozumět.

Ostatní herci však vyšuměli do ztracena. Buď nemají tolik prostoru, protože nejsou tak podstatně pro příběh (Jennifer Garner, Zoe Saldana), nebo docela přehrávají a hlavně vás svým pojetím vůbec nezajímají (ústřední záporačka v podání Catherine Keener). Mark Ruffalo pak ve filmu působí jako by mu producenti zavolali uprostřed hlubokého spánku, že ho hned teď potřebují na pár scén do vedlejší role.

Netflix
Projekt Adam

Co dodat na konec. The Adam Project je lehká sci-fi dobrodružná tuctovka s konečně ne tak přehrávajícím Reynoldsem, unaveným Ruffalem a naprosto nezajímavými dalšími postavami. Slušný je hlavní dětský herec, technicky je vše na úrovni, avšak poměrně nezapamatovatelné po zvukové i vizuální stránce, navíc postrádající jakýkoliv zajímavější nápad nebo moment. Levy si zkrátka odvedl svoji rutinu po všech směrech, nelze ho za to nějak výrazněji kritizovat, nicméně za měsíc nebudu vědět, že tenhle film kdy vznikl.

6/10

Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu Recenze: Projekt Adam - Cestování v čase od Netflixu | Fandíme filmu