Zola: Cesta do snového strip klubu se pro dvě tanečnice změní v panoptikum

Zola: Cesta do snového strip klubu se pro dvě tanečnice změní v panoptikum | Fandíme filmu
A24
Zobrazit dalších 5 obrázků
Film natočený podle série tweetů provázejí dobré recenze z festivalů. Teď je tu první trailer.

Hollywood je schopný zpracovat všechno. Atrakci v zábavním parku, hračku, novinový článek nebo sérii tweetů. Právě tak vznikl road movie Zola. Číšnice z Detroitu Aziah „Zola“ Wells v roce 2015 v sérii 144 tweetů rozebrala svoji cestu na Floridu, kterou podnikla se striptérkou Jessicou. Během tripu se měla stát celá řada naprosto šílených věcí, často za hranou zákona. Vlákno se začalo virálně šířit a sdílely jej i známé osobnosti. Režisérka Janicza Bravo se rozhodla vlákno zpracovat jako celovečerní film. Ten byl loni uvedený na festivalech a sklidil pozitivní recneze. Kritici chválí úspěšné propojení roztěkanosti a sebestřednosti sociálních médií s filmovým vyprávěním, jež sleduje špinavý, místy nebezpečný příběh ze současných Spojených států, který je zároveň zpracovaný s notnou dávkou humoru.

Po festivalovém kolečku se snímek konečně chystá do kin a je tu první pořádný trailer. Ten slibuje specificky sugestivní zážitek. Chvílemi působí film skoro až poeticky a snově (možná jako videoklip), jindy jako bychom naopak sledovali skoro až dokumentární realitu. Na jedné straně může Zola připomínat Spring Breakers, na druhé Florida Project. Jisté je, že se snímek nesnaží hladit po srsti a je mu zjevně celkem jedno, jak jej přijme široká veřejnost, jde o upřímnou filmařskou výpověď.

Synopse: Oceňovaná režisérka a scenáristka Janicza Bravo natočila Zolu, skoro až neuvěřitelný příběh, který byl poprvé vyprávěný v dnes již ikonické sérií tweetů. Detroitská číšnice Zola (Taylour Paige) se spřátelí se zákaznicí Stefani (Riley Keough). Ta ji přesvědčí, aby s ní strávila víkend tančením a pařením na Floridě. Nejdřív to působí jako oslňující trip plný „děvkaření“, se rychle změní v osmačtyřicetihodinovou jízdu s idiotickým přítelem, bezejmenným pasákem, gangstery z Tampy a dalšími nečekanými a divokými zážitky, které musíte vidět, abyste jim uvěřili.

S americkou premiérou se počítá na 30. června, snad film bude co nejrychleji rozšířený i mezinárodně.

Podklady a foto: A24

Zola: Cesta do snového strip klubu se pro dvě tanečnice změní v panoptikum | Fandíme filmu Zola: Cesta do snového strip klubu se pro dvě tanečnice změní v panoptikum | Fandíme filmu Zola: Cesta do snového strip klubu se pro dvě tanečnice změní v panoptikum | Fandíme filmu Zola: Cesta do snového strip klubu se pro dvě tanečnice změní v panoptikum | Fandíme filmu Zola: Cesta do snového strip klubu se pro dvě tanečnice změní v panoptikum | Fandíme filmu Zola: Cesta do snového strip klubu se pro dvě tanečnice změní v panoptikum | Fandíme filmu