Muž z oceli z roku 2013 se nejen v době svého vydání nevyhnul poměrně značné kontroverzi, která souvisela především se způsobem, jakým se snímek rozhodl změnit Supermanův charakter z dokonalého bezúhonného patriota na emočně komplikovanější a v zásadě i temnější postavu. Asi nejvíce opakovanou věcí je v tomto smyslu fakt, že hrdina v závěru filmu zabije úhlavního záporáka Zoda. Dodnes toto tvůrčí rozhodnutí mezi fanoušky způsobuje poměrně značné vášně a je častým terčem debat. Původně však mohlo finále filmu vypadat poměrně jinak. Jak přesně by se lišilo a co vedlo tvůrce k vytvoření zabíjejícího Supermana nedávno prozradil scenárista David S. Goyer.
K poměrně drastické změně hrdinova charakteru se tvůrci údajně rozhodl především v zájmu zachování určité realističnosti příběhu a postavy podobným způsobem jako v případě Batmana a trilogie Temný rytíř (jejíž režisér Christopher Nolan u Muže z oceli navíc figuroval jako producent). Supermanův příchod měl v celém univerzu působit jako věc, která se navždy zapíše do dějin, čemuž odpovídá i samotný brutální závěrečný souboj. Tvůrčí tým chtěl na závěr filmu přijít s nějakou velkou událostí, která by Muže z oceli oddělila od všech dosavadních filmových adaptací, a volba padla právě na vraždu ústředního padoucha.
Údajně však existovalo i alternativní zakončení, ve kterém by Zod nezemřel a byl by pouze vyhozen do volného vesmíru. Ve výsledku se však tento konec zdál jako nezapadající do zbytku příběhu.
Samotný scénář byl pak přísně střeženým tajemstvím, jak nově prozradil Jay Oliva, kreslíř výtvarných návrhů pro celý film. Při prvních rozhovorech mu režisér Zack Snyder údajně pouze hrubě představil příběh a kompletní scénář mu k dispozici původně nedal - existovala totiž pouze jedna kopie, která byla zamčena v trezoru studia Warner.
Celý rozhovor můžete zhlédnout zde: