Recenze: Guns Akimbo

Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu
Saban Films
Zobrazit dalších 26 obrázků
Jak to dopadne, když se ňouma Daniel Radcliffe přimotá do smrtícího turnaje zabijáků.

Koronavirová krize dál řádí ve světě a její dopady bohužel vážně pociťují i filmoví fanoušci. Na seznam „obětí“ brzy přibude také výborná akční komedie Guns Akimbo, která měla do českých kin dorazit na začátku května 2020, což se zcela určitě nestane. Já ji měl možnost vidět o pár měsíců dříve "u nás" ve Skotsku. S trochou štěstí tenhle podařený film snad v příštích týdnech dorazí v Česku alespoň na digitální platformy nebo se na velké plátno podívá někdy později. Ale teď už k samotnému snímku.

Jak jsme již na našem webu psali, Guns Akimbo je teprve druhý celovečerní projekt nepříliš známého novozélandského režiséra a scenáristy Jasona Lei Howdena (Smrtgasmus) s převážně britsko-australským hereckým obsazením. Jeho největším lákadlem je však nepochybně Daniel Radcliffe alias Harry Potter v titulní roli. Ten v posledních letech dělá všechno pro to, aby se nálepky brýlatého čaroděje z Bradavic zbavil a ani tahle záležitost není výjimkou. Radcliffe v novém filmu hraje Milese, jenž je přímo ukázkovým příkladem moderního losera. Žije sám v malém londýnském bytě plném komiksových figurek. Nemá skutečné přátele ani partnerku, za to dělá příšernou práci pro ještě horšího šéfa a jedinou radostí v životě je pro něj hraní videoher a sem tam nějaké to popichování ostatních uživatelů sociálních sítí. Právě to druhé se mu jednoho večera stane osudným.

Saban Films

Miles totiž několika nevhodnými internetovými komentáři namíchne bandu vyšinutých gangsterů, známých jako Skizm, kteří shodou okolností provozují nelegální zápasy na život a na smrt. Zločinci si to pochopitelně nenechají líbit. Mladíka přepadnou, přivrtají mu k rukám dvě nabité pistole a donutí ho, aby se nebezpečného turnaje zabijáků osobně zúčastnil. Miles se tak ocitá v pořádném průšvihu. Nejen, že nemá rád krev a po krku mu jde dosud nikým neporažená bojovnice Nix (Samara Weaving) s níž se v žádném ohledu nemůže měřit, ale kvůli zbraním připevněným k dlaním si nemůže ani natáhnout kalhoty nebo si dojít na toaletu, jelikož by si mohl při troše neopatrnosti ustřelit cosi cenného. Gangsteři navíc unesou jeho bývalou přítelkyni Novu (Natasha Liu Bordizzo) a vyhrožují jejím zabitím. Divoká jízda plná útěků, výbuchů a přestřelek může začít. Mladíkův zoufalý závod o přežití přitom sledují miliony lidí online, aniž by měly tušení, že zobrazovaná jatka jsou reálná…

Jak už popis ne zrovna originální příběhové linie napovídá, Guns Akimbo jsou nefalšované béčko, nicméně ničím jiným se ani být nesnaží. Od začátku do konce nám režisér servíruje především pořádně ujetý akční výplach ve stylu Rodriguezova Desperada či kultovního Zastav a nepřežiješ. Kromě těchto zmiňovaných klasik ale dává vzpomenout třeba i na Střihorukého Edwarda, Truman Show a nespočet dalších pop-kulturních ikon. Po trochu pomalejším rozjezdu autoři sešlápnou plyn až k podlaze a v podstatě jenom jdeme od jedné zběsilé honičky/bitky ke druhé a v dynamickém tempu se pokračuje až do závěrečných titulků. Nutno podotknout, že akční sekvence ve videoherním stylu Johna Wicka jsou parádně vymyšlené a sestříhané, takže příznivci žánru si přijdou na své. V zobrazování násilí (a vlastně ani v ničem jiném) si snímek nebere servítky. Krev stříká proudem. O vystřelené mozky z hlavy a vyražené zuby kladivem tu není nouze. Ústřední postavy mluví sprostě a sjíždějí se tvrdými drogami. Ovšem komických situací film také nabízí požehnaně. Už jenom koukat na nešikovného nerda v županu a bačkorách, jak se snaží uprchnout před kokainem napumpovanou elitní vražedkyní vás zaručeně rozesměje.

8/10

Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu Recenze: Guns Akimbo | Fandíme filmu