Recenze: Ježek Sonic nezklame, ale žádnou hitparádu nečekejte

Recenze: Ježek Sonic nezklame, ale žádnou hitparádu nečekejte | Fandíme filmu
Zobrazit další 2 obrázky
Průměrná rodinná zábava na jedno zhlédnutí. To je videoherní Ježek Sonic.

Filmová adaptace videoherního Ježka Sonica neměla zrovna jednoduchou cestu na plátna kin. Tvůrci tak trošku podcenili vizuální stránku oblíbené postavičky a po prvních trailerech se dočkali drtivé kritiky, neboť modrý rychlík nevypadal tak, jak na něj byly zvyklé generace jeho fanoušků. Nakonec studio zavelelo k ráznému kroku, odložilo premiéru a Sonic prošel zásadním redesignem. Další trailery ukázaly, že to minimálně dle reakcí diváků byl krok správným směrem a snímek režiséra Jeffa Fowlera opět nabral na atraktivitě. Jak se tedy Sonicův kinodebut nakonec vydařil?

Vcelku obstojně. Sympatický mimozemský bodlináč, který umí utíkat nejrychleji na (jakémkoliv) světě, si na nic nehraje a servíruje oddechovou rodinou zábavu, jež sice nenabízí nic moc navíc, ale povětšinou baví a rozhodně nenudí. Těžko soudit, zda ambice tvůrců nebyly přece jenom vyšší, jelikož revoluce v subžánru "videoherních filmů" se bezesporu nekoná a pravdou je, že se vám tahle dobrodružná jízda velmi pravděpodobně rychle vykouří z hlavy.

Od klasické rodinné taškařice asi nikdo nečeká nějak výrazně oduševnělý příběh, ale spíš dynamickou a zábavnou jízdu, u níž se pobaví zejména děti. To přesně Sonic splňuje. Příběh a jeho vývoj je lehce čitelný, zápletka nekomplikovaná, když Sonic směřuje neodvratně od bodu A k bodu B, přičemž žádných překvapení či zvratů se de facto nedočkáte. Sonic je typický hrdina, jenž nemá na růžích ustláno, ač se jedná o sympaťáka par excellence, a musí se vyrovnat nejen s tím, že je jiný, ale taktéž s faktem, že dost možná celý život prožije v ústraní a sám.

Tenhle motiv se prolíná celým snímkem a generuje pestrou paletu vtipů a gagů. Některé jsou povedené více, jiné trošku méně, leč z hlediska humoru Sonic relativně boduje. Lví podíl na tom má nenucený a sympatický herecký výkon Jamese Marsdena, který se nedobrovolně stane parťákem hlavního hrdiny. Klasicky se jedná o absolutního klaďase, jenž musí vyjma mimozemského sprintera řešit i běžný vnitřní konflikt. Nejde o nic objevného, avšak ono přemílání o životě a prioritách dává Marsdenově postavě dostatek hloubky k tomu, aby vám jeho osud nebyl úplně šumák.

5/10

Recenze: Ježek Sonic nezklame, ale žádnou hitparádu nečekejte | Fandíme filmu Recenze: Ježek Sonic nezklame, ale žádnou hitparádu nečekejte | Fandíme filmu Recenze: Ježek Sonic nezklame, ale žádnou hitparádu nečekejte | Fandíme filmu