Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol.

Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol. | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 7 obrázků
Jak probíhal vývoj a testování pokročilé "omlazovací" technologie potřebné k natočení Scorseseho opusu.

Filmová omlazovací kůra není v Hollywoodu nic nového. Pakliže snímek popisuje delší časové období, tvůrci čas od času potřebují, aby herecké hvězdy vypadaly mladší. V minulosti se ponejvíce užíval make-up, přičemž hollywoodští profesionálové umí v tomto směru opravdové zázraky. Legendární režisér Martin Scorsese však v případě dlouho plánované gangsterky Irčan odmítal omlazovat Roberta De Nira, Al Pacina a Joea Pesciho skrze nekonečné a v tomto případě i problematické maskování. I proto byl ve spojení s Pablo Helmanem (supervizor vizuálních efektů ve studiu Industrial Light & Magic - založil jej v sedmdesátých letech George Lucas), kouzelníkem ve světě vizuálních efektů.

Když Scorsese natáčel na Tchaj-wanu drama Mlčení, jednou k němu Pablo přišel a řekl, že má nápad, jak herce omladit skrze software nazvaný Flux. Herci totiž odmítali využít klasický a zavedený přístup, kdy by měli na hlavě tečky, helmy a speciální kameru. Postupné vylepšování a testování technologii nakonec zabralo dva roky. Výstupem z těchto snah je právě Flux zkombinovaný se speciálně nadesignovanou soustavou kamer (jedna hlavní, dvě vedlejší), která umožňuje točit bez reálných zásahů do obličejů herců.

Vzhledem k tomu, že hlavní protagonisté neměli na obličeji nic a škála obličejových pohybů je obrovská, bylo třeba pro docílení omlazovacího efektu nasbírat obrovské množství záběrů, aby měl Helman k dispozici pro každý jednotlivý pohyb obličeje vhodné textury a nasvícení. Výše zmíněný software Flux měl tu výhodu, že zvládl sesbírat záběry ze všech tří kamer a přiřadit k nim nekonečné reference ze starších filmů, v nichž na sobě herci neměli žádná speciální zařízení.

Video pod textem ukazuje, jak proces vývoje vhodné technologie probíhal. Film stál nakonec 159 milionu dolarů a velkou část rozpočtu spolkly právě filmové efekty spojené s omlazováním herců. Jedna věc je, že vývoj oné technologie zaslouží uznání a nelze říci, že výsledný efekt působí nutně rušivě. Faktem na druhou stranu zůstává, že když hraje osmdesátník čtyřicátníka, přičemž dojde pouze ke korekci obličeje, výsledek nebude nikdy ideální. A ve filmu to prostě vidět je (hlavně v pohybech postav). Scorsese i tak trvá na svém, neboť mu nedávalo smysl užívat masky či jiné herce, jelikož postava musí působit vždy autenticky.

Co si o výsledném efektu v Irčanovi myslíte vy? Je Flux budoucností filmové tvorby?

Galerie: 8

Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol. | Fandíme filmu Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol. | Fandíme filmu Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol. | Fandíme filmu Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol. | Fandíme filmu Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol. | Fandíme filmu Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol. | Fandíme filmu Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol. | Fandíme filmu Irčan: Film o filmu ukazuje, jak digitální kouzelníci omladili De Nira a spol. | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest