Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu

Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu
Warner Bros.
Zobrazit dalších 9 obrázků
Jak dopadlo druhé strašení děsivého klauna Pennywise? Bohužel ne tak děsivě.

Film byl pro mne dokonce méně strašidelný než ten první. Obsahuje méně intenzivních lekaček a závěrečný souboj s Pennywisem také nikterak nenadchl. Atmosféru druhé To sice vesměs pořád má, ale v řadě situací z ní nedokáže nic dalšího vytěžit, případně už je okoukaná. Často tak scény musí zachraňovat postavy, které díky dobrému castingu dovedou film i ve slabších momentech podržet. Individuálně bych vypíchl především nervního Richieho v podání Billa Hadera

Celkově mám pak pocit, jako by se tvůrci snažili k pokračování přistupovat daleko víc jako k blockbusteru, který má spíš uspokojit co nejvíc diváků, než aby naplnil nějakou osobitou režisérskou vizi. Skoro každou strašidelnou situaci jako by musel doplňovat povinný vtípek. Ty v některých případech ani nefungují a ve většině přinejmenším rozpouštějí hrůzu, která by jinak mohla dál nabývat na síle. A to ještě nebyla řeč o trestuhodně nevyužitém Billu Skarsgårdovi. Jeho výkon v roli Pennywise patřil k nejlepším věcem na prvním díle. Proto je zcela nepochopitelné a neodpustitelné, že jeho čistý screentime je daleko nižší, než v kratší jedničce. A zatímco v prvním filmu měl Skarsgård děsit svým fyzickým herectvím a znepokojivou přítomností, tady se často schovává ve stínech, nebo se mění v nesmyslné digitální potvory, které rozhodně nejsou nijak strašidelné.

Místy zkrátka tvůrci nevědí, zda chtějí mít hororovou komedii (ano, až tak daleko se některé scény ubírají), nebo atmosferický horor. Víc navíc většinou fungují ty komediální pasáže, ale kvůli tomu řada z nás na druhé To zkrátka nešla.

Ve výsledku je druhé To o dost slabším odvarem prvního dílu. Pokračování je zbytečně roztahané do dlouhé stopáže, ve které povětšinou nesledujeme příběh party lidí, kteří se snaží přemoct svoji noční můru z dětství, ale individuální kapitoly každého z nich, které jsou oproti společným scénám o dost slabší a působí jako opáčko z jedničky. Atmosféru ve spoustě scénách kazí nucený humor, který se do situací se povětšinou nehodí. Míra strašidelnosti oproti jedničce dost opadla. Za to může jak humor, tak inertní digitální monstra a zazděný Bill Skarsgård, který nemá šanci prodat svoje kvality.

Co tak film zachraňuje, jsou dobří herci. Casting je opravdu trefný a z postav skutečně cítíte propojení mezi jejich dětskými a dospělými verzemi. K nim si můžeme připočítat ještě odvážný rozmach celého projektu, povedenou výpravu, výtvarné zpracování a práci s kamerou, ale i to je pořád dost málo. Nemůžu jinak než označit To 2 za jedno z největších zklamání roku.

6/10

Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu Recenze: To 2 je jen slabým odvarem prvního dílu | Fandíme filmu