Box Office: Hobbs a Shaw mají slušné recenze, ale tržby oproti ostatním Rychle a zběsile slabší

Box Office: Hobbs a Shaw mají slušné recenze, ale tržby oproti ostatním Rychle a zběsile slabší | Fandíme filmu
Universal Pictures
Zobrazit další 1 obrázek
Rychle a zběsile umí vydělat peníze, ale všechny oči jsou stejně upřené na čínskou premiéru.

Hlavní novinkou víkendu je spin-off Rychle a zběsile: Hobbs & Shaw s Dwaynem Johnsonem a Jasonem Stathamem. K nim se připojil do záporácké role Idris Elba a společně naservírovali old-schoolovou nahláškovanou akci, pro kterou nechali Američané v kinech 61 milionů a společně se zbytkem světa film debutoval se 180 miliony. Zatím se auta nenastartovala v Číně, kde je série skoro nejsilnější, takže uvidíme, o kolik si tým přilepší 23. srpna tam. V rámci franšízy čtvrtý nejmenší debut po třech nejstarších filmech série..

Rychlé a zběsilé filmy nebývají moc velké trvalky, to je skoro pravidlem. Tenhle kousek má ale jednu velkou výhodu, a to že je posledním velkým letním filmem. Od teď tu do záříjového To Kapitola 2, popřípadě říjnového Blížence s Willem Smithem, žádný takhle velký blockbuster nebude. Mluví se aktuálně o 130 - 140 milionech z Ameriky, což by byl průšvih. Film potřebuje jít nad 200 mega, aby splnil parametry série. K tomu určitě může pomoct zmíněná suchá letní sezóna. Globálně by to určitě mohl být letos jeden z největších kousků, který není od Disneyho, ale asi bude opravdu třeba počkat na Čínu, aby se vidělo, jak si vlastně značka bez původního hereckého obsazení vede. Jinak tu můžeme opravdu jen spekulovat o tom, jak nakonec snímek skončí někde mezi 550 a 725 miliony dolary.

Lví král tento víkend posbíral 38 milionů a v USA tak dosáhl už na 431 mega. Rozhodně ještě nekončí, protože se předpokládá něco nad půl miliardu. S 1,196 miliardou globálně film přelétl Captain Marvel a stal se druhým nejvýdělečnějším filmem roku. Disney musí z Disneyho hrozně zuřit. Tarantinovka Tenkrát v Hollywoodu se drží parádně a s polovičním propadem utržila ve druhém víkendu 20 milionů. Je tak po deseti dnech na 78,8 milionech a o 7 % lepší v porovnání s Hanebnými pancharty. A veřte tomu, že před desetil lety byl divácký environment kin setsakra jiný (silnější). Netflixovská éra Tarantinovi rozhodně nijak neubližuje.

The Farewell o čínské rodince, která zinscenuje pro umírající babičku svatbu, akorát babička neví, že umírá, je už ve 409 kinech a pořád roste. Tenhle týden 2,5 milionu a z Ameriky už nastřádáno hezkých 7 milionů. Blíž k "indie hitu" tohle léto asi už nebudeme. Kořist je taky hezkým hitem, i když to při premiéře vypadalo pochmurně. Aligátoří vyvražďovačka má 36 mega z USA a 53,6 milionů celosvětově. Netradiční horor Slunovrat s uměleckými ambicemi a obrovskou podporou Twitter fandů je po tomhle víkendu na 25 milionech v USA.

Avengers: Endgame jinak debutovali na digitálních platformách a film zažil největší propad MCU komiksovky, která kdy běžela v kinech, zatímco byla i online. Rovnou 67 % dolů. Captain Marvel třeba spadla o 53 %, když šla na VOD, zatímco Infinity War o 37 %. To je takový malý škraloup pro film, který je v USA na 857 milionech a globálně na 2,795 miliardy. Disney by to určitě nejradši zaokrouhlil na 2,8 miliardy, ale k tomu si asi budou muset počkat na před-oscarové znovunasazení. Však ono si studio nějaký důvod najde, jak film dostat zase do kin.

Zdroj: Forbes

Avengers: Endgame

03.05.2019 | USA
Akční, Sci-Fi, Dobrodružný

Box Office: Hobbs a Shaw mají slušné recenze, ale tržby oproti ostatním Rychle a zběsile slabší | Fandíme filmu Box Office: Hobbs a Shaw mají slušné recenze, ale tržby oproti ostatním Rychle a zběsile slabší | Fandíme filmu