Box Office: Zrodily se tržby

Box Office: Zrodily se tržby | Fandíme filmu
Zobrazit další 3 obrázky
Mysleli jste si, že se Venom s těmi všemi recenzemi propadne? Tak to jste se sakra mýlili.

Jedničkou víkendu, rekordmanem měsíce října a druhým nejúspěšnějším filmem Sony, kterým není paradoxně Spider-Man a Skyfall, se stává Venom s 80 miliony dolary. Film schytal hodně zlé recenze napříč světem, diváky to ale nijak neodradilo. Možná si recenze přečetli a chtěli stejně Toma Hardyho vidět, jak coby emzák žere lidem hlavy. I to stačí ke štěstí. Studiu se povedla sázka na PG-13 rating, i když se hodně naříkalo nad tím, že Venom nebude řádit eRkově. Jde o to, že mnoho fandů Venoma jsou prostě děti nebo teenageři, kteří by na film nemohli. A za druhé, film teď bude během října vyčnívat coby jediný mládeži přístupný akčňák. Husí kůže 2 bude příští týden určitě dobrý film, ale nic "edgy" pro mladší cílovku.

Film možná příští víkend stejně sletí dolů, pokud se dá předpokládat, že byl "jen pro fandy". Naštěstí stál 100 milionů a globálně nasbíral už 205 mega. Hodně diváků taky vyčkává na rozšířený sestřih, který asi do kin nepůjde, ale na Blu-Rayi bychom se prý měli dočkat půlhodiny nejoblíbenějších scén Toma Hardyho, které se na potvoru do filmu nevešly. Co to znamená pro Spider-Verse, to asi nechám na kolezích. Dokážu si ale představit, že by Sony mohlo začít s Marvelem vyjednávat o tom, jestli by si někdo z MCU nechtěl dát pár ran s Eddiem Brockem.

Kvalitního startu si dopřává hudební romantika Zrodila se hvězda, která je čtvrtým převyprávěním univerzálního příběhu o lásce a slávě a zároveň režijním debutem Bradleyho Coopera, který si střihl i hlavní roli vedle S.J.A. Germanotty nebo lépe Lady Gaga. Warneři a MGM dali do filmu 36 milionů a teď se jim vrátilo premiérových 41 milionů. Jde o další silný produkt pro ženskou cílovku, který sází na říjnovou výdrž, muzikálovou výdrž a oscarovou výdrž, protože filmu se už teď předpovídají hlavní kategorie. Čekejte klidně 200 milionů jen z Ameriky a pokračující přízeň diváků a novinářů. Mezinárodně utrženo dalších 14 milionů.

Limitovanou novinkou je silné drama The Hate U Give, adaptace knihy o černošské středoškolačce, která započne dráhu aktivistky poté, co je svědkem vraždy svého kamaráda bílými policisty. Z 36 kin není 500 000 dolarů kdovíjaká tržba, ale film si taky zaslouží nějakou oscarovou náklonnost. Alespoň pro Amandlu Stenberg, která v hlavní roli podává podle kritiků skvělý výkon.

Mimo USA se pořád výtečně daří Johnnymu Englishovi 3, který konečně odstartoval ve Velké Británii a Irsku. Akční komedie už nastřádala 66,5 milionů. Americké tržby příští měsíc budou pravděpodobně insignifikantní. Yeti: Ledové dobrodružství má ve druhém víkendu 15 milionů. Film tak sedí na 43 milionech, což je srovnatelné s Čapím dobrodružstvím a Ninjagem. Pro Warnery to zase vypadá na 70-80 milionů z Ameriky, čímž si film zaplatí rozpočet. Zbytek musí dotáhnout svět. Globálně jsme zatím na 75 milionech.

Night School spadla trochu ostřeji o 55 %, ale tak nějak se to čekalo. Komedie s Kevinem Hartem a Tiffany Haddish zvládne z Ameriky sedmdesátku, zatím je ale na 47 milionech a 58 mega globálně. Čarodějovy hodiny se trochu vzpamatovaly ve třetím víkendu a se 7 miliony jsou na 55 milionech v Americe a 85 milionech globálně. Příští týden přímá konkurence v podobě Husí kůže 2. Sestra to dotáhla na 346 milionů globálně, čímž překonala jakýkoli předchozí film v sérii V zajetí démonů. Zato Predátor: Evoluce nedá ve čtvrtém víkendu ani milion a s aktuálními 900 000 dolary má jen padesátku v USA a 123 mega celosvětově. Kdyby film stál o polovinu míň, je to hit.

Příští víkend se spolu s Prvním mužem přesvědčíme, zda veřejnost stojí o tvorbu Damiana Chazella jako takovou, anebo byl La La Land výjimkou díky své muzikálové podstatě.

Zdroj: Forbes

A Star Is Born