Recenze: BlacKkKlansman

Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 9 obrázků
Povídám, kámo, ten novej biják vod Spika Leeho je fakt masakr!
  1. Autorský mainstream není mýtus

Určitě se nejedná o bezchybný film. Hudba je brutálně neoriginální a Terence Blanchard se nezmůže na nic, co bychom neslyšeli například ve Spojenci od stejného režiséra z roku 2005. Mladý Washington v hlavní roli není tak přesvědčivý, jak bychom rádi, a většina hereckého ansámblu, s Adamem Driverem v čele, jej brutálně přehrává. Logika si občas bere dovolenou a divák je nucen akceptovat, že postavám nedochází opravdu do očí bijící souvislosti, což zápletce poněkud ubírá na autenticitě i uvěřitelnosti.

Nic to ale nedokáže změnit na intenzitě atmosféry a závažnosti tématu. Pokud si dobře pamatuji, poslední film, který na mě, pokud jde o vykreslení sociální situace afroamerické populace, takto zapůsobil, byl Americký gangster Ridleyho Scotta, s Denzelem Washingtonem v hlavní roli. A jsem si dost jistý, že poslední film, který mě svou závěrečnou tečkou dokázal zdrtit podobně, jako BlacKkKlansman, byl Valčík s Bašírem před deseti lety.

BlacKkKlansman určitě není nejlepší film roku. Je to ale suverénně to nejzajímavější, co můžete aktuálně v kinech vidět a i kdyby snad náročnější filmařina nebyla vaším šálkem kávy, vyplatí se zariskovat a podrobit své mozkové buňky pro jednou vlivu něčeho intenzivního, konzistentního a autorsky osobitého, což BlacKkKlansman rozhodně je. Běžte na to! Je to skvělý a důležitý film a zaslouží si Váš čas i pozornost.

8/10

Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu Recenze: BlacKkKlansman | Fandíme filmu