Amazing Spider-Man: První recenze jsou pochvalné

Amazing Spider-Man: První recenze jsou pochvalné | Fandíme filmu
Pár evropských novinářů už film vidělo a všichni vesměs chválí. Co se na filmu povedlo a co méně?

Je to tak vážení. Do našich kin se přátelský soused Spider-Man podívá až 12. července, ale první novináři novou inkarnaci Pavoučího muže viděli už teď. Na Rotten Tomatoes jde k dnešnímu datu najít jedenáct recenzí, přičemž momentálně si snímek drží krásných 91% (tzn., že deset z jednácti hodnotících dali filmu palec nahoru). Co se kritikům na filmu líbilo?

Snímek má podle všeho srdce a dle očekávání (režiséra Marca Webba proslavila vydařená romance 500 dní se Summer) exceluje především v osobní, intiměnšjí rovině. Prakticky všichni recenzenti si chválí ústřední pár (dle některých je dokonce Andrew Garfield lepší Spide-Man, než Tobey Maguire), ostatní postavy prý skvěle sekundují. Nejednoznačné názory se sešly snad jen na Rhyse Ifanse, neboli doktora Connorse. Peter a Gwen mezi sebou prý mají skvělou chemii, což je důležité, jelikož jejich láska stojí ve středu celého příběhu. Stejně tak se snad Webbovi podařilo zachytit další intimnější aspekty filmu, jako je vztah Petera s Gweniným otcem, náčelníkem policie, nebo všudypřítomný humor.

Kde film naopak nijak zvlášť nevyniká, je podle všeho akční stránka věci. Sem tam některý recenzent pochválí 3D při průletech městem, ale co se akce a velkolepých scén týče, měl by být Amazing Spider-Man poměrně rutinní záležitostí, která neurazí, ale ani se nijak zvlášť nevryje do paměti. Scény s digitálním Liazardem pak všichni více či méně kritizují.

Sečteno podtrženo, propadáku se v žádném případě bát nemusíme. Co se týče blockbusterové velkoleposti, nejspíš nijak zvlášť oslnění nebudeme, ale zamilujeme si hrdiny a jejich příběh spolu s nimi prožijeme naplno. Tak snad se nám britští kritici trefili do vkusu.