Komentáře 27

pazdik | Fandíme filmu
pazdik | 2013-12-02 00:08:10 | 0 0
Ja jsem spokojen. I s arenou. S nočními scénami jsem neměl problem, naopak mi přišli super a to jsem byl v cinestaru. Anarvin - ja tak moc optimistický s dalšími díly nejsem. Prni část závěru asi ještě bude super, ale druhá část nevím nevím.. SPOILER ! Doteď mi série přijde jako akční, to i v prvních dvou třetinách síly vzdoru ale pak mi to přijde hororové a mám strach jak to bude vypadat na platne: boggs s odtrzenymi nohami, katnis která nahmata jeho koncetinu, vyvražďování týmu jak ve vyvrazdovacich hororovkach a ta jejich úmrtí (jednomu se rozpouští tkáně, dvě se obetuji napospas mutum, finikovi ukousnou hlavu, a muti co vypadaj jak hadí lidé křížení ještě s čímsi jiným) mám prostě obavu jak to bude vypadat vzhledem k tomu že máš pravdu jak se filmaři drží knižní předlohy a i kdys filmy vynechaly ketnisinu kamarádku která ji v aréně smrti věnovala odznak reprodrozda, určitě je bláhové si myslet že překopou osm kapitol posobě jdoucích kdys to doteď neudělali
BackPa | Fandíme filmu
BackPa | 2013-11-27 22:07:55 | 0 0
Pro mě snad nejlepší film za dlouhou dobu a to v kině jsem hodně často. Prostě se mi to líbilo a zanechalo to ve mě dojem, jaký už dlouho žádný jiný film.
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2013-11-25 01:53:49 | 0 0
metronom: Nemyslel jsem nutně číst Hunger Games, ale cokoliv relevantního, řekněme, sociologického (historického). Elitám jde tradičně o to, se co nejvíce odlišit od šedi průměru (spodiny, eventuálně nižší vrstvy [v tomto světě je to postavené na binární opozici mocenské elity a zbytku - navíc v našem případě nejchudšímu distriktu] -> takže on ten vizuál má vlastně napomoci pochopit onu rozdílnost). Ostatně dějiny evropské aristokracie jsou toho důkazem. A jelikož je to přenesené do fiktivního post-apokalyptického světa, tak si naopak myslím, že je to "správně" přestřelené (onu distinkci nepřehlédne ani mladší publikum). Bys pak mohl říct, že například Amadeus má absurdní kostýmy (či masky -> muži se líčí) - jenže to asi neřekneš, protože to je historicky relativně přesné - ač to dnes absurdně může působit. No nic, přednášet tu nebudu :-))) Názor beru, jen mi přijde, že to lidé odsuzují bez hlubšího zamyšlení... Ale budiž, řešit to nemá smysl. Když na tebe ona antiutopie nepůsobí, atmosféra též ne, tak asi na další díly nemá smysl chodit, neboť radikální změnu nelze čekat...
metronom | Fandíme filmu
metronom | 2013-11-24 22:09:43 | 0 0
Jaaaara:
Knihu sem nečetl, takže posuzuji pouze film samotný.
Nejde o to ukázat nějakou snobskou dekadenci, ale nesmí to vypadat, jako když to navrhoval totální amatér. Pokud by se tam vyskytoval jedinec oblečený a namaskový jako klaun jen výjimečně, pak ok, ale tohle je hnaný do absurdna a ještě víc to zdrůrazňuje tu neschopnost návrhářů. Takhle to vypadá prostě jen směšně a lacině.

Dystopický svět tady opravdu na mě nefunguje, o nějakém budování atmosféry ani nemluvě.
jukej | Fandíme filmu
jukej | 2013-11-23 12:10:02 | 0 0
metronom: suhlasim s tvojim nazorom, nedal by som tomu viac ako 6/10 nic prekvapive, jednohubka,ktoru nemam dovod vidiet znovu
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2013-11-23 10:33:41 | 0 0
metronom: Bizarní kostýmy smetánky mají svůj smysl, pokud si někdy četl něco o budování identity elit, pak bys to možná mohl pochopit. Filmové zpracování mi přijde v tomto směru docela adekvátní (přesně takhle bych si Cetkie představoval) a správně přepálené, což je následkem toho, že se jedná ve své podstatě o post-apokalyptickou antiutopii.

Jinak po včerejší projekci musím říct, že se mi jednička líbí o chlup více. Lawrence cestou k temnému "realistickému" pojetí světa beznaděje a apatie trošku proměnil základní perspektivu vyprávění, když mi tam chybí více oné osobní zpovědi rozpolcené a nedospělé Katniss. Tím pádem se připravil například o možnost vytřískat maximum v momentech, kdy "odchází do věčných lovišť" některé postavy (scéna s Cinnou či s Mags? - v knize jsem skoro nedýchal, leč tady nebyly ony vztahy a postavy ani zdaleka postiženy, proto to nemá tu sílu). Dle mého to chtělo méně Francise Lawrence a více Suzanne Collins & knižní Katniss Everdeen. I tak velmi příjemné a záživné. 8/10!
metronom | Fandíme filmu
metronom | 2013-11-22 21:36:09 | 0 0
Viděl sem jedničku a kdybych to neviděl nic by se nestalo. Z filmového zpracování příběhu jen pocit lepšího průměru, akce vyloženě nuda až amatérismus. Herecký výkony...už si ani nepamatuji. Kostýmy "smetánky" je něco co sem v žádném hollywoodském filmu ještě neviděl...naprosto neuvěřitelný. Největší efekt filmu je prostě založen na teens postavách a jejich "zneužití" společností. A to cílovou skupinu bere.
bSaR | Fandíme filmu
bSaR | 2013-11-22 11:34:22 | 0 0
Mě teda Vražedná pomsta uchvátila! Jedničku jsem vnímal jako lepší průměr a jako takový vzor pro ty "holčičí" romány. Nicméně dvojka mě tedy dostala do kolen. Neříkám, že film neměl slepá místa, která mi po skončení filmu vrtala hlavou, ale vzhledem k ostatnímu mi to v podstatě ani tak nevadilo (což se ostatně může změnit u druhého promítání filmu, jak mě letos ujistil např. takový Pacific Rim). Osobně potom však nesouhlasím s Anarvinem v otázce konečné areny (ale zase jak říká Anarvin, určitě by z toho šlo vyždímat mnohem víc). Co se hereckého osazenstva týče, nemohl jsem uvěřit že Sam Claflin je ten samý člověk, který hrál suché role v Pirátech a Sněhurce. A taková Jena Malone, prostě wow (společně s Woodym a Joshem jsem děkoval za scénu ve výtahu).
8/10
 | Fandíme filmu
Anonym | 2013-11-21 22:34:39 | 0 0
Ty si knižky nečetl, tak prosimte nekrm
Fancipal | Fandíme filmu
Fancipal | 2013-11-21 20:27:41 | 0 0
Vynikající. Nejlepší letošní blockbuster. Tvůrci jsou správným směrem. Nejlepší literární sága současnosti si zaslouží takto důstojné zpracování.
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2013-11-21 17:31:42 | 0 0
Principiálně vysvětlené jsou Hry v prvním díle (film, kniha), já jsem dvojku ještě neviděl, protože jsem TRČEL v zácpě v MHD a nestihnul jsem novinářskou projekci, leč ono ani v druhé knize, pokud si pamatuju, moc dalších informací o Hrách jako takových není, protože už nejsou potřeba (jen jsou vysvětleny Čtvrtohory, jako něco extra). Musím říct, že nechápu, proč by měli něco fingovat (tím by přece ten mechanismus totálně zazdili) - vždyť už to celé umělé je a vítěz má být stejně jen jeden. Když jsem psal o smyslu her, což bylo jasně řečeno v jedničce, tak v obecné rovině mají Čtvrtohory stále stejnou funkci, leč navíc jde ještě o určité mocenské plány Kapitolu, který chce znovuobnovit vlastní autoritu skrze usmrcení těch symbolů naděje (v tomto případě mu skutečně o žádnou naději pro obyvatele nejde), které nechal přežít (splátce, v konkrétním případě Katniss a Peetu). Já tam žádný logický laps nevidím a vážně nechápu, proč by to měl Snow dělat jinak. Primárním smyslem 75. Her jsou 75. Hry, přičemž je koncept využit pro potrestání Katniss, nicméně právě tak to muselo být, protože jinak by byl onen řád narušen (on už je, ale to Snow v době plánování nemůže vědět). Není třeba nic zinscenovat, protože by to vůbec neodpovídalo logice světa, jak jsme ji poznali v jedničce. Koncept je sám o sobě docela v pohodě, ale je jasné, že věci se dají řešit různě - to bychom však museli zpochybňovat prakticky každé jednotlivé rozhodnutí v každém jednotlivém filmu, ozvláště ve sci-fi, kde technologické možnosti umožňují vytvořit téměř cokoliv.
Anarvin | Fandíme filmu
Anarvin | 2013-11-21 17:10:55 | 0 0
Celou dobu se bavím čistě o 75. hrách, ne o smyslu a konceptu her jako takových. Primárním úkolem 75. her je zažehnat hrozbu revoluce, s určitým komplikacemi se počítá. Sponzoři a diváci si přijdou na své zase příští rok. Když je možné manipulovat veřejné povědomí o celém třináctém distriktu, jedna aréna nebude problém. A co se vítěze týče. Může být zastrašovaný, zdrogovaný, svědkem iluzí, může mít vymytý mozek nebo třeba poranění na hlavě. To je naprosto jedno. Stojím si za tím, že to jak je vedení Kapitolu (Snow) vykreslené jako všehoschopné a vystrašené z hrozící revoluce, neodpovídá tomu, jakým způsobem se s nebezpečím vypořádá. A stejně tak si stojím zatím, že ve světě projekcí a hologramů je jednodušší události zinscenovat, než se je snažit ovlivnit stády opic a krvavým deštěm.

Ale to je jedno, nikdy jsem z toho nechtěl dělat téma, šlo pouze o náhodně vybraný příklad haprující logiky, které si člověk prostě všimne, když film v aréně začne ztrácet dech a je čas přemýšlet a všímat si. Drobností, které (v rámci filmem nastavených pravidel) nedávají smysl je vícero, ale dokud se drama roztáčí ve vysokých obrátkách, není problém nad nimi mávnout rukou a film si užívat.
Matt | Fandíme filmu
Matt | 2013-11-21 16:45:56 | 0 0
Anarvin: Takze by vybranych obcanov pozabijali vopred a potom si len natocili film podla zadania? Alebo by tocili film priebezne, aby mohli ovplyvnovat, koho zaujmu sponzori a co im poslu atd.? Nemyslis si vsak ze by si obcania Capitolu a mnohi silni sponzori, ktori ziadne politicke machinacie neriesia a ide im len o pozitok z hier, vsimli ze ziadne areny postavene nie su? Co by v konecnom dosledku mohlo rozvirit aj dianie v Capitole a pochybujem, ze by toto prezident Snow chcel. Nehovoriac o tom, ze ozaj netusim, ako by boli nasledne organizovane celorocne tour s vopred danym vitazom hier, ktory by o tom skratka vediet musel. Tym ze by ho vo vhodny okamih po hrach zlikvidovali? Nemyslis ze by obcanom prislo napadne, ze vitazi hier podozrivo zomieraju a zacali by si klast otazky? System vitazov, ktori maju lepsie podmienky na zivot, ma svoj zmysel... Netusim, cim je tvoja idea s fiktivnymi hrami jednoduchsia, ako oplyvnovanie diania v arene, kde maju tvorcovia hier plnu kontrolu nad vsetkym.

Aj keby toto vsetko nevyplyvalo zo samotneho filmu, nielen ja, ale aj Jaaaara sa ti snazime cely cas vysvetlit, ze organizovanie skutocnych hier minimalne v knihach dava zmysel a tym padom je kritika samotneho konceptu trochu zbytocna...
Anarvin | Fandíme filmu
Anarvin | 2013-11-21 15:47:09 | 0 0
Matt - Různé projekce, hologramy nebo šálení smyslů jsou v Hunger Games poměrně často. S pokročilými technologiemi které mají k dispozici nemůže být natočení "filmu" podle předem daného zadání problém. Rozhodně ne větší, než výstavba obří džungle, kontrola živlů atd.
 | Fandíme filmu
Anonym | 2013-11-21 15:27:55 | 0 0
Souhlas, Spáčilová by tě hnala :-D