Recenze: Gravitace

Komentáře 14

DfD | Fandíme filmu
DfD | 2013-10-13 21:51:06 | 0 0
Wrunkx: Zhlédnutím se "z", sorry, grammar nazi.

Jinak souhlasím s Jaaarou a jeho rovinami, toho schoulení do klubíčka á la matčinina lůna jsem si taky všiml a spojil si to s vývojem postavy a konečním "postavením se na vlastní". Prostě paráda. Je fakt, že žádné velké "oooooooo" jsem si neodnesl, ale Gravitace mi dala vše, co jsem od ní a celkově filmů tohoto typu čekal. Kdyby se to striktně drželo všech fyzických pravidel, taková pecka by to nebyla. Pro mě brilantní práce. A Sandra byla skvělá, oproti trailerům, kde jsem na rozdíl od ostatních moc těch emocí neviděl a ani jsem jim nevěřil, mě film i po téhle stránce uchvátil. Ale abych to nepřechválil, jak říkám, na zadek mě to posadilo, ale nepo*ral jsem se.
Wrunx | Fandíme filmu
Wrunx | 2013-10-09 20:22:45 | 0 0
Nu, estetický zážitek velký, ale na začátku filmu zapomněli dát důležité varování: před shlédnutím zanechte mozek v šatně...
Taffey | Fandíme filmu
Taffey | 2013-10-09 14:01:35 | 0 0
No, pokud se tady objevují náznaky, že by se snad měla Gravitace s Pacific Rimem nějak srovnávbat, tak to na ni ani do kina nepůjdu. Pacific Rim je totiž tak neuvěřitelný hnůj, že mi naskakuje kopřivka, jen, když slyším to jméno. Obecně mám čím dál větší pocit, že jednak průměrný divák, tedy takový, který tvoří milionovou masu nemyslících zabedněnců , má na skutečný děj s jakousi přidanou hodnotou v prvku, mající smysl jiný, než jen pobavit a zatlouct u ní čas, čím dál nižší nároky a za druhé, že to tvůrci dnešních sraček dobře vědí a podle toho točí. Dnešní film musí mít šanci udeřit diváka cihlou do hlavy, jinak nemá šanci na úspěch. Bohužel.
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2013-10-09 11:50:51 | 0 0
Nene, Cuarónova Gravitace válcuje Pacific Rim na celé čáře ;-)) Alespoň v mých očích. Jinak Kamil Fila má ke Gravitaci zajímavý text v Respektu. Doporučuji.
Anarvin | Fandíme filmu
Anarvin | 2013-10-06 23:56:41 | 0 0
1) Je to jen číslo, důležitý je text.

2) Nesrovnávej nesrovnatelné. Neexistuje žádná absolutní škála. Od každého typu filmu člověk očekává něco úplně jiného, každý film uspěje jinak v tom, co si předsevzal. Napínavá dramata o přežití nejsou lepší než destrukční popcornovky. A destrukční popcornovky nejsou lepší než napínavá dramata. Takhle to postavené není. Jsou lepší a horší destrukční popcornovky a lepší a horší dramata o přežití.

A jinak ano, na svém hřišti pro mě opravdu je Pacific Rim zhruba na té úrovni, jako Gravitace na svém. Směšného na tom není zhola nic.
Sheppard | Fandíme filmu
Sheppard | 2013-10-06 23:36:22 | 0 0
Takže Gravity je na stejné úrovní jako třeba Pacific Rim? Směšné! S recenzí (textem) bych i celkem souhlasil, ale číselné hodnocení se mi tu zdá občas nevyrovnané a v tomho konkrétním případě (Gravity vs Pacific Rim) dost nefér.
Const.ex | Fandíme filmu
Const.ex | 2013-10-06 10:49:09 | 0 0
Po technické stránce je tenhle film lahůdka (bohužel bez wow-efektu), ale emočně je to až příliš strohé a prázdné... i když uznávám, že to může být takto zamýšleno, aby to evokovalo prázdnotu vesmíru. Ale v součtu to ve mě nic nezanechalo. A ač jsem od narození sci-fi fanoušek, tak u mě v tomto týdnu vyhrávají Rivalové i hlavně přes to, že nemám rád novodobé Formule 1, a dokázali zanechat lepší a komplexnější dojem.
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2013-10-05 21:52:40 | 0 0
HD 7950: Tak to se šeredně pleteš ;-) Sandra je v Gravitaci naprosto dokonalá.
HD 7950 | Fandíme filmu
HD 7950 | 2013-10-05 21:42:22 | 0 0
tu staru reklamu na hlad tam vubec nemeli davat
Jack | Fandíme filmu
Jack | 2013-10-05 15:04:48 | 0 0
Po dlouhé době to vypadá to na dobrý film se sandrou bullock.
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2013-10-05 14:18:57 | 0 0
Milý cóóóitusi,
nemusíš být filmově erudovaný (škatulkování lidí bývá zpravidla neproduktivní - já se vůči tobě nevymezuji, to spíš ty), abys v příběhu našel vícero motivů (rovin) než jen prosté "Sandra ve vesmíru bojuje o život". Jasně, ten survival motiv je dominantní, leč stejně zajímavé je sledovat právě ono emancipační schéma hlavní hrdinky (vývoj postavy vzhledem k rozpoložení na začátku a na konci filmu). Eventuálně sledovat symbolickou analogii životního cyklu právě s určitým osvobozením se a dospíváním postavy - od momentu, kdy Sandra leží stočená na dveřích podobně jako v matčině lůně až po explicitní postavení se na nohy na samém konci filmu. Současně mě zaujaly změny jejího vnitřního rozpoložení (hledaní motivace a přerod), což je spojeno především s onou tragickou událostí v jejím životě. Kontrast totální frustrace a rezignace na osobní život a pudu sebezáchovy a odhodlání. Já jsem si tam našel spoustu motivů / rovin, které ten vcelku prostý příběh posouvají někam dál.

P.S.: Nikdo nikoho nepoučuje, tudíž ten "sarkastický tón" není nutný. Diskuze je od toho, aby zde lidé formulovali a "zhmotnili" svoje prožitky z filmu [tohle vlastně poučování trochu je ;-)]. To, že ty jsi nic nevyplodil, ještě neznamená, že se ostatní (v tomto případě já) nechtějí podělit o svoje subjektivní dojmy. Zvláště v případě snímku, jenž mě opravdu hodně oslovil.
coitus | Fandíme filmu
coitus | 2013-10-05 10:45:41 | 0 0
Milý Jáááro,
které roviny máš na mysli? Pouč mě prosím, nejsem tak filmově erudovaný jako ty.
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2013-10-05 10:28:45 | 0 0
Skutečně vizuálně opojná podívaná, která nemá momentálně obdoby. Příběh ve druhé polovině malinko schematický, leč na druhou stranu těch rovin je tam několik a rozhodně baví. Emancipační schéma sice doslovné, ale skrze obrazy velmi šikovně odvyprávěné. 9,49/10 ;-)
Lionheart | Fandíme filmu
Lionheart | 2013-10-05 09:15:58 | 0 0
Absolutní souhlas s recenzí, 3D se opravdu povedlo, akorát bych nebyl tak rozmrzelý nad plochostí příběhu, myslím, že i díky tomu si člověk může užít opojné záběry a technickou brilantnost. A Clooney je sympaťák roku. 9/10