Komentáře 4

Martrix | Fandíme filmu
Martrix | 2021-02-11 07:22:25 | 0 0
Pořád je řeč o vizuálu, který pokud nebude zasazen do dobrého scénáře, sám o sobě fungovat nebude. I proto se spíš u takových filmů sjednocuje pozice scénáristy a režiséra. Takže v konečném výsledku vlastně scénárista lepí scény k sobě a dohlíží na to, aby herci dělali co mají, případně koriguje úpravy, které je za pochodu napadnou. Podle mě je to prostě evoluce. Výsledkem jejich práce je film, který by bez dobrého scénáře/dialogů nefungoval. Marvel nejsou idioti, ta snaha měnit přístup je zřejmá z toho jaké tvůrce angažují.
Martrix | Fandíme filmu
Martrix | 2021-02-11 07:22:09 | 0 0
Pořád je řeč o vizuálu, který pokud nebude zasazen do dobrého scénáře, sám o sobě fungovat nebude. I proto se spíš u takových filmů sjednocuje pozice scénáristy a režiséra. Takže v konečném výsledku vlastně scénárista lepí scény k sobě a dohlíží na to, aby herci dělali co mají, případně koriguje úpravy, které je za pochodu napadnou. Podle mě je to prostě evoluce. Výsledkem jejich práce je film, který by bez dobrého scénáře/dialogů nefungoval. Marvel nejsou idioti, ta snaha měnit přístup je zřejmá z toho jaké tvůrce angažují.
ukulelembo | Fandíme filmu
ukulelembo | 2021-02-10 16:51:00 | 0 0
pbd: Pěkně řečeno. Ono opravdu strikně záleží na přístupu studia. Všechny tyhle technologie jsou jako oheň, "dobrý sluha, zlý pán". A zrovna u Marvelu bych se úplně nebál nějaké tupé mašinérie. Ale to uvidíme, černé na bílém až vyjde druhý Strange, kterého má pod palcem Raimi, jako po dlouhé době první výraznější režisér u Marvelu a tam bude dobře znát, nakolik jeho styl vynikne.
pbd | Fandíme filmu
pbd | 2021-02-10 16:16:13 | 0 0
No v podstatě o kreativitu nikdo nepřichází, jen mi přijde, že sesle režiséra začíná být spíše zbytečná. Prostě nemá hlavní slovo v tom co jak bude vypadat sám režisér, ale jiný - na to přesně určený tým. A ten se musí taky snažit dodat zajímavou akční scénu. Jako říct, že dostáváme šablonovitost, když i akční scény u Marvelu se liší (Endgame x Winter Soldier) mi přijde trochu jako křivda. Šablonovitost tam vidím spíše v tom, jak film vzniká, ne, že by všechny scény byly stejné. Navíc mi přijde, že tady nejde ani tak o to, že by to bylo všechno na stejné brdo kvůli procesu, ale proto, že Marvel si prostě drží nějakou konzistenci. A ta v takovém univeru být musí, takže mně osobně dává smysl, že mají dedikované týmy. Jak říká Gunn - pokud režisér zkušenosti má, má volné ruce. Pokud je to indie tvůrce a nováček v blockbusterech, Marvel prostě na něj dohlíží z pozice tvůrčího týmu. Například Russo bratři měli akční scény pevně v rukou právě kvůli zkušenosti ze seriálové tvorby, stejně tak jako Gunn nebo Waititi, kteří měli zase konkrétní tvůrčí vizi. Neřekl bych, že každý režisér dostane pomalu hotový film a jen se dívá, jak se mu to tvoří pod rukama. A pokud jo, tak to nevidím úplně jako problém filmu jako takového, ale spíše charakteristicku Marvelu, který prostě šíří a koriguje obrovskou mašinerii a v podstatě softwarový korporát, kde prostě jsou věci předem dané, není to start-up. Což ale v kontextu doby, kdy všechno řídí manageři a nebo rovnou skupiny managerů mi přijde jako běžná praxe.

Přidat nový komentář

Pro psaní komentářů, se přihlašte.

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest