Komentáře 13

Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2012-06-08 15:41:55 | 0 0
Já myslím, že si barvou pleti tvůrci vůbec nic nevynucují, protože to prostě není nutné a podstatné. Ale oukej, jasnééé :-) V Topce to holt mít nebudeš :-D
svobik | Fandíme filmu
svobik | 2012-06-08 15:26:20 | 0 0
"Pokud někdo vidí jako nesourodé společné přátelství bílých a černých (což je důvod, proč upozorňovat na opak), je to pouze a jen jeho vlastní pocit." Ale já o ničem takovým nemluvím, nejsem žádnej rasista, to už jsou pro mě spíš tvůrci, když si změnou barvy pleti pro silnější účinek na diváka přikrášlujou realitu. Už bych to ale nejradši ukončil, protože i přes všechny výtky to pořád označuju za příjemnej film někde na úrovni Než si pro nás přijde. Do nebes bych ho ale rozhodně nevynášel, protože mě za srdce nějak nechytnul :)
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2012-06-08 14:22:11 | 0 0
Chápu tvůj náhled, i když se v názoru rozcházíme. Zapšklý bych nedefinoval jako konzervativní, ale to není až tak podstatné. Myslím, že bez oné umírněné šablanovitosti (řekněme vykreslení společenských protikladů) by celý snímek ztratil své kouzlo (produktivní napětí by absentovalo). Rasová příslušnost mi nepřišla na pořadu dne, protože pouze přispívá k většímu kontrastu. Nevšiml jsem si na nějaké větší odkazy ohledně barvy pleti a tudíž je to problém pouze a jen divácké percepce. Pokud někdo vidí jako nesourodé společné přátelství bílých a černých (což je důvod, proč upozorňovat na opak), je to pouze a jen jeho vlastní pocit. Kouzlo zpracování spočívá v tom, že roli Drisse mohl hrát Omar Sy a stejně tak i Ryan Reynolds, protože rasová otázka zde nehraje žádnou roli. To, že se to skrze intepretaci v příslušném diskurzu dá použít pro nějakou agitaci či kritiku je pravda, ale to už není věcí tvůrce, tudíž je problematické mu to vyčítat. Ale tak to je jen názor :-) Pokud to někomu nesedí, tak prostě nesedí :-)
svobik | Fandíme filmu
svobik | 2012-06-08 12:58:52 | 0 0
Zapšklý myšleno ve významu konzervativní, vedle něj odvázanej mladík, pro mě dost šablonovitý. Možná proto ten film odmítám vynášet do nebes jako téměř všichni kolem, protože mě to skrz tenhle koncept nebylo schopnej oslovit, ačkoliv jsem se vyloženě nenudil. A ne, sice nemám detailní info o reálným Drissovi, ale to že na konci odkryli karty a ukázali, že z něj ve filmu udělali černocha, aby se líp cedily emoce, to mě teda vyloženě urazilo a absolutně sebralo jakoukoliv chuť vidět ten film někdy znovu.
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2012-06-07 19:32:12 | 0 0
Musím se tedy přiznat, že jsem snímek viděl už dvakrát (jednou před recenzováním a jednou včera) a zapšklého bělocha jsem si nevšimnul ani jednou. Není zapšklý, dokonce ani tak úplně nenásleduje svoji roli vzhledem k sociálnimu statusu (ten je na začátku naznačen jasně). To je také jeden z důvodů, proč je ten film malinko jiný - někdo to může nazvat lepší, výjimečný - protože ty charaktery nejsou vyhrocené, jak by asi mohly být (v reálném světě by 9z10 asi byly). A upřímně, drcení emocí vypadá dle mého jinak, tohle vždycky včas zvolní, možná vyjma poslední scény v restauraci. A další nepodoba z Hollywoodem je v tom, že Nedotknutelní nekopírují zavedené schéma výstavby příběhu, protože - jak už to bývá u snímků tohoto typu (o lásce, přátelství, buddy...) - tak vždy dojde k rozkmotření páru, dvojice - zde se tak neděje (proč by taky nutně mělo?). Podobnostmi s realitou bych se nezabýval, "based on true story" má hodně široký význam... Konec konců ty asi vyjma barvy pleti Drisse taky nemáš detailní info ohledně nesrovnalostí vůči životní předloze, nebo jo?
svobik | Fandíme filmu
svobik | 2012-06-07 17:18:58 | 0 0
Vashi: Jde spíš o to, že když se kouknu třeba na ČSFD, tak tam vidím zástupy lidí, kteří mluví o tom, jak je ten film krásně francouzsky milej, že takhle to nikdo v hollywoodu neumí. Přitom je to strašná blbost, protože Nedotknutelní jsou holywoodští až až. Už jen tím, jak se snaží drtit z diváka emoce skrz zapšklýho bělocha a nejhodnějšího černouška a vydávat to za "true story". Mě to spíš štvalo než že bych byl nějak u vytržení.
MaHi | Fandíme filmu
MaHi | 2012-06-07 09:20:04 | 0 0
Mně to teda právě přišlo, že když už to k nějákému takovému tomu bodu, plnému patosu - ve kterém by se to snad i dalo nazvat citovou vydíračkou - směřovalo, tak se to do půlminuty samo shodilo :) a zase se jelo dál ve vtipném duchu
Vashi | Fandíme filmu
Vashi | 2012-06-06 19:42:20 | 0 0
to svobik: nechápu, jako v čem? Dlouho jsem totiž neviděl citovou vidíračku z Hollywoodu, kterou bych srovnal s tímhle filmem...