Na Star Wars VII a Avengers 2 nestačí trikaři

Na Star Wars VII a Avengers 2 nestačí trikaři | Fandíme filmu
Legendární triková společnost ILM má tolik zakázek, že otevírá nové pobočky po celém světě. Zároveň slibuje uvést revoluční technologii.

Industrial Light & Magic, zkráceně ILM, legendární trikové studio založené v roce 1975 Georgem Lucasem, patří dodnes mezi přední hráče na poli vizuálních efektů. A o spolehlivé výkony studia je v době, kdy se žádný velkofilm bez digitálních triků neobejde, stále enormní zájem. ILM má hlavně díky Hvězdným válkám zakázky na deset let dopředu, a tak tradiční pobočka v San Franciscu přestávala stačit.

Z toho důvodu ILM zvyšuje počet zaměstnanců v San Franciscu na 700 (500 z toho jsou přímo trikaři), pobočka v Singapouru má 400 zaměstnanců, permanentní studio se otevírá také ve Vancouveru (200 zaměstnanců) a v Londýně (200 zaměstnanců). Novou Londýnskou pobočku v nejbližší době zaměstnají především Star Wars VII a Avengers 2, do budoucna společnost počítá s tím, že místní filmové ateliéry přinesou nové zakázky. Podobná filosofie platí i ve Vancouveru, kam se stahují filmaři, kteří chtějí využít místních daňových úlev, ale zároveň pro své velkoprodukce pořád chtějí ty nejlepší digitální triky. Vancouverská pobočka vedle Star Wars pracuje (či bude pracovat) také na Warcraftu, Transformers 4 a Želvách Ninja.

Ještě větší daňové úlevy sice poskytuje v Kanadě Québec, tam ale ILM expanzi zatím neplánuje, pouze zde má úzké vazby na partnerskou společnost. Stejná situace panuje i v rychle se rozvíjející Číně. Mezi jednotlivými pobočkami nedošlo k žádnému přelévání zaměstnanců, společnost skutečně nabrala značné množství nového personálu. Kromě práce na očekávaných filmových velkofilmech se společnost zabývá také vývojem nejnovějších technologií, které by mohly být ve větším měřítku k vidění už ve filmech uvedených v roce 2016. Jedná se především o inovace v oblasti performance capture (záznam hereckého výkonu do počítače a jeho následné převedení „jedna ku jedné“ na digitálně vytvořenou postavu ala Glum) a renderování digitálních triků v reálném čase. Nejnovější pokrok v oblasti performance capture bychom měli vidět už v Želvách Ninja, renderování v reálném čase by pak mělo přinést vyloženou revoluci ve světě filmových digitálních triků, když vezmete v potaz, že v současné době se náročnější políčko filmu (podle wikipedie) může renderovat i několik dnů.

Zdroj: Variety

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest