Mezi filmovými novináři už se čas od času začíná objevovat obrat „vypadá to jak Čarodějka“. Autoři a autorky se touhle zkratkou snaží vyjádřit, že má nějaká snímek nehezký vizuál, kterému ubližují nepřirozeně tlumené barvy, nízký kontrast a mdlé nasvícení scén.
Takový popis jde aplikovat i na nejnovější teaser pro Čarodějku: Druhou část (Wicked: For Good), kde je opět cítit promrhaná příležitost, stejně jako u „jedničky“. O něco lépe jsou na tom s barevností scény, které jsou kompletně digitální. Jakmile se však kombinují herci, kulisy a efekty, je to bída. Filmaři si chtěli (nebo kvůli rozpočtovým omezením museli) ulehčit práci, nedali si při svícení a snímání scén dostatečně záležet a ve výsledku Druhá část vypadá v ukázkách stejně mdle, jak ta první. Zvlášť patrné je to při porovnání videa a nově zveřejněných fotek. Ty ukazují, o kolik lépe mohou některé scény vypadat, když dostanou potřebnou péči. Najdete je dole v galerii.
Fotky jako první přinesl magazín Entertainment Weekly, jenž zároveň vyzpovídal režiséra Jona M. Chu. Ten říká, že se druhá část točí kolem tématu domova. Co to vlastně je? Co když ostatní chtějí, aby ten domov vypadal jinak, než si přejete vy? Co když tam ani nejste vítána? Co když se změnil domov k nepoznání?
To je pohled Elphaby (Cynthia Erivo) zvenčí, zatímco Glinda (Ariana Grande) si teprve musí sundat růžové brýle, aby dokázala vidět svět takový, jaký opravdu je. Domov je tématem i pro dvě nové písně, co nebyly v původním divadelním muzikálu a Stephen Schwartz je napsal speciálně pro film. Režisér Jon M. Chu se dušuje, že obě stojí za to a rozšiřují témata položená na stůl už v divadelní předloze. Její fanoušci se vesměs shodují na tom, že druhá polovina je o něco slabší, než ta první, tak třeba právě úpravy pro film druhou půlku příběhu vytáhnou na vyšší úroveň.
Jednou z potíží druhého dějství je, že Glinda a Elphaba stráví jen minimum času společně – jedna slouží Čarodějově propagandě, druhá je na útěku. Chu dělal vše proto, aby dámy v maximální možné míře vrátil zpátky k sobě. Jon společný vztah obou protagonistek vnímá jako gró celého příběhu. Proto se ve filmu znovushledají daleko dříve než v divadle a mají daleko více společných scén.
Zatímco Glinda je v novém příběhu obklopená řadou osob, které jí pomáhají prezentovat obraz absolutního dobra, který z ní Čaroděj (Jeff Goldblum) udělal, Elphaba je naopak hodně osamělá. Platí daň za to, že se rozhodla být sama sebou a nepodřizovat se. Osamělost s sebou přináší pochybnosti o tom, zda se rozhodla správně, ale také zahořklost. Když z ní potom druhá strana dělá „zlou čarodějku“, tak se občas dokáže naštvat a na oplátku být zlá opravdu pořádně. Glinda se naopak musí popasovat s tím, že slouží režimu, který šíří zjevné lži o její přítelkyni.
V podobné situaci je také Fiyero (Jonathan Bailey), jenž se sice rozhodl zůstat s Glindou, ale pořád musí myslet na Elphabu. Právě proto se přidal k Čarodějově stráži, která má za úkol Glindu najít a dopadnout. Fiyero chce být u toho, protože kdo ví, jak by se při zatýkání zachoval kdokoliv jiný, než on. Ve snímku tak máme čekat plnotučný milostný trojúhelník, rozvinutější, než v divadelní hře.
A samotný Čaroděj ze země Oz? Ten podle režiséra není čistokrevný záporák, prorostlý zkažeností skrz naskrz. Věří tomu, že svým počínáním slouží vyššímu dobru. Po všech chce, aby mu zbytečně neodporovali, protože se pak přeci budou mít skvěle. Už se staví známá žlutá cihlová cesta, jež má všechny poddané přivést přímo do jeho náruče. Jenže co když Čarodějovi všechny jeho lži začnou přerůstat přes hlavu? Co když mu zachutná moc? Co když všechno přepískne? To se dozvíme 20. listopadu v kinech.
Foto: Universal
Zdroj: Entertainment Weekly