Fanouškům videoher, hlavně hráčům žánru soulslike, nebude Elden Ring neznámý. Za tímto titulem z roku 2022 stojí Hidetaka Miyazaki a slavné studio FromSoftware, jež má na svědomí i tituly jako Bloodborne, Sekiro nebo trilogii Dark Souls. Tyto hry jsou proslulé svou obtížností a Elden Ring v tom rozhodně nezaostává. Hru jsem si vyzkoušel sám na vlastní kůži a jelikož jsem nebyl v tomto žánru ještě tolik zběhlý, musím se přiznat, že dostat se na konec hry byla docela výzva.
Ve videohře se hráč ujímá postavy ve světě zvaném Lands Between, kdysi nádherné, bohy obývané říši, kterou udržoval při životě mystický objekt zvaný Elden Ring. Tento prsten (ve skutečnosti mocná síla, nikoliv prsten jako takový) byl však rozbit a jeho úlomky, tzv. Velké runy, byly rozděleny mezi polobohy – potomky věčné královny Mariky. Hráčovým úkolem je Elden Ring získat a tím se stát Elden Lordem a obnovit řád v Lands Between.
Server MovieWeb aktuálně přišel se zprávou, že pod hlavičkou studia A24 vznikne celovečerní film. Zatím není jasné, kdo bude film režírovat. Objevila se spekulace, že by se režie mohl ujmout Alex Garland (Ex Machina, Anihilace), ale tato informace nebyla potvrzena.
Miyazaki v minulosti přiznal, že FromSoftware nemá zkušenosti s filmovou tvorbou, ale nebrání se adaptacím, pokud se najde silný partner. A24 tuto roli zřejmě naplnilo.
Miyazaki tehdy řekl: „Nevidím důvod, proč by nemohla vzniknout adaptace Elden Ringu, třeba film. Ale já ani FromSoftware nemáme potřebné znalosti k tomu, abychom něco takového vytvořili. Takže by to chtělo opravdu silného partnera, se kterým bychom si důvěřovali.“
Na videohře se v menší míře podílel autor Hry o trůny George R.R. Martin, který už dříve naznačoval, že se o filmovém Elden Ringu mluví, i když nesdělil žádné detaily o studiu či režisérovi.

Je důležité zmínit, že Elden Ring je už ve své základní podobě velmi rozsáhlá hra, a to i bez rozšíření v podobě Shadow of the Erdtree, které vyšlo loni. Herní svět je otevřený, komplexní a plný propracovaného loru, vedlejších postav a příběhových linií, které dohromady tvoří bohatý a spletitý celek.
Logicky proto není možné, aby se všechno podařilo vtěsnat do jednoho celovečerního filmu. Z tohoto důvodu by možná dávalo větší smysl rozdělit adaptaci do trilogie, nebo zvolit formát seriálu, jenž by dal tvůrcům víc prostoru na postupné budování světa a postav.
Stejně jako v Bloodborne nebo Dark Souls funguje i v Elden Ringu zlepšování postavy trochu jinak než v běžných RPG. Hráč získává herní měnu, v Dark Souls nazývanou souly, tím, že poráží nepřátele. Tyto souly pak může využít ke zvyšování statistik, zlepšování vybavení nebo nákupu předmětů.
Hra je ale neúprosná: když hráč zemře, všechny nasbírané souly zůstávají na místě jeho smrti. Pokud se mu podaří dostat zpět na toto místo, může si je vyzvednout. Ale pozor, pokud po cestě zemře znovu, přichází o všechny souly natrvalo. Tento systém vytváří napětí a nutí hráče pečlivě zvažovat, kdy se pustit do dalšího souboje a kdy raději ustoupit a vylepšit postavu. Uvidíme, zda se koncept posilování hrdiny pokusí filmaři do celovečerního zpracování nějak zapracovat, nebo herní prvky odsunou a zaměří se výhradně na děj, postavy a svět.
Titulní foto je ilustrační: Videoherní předloha
Zdroj: MovieWeb