Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie

Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu
Warner Bros.
Zobrazit dalších 9 obrázků
Oppenheimer se po krátkém zaváhání vrátil na skvělé pozice, Meg 2 padá, nový horor netáhne.

Mohli bychom se začít sázet o to, jak dlouho ještě Barbie zůstane neporazitelnou. Zatím se promítá čtyři týdny a konstantně se drží v čele kasovního žebříčku. Ani tento víkend nebyl výjimkou. Film na největším trhu ve Spojených státech za tento víkend utržil téměř 34 milionů a hravě předběhl veškerou konkurenci. Divácký zájem je stále silný, když pokles oproti minulému týdnu činil pouze 36%. Čtyřiatřicetimilionová částka je zároveň historicky osmý nejlepší čtvrtý víkend v historii amerických pokladen. Barbie tak nezadržitelně míří mezi naprostou špičku. Dosud v USA utržila celkem 526 milionů amerických dolarů, což ji průběžně řadí na 18. příčku historického žebříčku. Dle analytických odhadů to růžový film v USA dotáhne někam k sedmi stovkám, potenciálně tedy až do historické TOP 5.

Na dalších světových trzích tento víkend Barbie prodala vstupenky za 45 milionů. V 72 teritoriích tak celkem vykázala už téměř 656 milionů. Globálně to zatím dělá 1,18 miliardy dolarů a 25. místo v historické tabulce. Čerstvě se podařilo přeskočit první Mimoně a Captaina Ameriku: Občanskou válku. Zajímavé výsledky hlásí Barbie z Velké Británie, kde se jí čerstvě podařilo přeskočit Harryho Pottera 8 a stát se tam nejúspěšnějším filmem studia Warner Bros. Odhad závěrečných tržeb Barbie předpovídá něco mezi 1,4 a 1,5 miliardy dolarů. Unikátní velkofilm se tak zařadí mezi 15 nebo dokonce možná 10 historicky nejvýdělečnějších snímků.

Na druhou pozici se vrátil Oppenheimer. Minulý víkend jej přeskočil nový Meg, ale ten stejně rychle vzedmul zájem, jako jej ztratil. Oppenheimer je oproti tomu trvalka. Za víkend utržil téměř 19 milionů. Což je historicky nejlepší čtvrtý víkend promítání pro libovolný mládeži nepřístupný film. Oproti minulému víkendu historický opus klesl jen od 35% a celkem má v USA na účtu už 264 milionů. Ostatní trhy přidaly tento víkend skoro 32 milionů a v součtu už na nich film utržil skoro 385 milionů. Globální úhrn činí skvělých 649 milionů. Oppenheimer je už teď komerčně nejúspěšnějších válečným filmem historie a ještě vůbec nekončí. Dál se bude promítat na všech dosavadních trzích a navíc ještě míří do Jižní Koreje, Itálie a Číny, tedy na další silné trhy. Analytické odhady nevylučují, že nakonec padne devítisetmilionová hranice. Oppenheimer čerstvě přeskočil Interstellar a stal se tak čtvrtým nejvýdělečnějším filmem Nolanovy kariéry.

I Želvy Ninja: Mutantí chaos budou větší trvalka než Meg, ačkoliv si nevedou tak dobře, jak by si na základě skvělých recenzí zasloužily. Akční animák skončil tento víkend na třetí příčce a z amerických pokladen získal necelých 16 milionů dolarů. Mezinárodně si Želváci připsali jen 10 milionů, ačkoliv se pomalu vydávají na větší a větší počet trhů. Dohromady to dělá necelých 73 milionů z USA, téměř 22 milionů ze zbytku světa a prozatím necelých 95 milionů celkově. Podle momentálních analýz nakonec částku zhruba zdvojnásobí. A to není dobrá zpráva, animák by potřeboval utržit alespoň tak 300 milionů, aby neskončil ve ztrátě.

Až na čtvrté místo se propadl Meg 2: Příkop. Divácký zájem totiž také skončil v příkopu. Oproti už tak nepříliš výrazné premiéře obří žralok poklesl o vysokých 58% a při svém druhém víkendu nasazení utržil jen necelých 13 milionů. Mezinárodně je na tom v podstatně méně. Film se sice také silně propadl, ale aspoň padal z podstatně vyšší částky. To znamená, že při druhém víkendu utržil mimo USA skoro 44 milionů a globální úhrn zatím dělá skoro 257 milionů. Film by měl v kinech ještě minimálně další stoku přidat. To není velké terno, nicméně snímek naštěstí měl docela rozumné náklady, takže prozatím nelze vyloučit, že si nakonec studio objedná i trojku.

Až na páté příčce skončila první novinka týdne, horor The Last Voyage of the Demeter. Dnes ráno jsem rozebíral, s jakým nasazením tvůrci do příprav snímku šli, nicméně recenze nadšené nebyly a běžné diváky se také přilákat nepodařilo. Skončilo to částkou 6,5 milionu amerických dolarů. Rozpočet sice nebyl přestřelený (45 milionů), i tak nicméně jde o propadák, který skončí jednoznačně ve ztrátě. A když je řeč o propadácích a monstrech, hned o příčku níž paběrkuje Strašidelný dům. Při třetím víkendu promítání už jen šestá příčka, 5,6 milionu a v celosvětovém úhrnu 75 milionů. Na poslední prezentaci pro akcionáře už dokonce i šéf Disneyho Bob Iger otevřeně hovořil o tom, že se šňůrou neúspěšných předražených velkofilmů musí studio začít něco dělat. Hororový trojboj končíme na opačné straně spektra. Mluv se mnou (Talk to Me) je extrémně levný nezávislák s vynikajícími recenzemi. Postupně si buduje pozici trvalky a ve třetím týdnu promítání film za víkend zvládl dalších 5 milionů. Globálně už je utrženo přes 36 milionů, což je u takhle malého snímku fenomenální výkon.

V žebříčku se stále drží hit konzervativní části Ameriky – Sound of Freedom. Film se promítá už šestým týdnem, přesto diváci za vstupenky utratili zase skoro 5 milionů dolarů. Minule jsme rozebírali, že ty zakoupené vstupenky možná pak ani nikdo nevyužije, ale to společnosti Angel Films asi může být celkem jedno. Až devátá tento víkend končí Mission: Impossible Odplata - První část. Cruisův špionážní spektákl byl po všech stránkách dobře přijatý, jenže film prostě potřeboval být uvedený do kin někdy jindy, kdy by se nemusel prát o pozornost s Barbie a Oppenheimerem. Takhle navzdory vytrvalému diváckému zájmu „Mise“ pomalu ztrácí kina a za pár týdnů bude po všem. Tento víkend americká kina hlásí tržbu ve výši 4,6 milionu, ta ostatní dalších skoro 11. dohromady to momentálně dělá velice slušných 522 milionů a stále není úplně vyloučené, že se nakonec nějakým zázrakem podaří překonat rovnou šestistovku. Pořád to však bohužel bude vzhledem k vysokým nákladům málo.

Elitní top desítku uzavírá Indiana Jones a nástroj osudu. Film podobně drahý jako Odplata – První část, který však může o číslech Cruisova akčňáku jen snít. Tenhle víkend už to nebylo ani 900 tisíc dolarů a úhrnem je utrženo 370 milionů, což Disneymu nepokryje ani náklady na natáčení, natož na drahou propagaci. Jen kus pod desítkou končí animák Mezi živly. V USA přidal už jen 700 tisíc, zato mezinárodně si vede pořád parádně a za víkend zaznamenal dalších skoro 9 milionů. V úhrnu už je po celém světě utrženo skoro 444 milionů a pokoření půlmiliardové hranice začíná vypadat reálně. Na závěr zmiňme ještě Insidious: Červené dveře. Horor v závěru svého nasazení v kinech přidal ještě 475 tisíc a může se tak pochlubit 81,5 miliony v USA a 104 miliony ve zbytku světa. V USA chybí utržit už jen 2 miliony, aby se tam film stal nejúspěšnějším dílem série. Na mezinárodních trzích už se to povedlo a v globálním součtu taktéž. Jakkoliv tvůrci tvrdí, že si série dá pauzu, můžete se spolehnout, že studio bude chtít dostat pokračování do kin co nejdřív.

Příští týden dorazí komiksovka Blue Beetle a přisprostlá komedie Vocasy na tripu. Dokáže alespoň jeden ze snímků pokořit Barbie? Nebo se i nadále bude vítěznou barvou růžová?

Titulní foto: Barbie

Zdroje: Box Office Mojo, Deadine, The Numbers, Luiz Fernando

Galerie: 10

Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu Box Office: Překvapení se nekoná, pokladnám dál dominuje Barbie | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest