Jaké filmy nejvíc frčí doma u televize

Jaké filmy nejvíc frčí doma u televize | Fandíme filmu
Marvel Studios
Pohled do obýváků nás nechává poodkrýt, na co lidé doma nejvíc koukají.

Pro zvědavé cinefily má promítání filmů v kinech jednu zajímavou vlastnost: Velice pečlivě se zaznamenává, kolik který snímek v jaké zemi utržil. Máme tak jasný přehled o tom, které bijáky jsou mezi lidmi nejoblíbenější. U přehrávání filmů doma je situace daleko složitější. Už u disků DVD a Blu-ray platí že k dispozici jsou tak maximálně údaje z USA a ve zbytku světa dost tápeme. U streamování situace byla dlouho ještě horší. Streamovací společnosti přesná čísla zveřejňovat prostě nechtějí, a tak jsme dlouho měli k dispozici pouze nic neříkající vychloubačné tiskové zprávy od Netflixu, případně údaje o tom, kterých deset filmů se nejlépe prodávala v daném týdnu na iTunes nebo na Google Play (ačkoliv je VOD platforem celá řada).

Situace se sice postupně lepší a společnosti jako Netflix začínají být v otázce sledovanosti o trochu sdílnější (i když měřící metriky bývají často prazvláštní), ale širší srovnání dál chybělo. To se snad také mění, když se o rozsáhlejší měření diváckého zájmu pokoušejí externí společnosti jako Samba TV nebo Nielsen, tedy firma, která je dlouhodobě známá pro měření sledovanosti televizního vysílání. Společnost Nielsen teď zveřejnila seznam 15 nejsledovanějších filmů loňského roku. Opět je to jen za Spojené státy. Navíc Nielsen měří pouze sledování na televizních obrazovkách, takže pokud kupříkladu budeme předpokládat, že spousta mladších lidí sleduje filmy individuálně na notebooku nebo tabletu, do žebříčku se to nepromítne. A co je nejhorší, Nielsen zatím neměří všechny streamovací platformy, z těch větších především HBO!

Do rukou se nám tedy dostávají jen hodně kusé informace, ale snad z nich můžeme vyčíst alespoň pár trendů. Tady je zveřejněný žebříček:

  1. Luca
  2. Moana (Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa)
  3. Raya And The Last Dragon (Raya a drak)
  4. Frozen 2 (Ledové království 2)
  5. Red Notice
  6. Frozen (Ledové království)
  7. Soul (Duše)
  8. Cruella
  9. Mitchells Vs. The Machines (Rodina na baterky)
  10. Jungle Cruise (Expedice: Džungle)
  11. Black Widow
  12. The Tomorrow War (Válka zítřka)
  13. Coco
  14. We Can Be Heroes (Můžeme být hrdinové)
  15. Avengers: Endgame

Jak sami vidíte, v obýváku naprosto vládne rodinná zábava. Animáky, filmy vhodné pro celou rodinu, ty hrají prim. Buď přímo animáky (vedoucí Luca), pohádková dobrodružství (Expedice: Džungle), dětské filmy (Můžeme být hrdinové), ale vlastně i akční komiksovky (Black Widow) jsou často vnímané jako filmy, které se děti prostě koukají. Vyloženě „pro dospělé“ jsou v žebříčku snad jen Red Notice a Válka zítřka, i když lze snadno argumentovat, že to také nejsou žádné krváky a teenageři už si je bez problémů pustí.

Žebříček je sestavovaný podle toho, kolik minut byl film přehrávaný, což hraje do karet opět filmům pro děti. Pokud znáte nějaké malé děti, tak asi tušíte, že si s chutí pouštějí svoje oblíbené kousky opakovaně, zatímco dospělým často stačí vidět film jednou, dvakrát. Což nám zároveň svým způsobem naznačuje, jak velkým diváckým hitem bylo Red Notice od Netflixu a je tedy pochopitelné, že společnost rovnou objednala dva další díly.

Můžete si také povšimnou, že film nemusí být letošní, aby měl v obýváku vysokou sledovanost. „Stačí“ aby to byl velký divácký hit, ideálně opět pro ty nejmenší diváky – šestá příčka pro Ledové království je prostě fenomenální.

Co si z kusého žebříčku společnosti Nielsen můžeme se slušnou mírou jistoty odnést? Dál se budou ve velkém točit animáky a další filmy cílené na celou rodinu, protože potom vám stačí jednou za čas natočit novou hitovku a děti už si na rodičích vyžebrají, aby předplatná Disney+ nerušili. Že se rodiny momentálně nedostanou tolik do kin, tak není až takový problém. Předplatné streamovacích platforem frčí a do dětí se značka nacpe skrz televizi, takže se tematické bačkůrky a výlety do Disneylandu budou prodávat i tak.

O něco komplikovanější by to mohlo být s drahými filmy pro dospělejší diváky. Sice jsou tu výjimky jako Red Notice, ale jinak je patrné, že je tento typ nákladného obsahu tak trochu sázkou do loterie. Klidně to může předznamenávat, že do budoucna budou streamovací služby (mimo rodinnou zábavu) investovat peníze spíše do seriálů a menších filmů (tak, abyste měly pro každý typ diváka nachystáno alespoň něco), zatímco mega bijáky s mnohasetmilionovým rozpočtem by opět mohly být k vidění převážně v kinech.

Foto je ilustrační - Avengers: Endgame

Zdroj: Deadline

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2022 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest