Netflix má poprvé vyšší hodnotu než Disney

Netflix má poprvé vyšší hodnotu než Disney | Fandíme filmu
Netflix + Disney
Disney obvykle válcuje Hollywood. V čase karantény má největší hodnotu robustní streamovací služba a v tomhle ohledu vede Netflix.

Ještě pár měsíců zpátky působil Disney naprosto neporazitelně. Jako firma, která válcuje všechna odvětví zábavního průmyslu a postupně roste ve většího a většího behemota. Určitě nejde říct, že by společnost byla nějak sražená na kolena, ale i tak se dosavadní úspěch s nástupem pandemie koronaviru poměrně rázně zbrzdil. Kina i zábavní parky jsou zavřené. Hračkářství a prodejny DVD často také, navíc váznou dodávky a vzhledem k nedostatku filmových novinek vzniká pomalejším tempem i nové zboží. Jediné odvětví, kde Disney nadále sílí, je digitální distribuce. V tomhle směru hraje prim služba Disney+, která se po nedávném rozšíření na řadu evropských trhů a do Indie může chlubit už více než 50 miliony zákazníků (o 22 milionů víc než před dvěma měsíci). To je za pět měsíců provozu velice dobré číslo a Disney také filmy půjčuje a prodává v rámci služeb, jako jsou iTunes, případně je (kvůli dobíhajícím smlouvám z minulosti) licencuje i přímým konkurentům.

Zároveň je ale pro Disneyho online segment jen jedním z dílů skládačky a na všech dalších frontách teď společnost krvácí a celkově oslabuje. Netflix naproti tomu stojí téměř výlučně na svojí streamovací službě a posiluje. Poslední veřejně známý údaj mluvil o 167 milionech platících zákazníků (Netflix je navíc dražší než Disney+) a během letošního prvního kvartálu jich 7-9 milionů přibylo. Stala se tak zatím nevídaná věc, kdy má Netflix poprvé vyšší hodnotu, než Disney, největší tradiční hollywoodská firma. Hodnota Disneyho momentálně činí 186,6 miliardy dolarů, hodnota Netflixu už vyšplhala na 187,3 miliardy dolarů. Samozřejmě, jakmile bude moci Disney roztočit svůj byznys zase naplno, půjde jeho hodnota opět nahoru. Do té doby se však budeme dál a dál přesvědčovat o tom, že bez silného digitálního komponentu se studia v dnešní době zkrátka neobejdou.

S tím, jak Disneyho hodnota v neklidné situaci kolísala, se nedávno objevily mezi hollywoodskými analytiky spekulace o tom, jestli se náhodou zábavního giganta nepokusí v jeho slabé chvilce koupit technologický gigant Apple. Tomu leží desítky miliardy na účtě a Disney by pro něj mohl být zajímavou investicí, protože jeho vlastní video obsah zatím příliš nefunguje. Služba Apple TV+ běží podobně dlouho jako Disney+, avšak zájem médií a veřejnosti je o ni podstatně menší. Rozsáhlá knihovna, infrastruktura a zkušenosti Disneyho by z Applu na poli video obsahu rázem udělaly jednoho z předních hráčů a výrazně posílily tento segment jeho porfolia. Zdá se však, že i navzdory krizi má Disney k dispozici rezervy a prostor k šetření a škrtům, takže k žádnému obřímu nákupu nejspíš v nejbližší době nedojde.

Co to všechno znamená pro běžné smrtelníky? Primárně to, že závody ve zbrojení mezi jednotlivými platformami budou dál pokračovat – budou se snažit nabídnout co největší množství originálního obsahu co největšímu množství zákazníků po celém světě. Krom stále bohatší nabídky stávajících služeb tak můžeme doufat, že se k nám postupně dostanou i další zahraniční služby, jako Disney+ nebo Hulu.

Zdroje: Variety, CNN, THR, Deadline

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest