Společnost Disney promluvila ke svým investorům, informovala je o tržbách za poslední měsíce a o výhledu do budoucna. Pojďme si probrat to nejzajímavější, co ve zprávě pro investory zaznělo.
Šéf Disneyho Bob Iger potvrdil, že i po přechodu studia Fox pod křídla Disneyho budou nadále vznikat mládeži nepřístupné komiksové i jiné filmy. Konkrétně byl jmenovaný Deadpool, ale u něj by to skončit nemělo. Důvod je podle Igera jednoduchý – filmy pro dospělé jsou populární. Iger zároveň mluvil o tom, že filmy pro dospělé musejí být jednoznačně označené a nemohou být součástí hlavního Disneyho brandu, který se jednoznačně vyznačuje tím, že je přístupný pro celou rodinu. To svádí k otázce, zda bude možné, aby byly filmy jako Deadpool navázané na ostatní marvelovky, pokud mají být jednoznačně separované. Přímo k Deadpoolovi se vyjádřil na Twitteru také tvůrce komiksové předlohy Robert Liefeld, který uvedl, že něco obdobného už slýchá delší dobu, tudíž by se fanoušci Deadpoola neměli bát, že o svého hrdinu přijdou.
Pokud jde o jednoznačné rozlišení brandu, cestu do budoucnosti Iger poměrně dobře nastínil na příkladu produkce stanic ze stáje FX (vyrábějí třeba American Horror Story, Fargo, Legion nebo The Americans, tedy seriály určené dospělým divákům). Ta jednoznačně nebude určená pro rodinnou streamovací službu Disney+, ale pro službu Hulu, ve které po převzetí Foxu bude mít Disney kontrolní podíl a bude ji využívat právě jako své centrum dospělé zábavy. Zároveň ředitel přislíbil, že se služba začne agresivně rozšiřovat po celém světě, tak se snad letos nebo v příštím roce dočkáme konečně také u nás.
Vlajková loď Disneyho streamingu, služba Disney+, má být spuštěna před koncem roku a podrobnosti o jejím fungování i o exkluzivních pořadech, které pro ni vzniknou, oznámí společnost v dubnu. Prozatím Iger potvrdil, že Captain Marvel bude první Disneyho film, který se po premiéře v kinech vyhne všem běžným distribučním kanálům (Netflix, kabelové stanice…) a půjde rovnou na Disney+. Zrušení pronajímání obsahu konkurenčním subjektům ročně připraví společnost o 150 milionů dolarů, ale podle Igera jde o nezbytnou investici do budoucna, která v dlouhodobém horizontu pomůže Disneymu, aby byl v měnící se době i nadále bez problémů ziskový. Zároveň ale studio nechce nijak zásadně narušovat dosavadní model, kdy jsou velkofilmy nejprve uváděné v kinech. Doba, po kterou jsou film exkluzivně v kinech, může být drobně upravena, ale zásadně se zkracovat nebude.
Takže, abychom si to shrnuli: Disney se nechce zbavit výdělečného Deadpoola ani jiných značek pro dospělé, jen je oddělí tlustou zdí od produkce pro celou rodinu. A do budoucna bude mít daleko větší význam tolik propírané streamování, kterému dává přednost čím dál větší množství uživatelů.
V galerii si můžete připomenout výjevy s Deadpoolem, které by v Disneyho family friendly stáji nejspíš svoje místo nenašly.
Zdroje: Variety I, II, Disney, Rob Liefeld