Vědecká studie odhalila, proč diváci preferují Marvel před DC

Vědecká studie odhalila, proč diváci preferují Marvel před DC | Fandíme filmu
DC / Marvel
Zobrazit další 3 obrázky
Vizuál není všechno, klíčové jsou emoce.

Na filmy od Marvelu chodí v průměru víc diváků než na filmy od DC. Taková je realita, ať už si o jednotlivých snímcích myslíte cokoliv. Společnost ZappiStore zkoumala, proč to tak je. Odpověď hledala v marketingu a v divácké reakci na něj. Pouštěla respondentům průzkumu trailery na filmy obou značek a pomocí speciálního softwaru analyzovala reakce v obličeji. Co se zjistilo? Měřilo se, jak trailer zaujal emocionálně, jak jej respondenti „milovali“, jak dokázal udržet jejich pozornost, jak moc měli uživatelé chuť trailer sdílet na sociálních sítích.

Ukázalo se, že při sledování trailerů od DC měli respondenti pozitivní odezvu především na akční momenty, zatímco u Marvelu mají diváci nejsilnější odezvu na postavy (sympatizují s nimi) a na smysl pro humor, aniž by ale akce nějak chyběla – ta je tu také. Nejvíc respondenti „milovali“ trailer na Strážce Galaxie 2, kde takhle silnou emoci vyjádřilo 78 procent dotázaných. Na diváky zafungovala písnička od Fleetwood Mac, zábavné hláškující postavy a akce. Na druhém místě byl trailer na Captain America: Civl War, který milovalo 75 procent dotázaných. U DC nejvíc lidí „milovalo“ trailer na Justice League, tam to bylo 71 procent, trailer na Batman v Superman milovalo 60 procent.

Emocionální odezva na postavy hrála důležitou roli nejen v rámci jednotlivých filmů, ale také z hlediska dlouhodobého vztahu, který si k nim diváci vybudovali. Výsledky studie naznačují, že to, jak často DC mění jednotlivé postavy nejen ve filmech, ale také v různých seriálech apod., má negativní vliv na to, jak si k nim publikum dokáže budovat vztah. Trailery od Marvelu měly vyšší výsledky také v kategorii „propojení se značkou“ - tedy v tom, jak filmové postavy odpovídají tomu, jakou o nich mají diváci představu. Trailery od Marvelu dokázaly také více zaujmout a respondenti měli větší chuť je sdílet s přáteli.

Marvel je zkrátka konzistentnější a kromě akce dokáže nabídnou v marketingu jasnější poselství, postavy, na kterých divákům záleží a větší důraz na emoce. A to na publikum zabírá.

Příspěvek poprvé vyšel v roce 2018. Znovu jej připomínáme v rámci rubriky "staré ale dobré". V ní novějším čtenářům připomínáme starší tematické příspěvky, které jsou dodnes aktuální a zpestří vám dobu, v níž se velká většina filmových novinek točí primárně kolem koronaviru a jeho dopadů.

Zdroj: AdWeek

Galerie: 4

Vědecká studie odhalila, proč diváci preferují Marvel před DC | Fandíme filmu Vědecká studie odhalila, proč diváci preferují Marvel před DC | Fandíme filmu Vědecká studie odhalila, proč diváci preferují Marvel před DC | Fandíme filmu Vědecká studie odhalila, proč diváci preferují Marvel před DC | Fandíme filmu

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest