Úspěšná dystopická sci-fi videohra BioShock láká Hollywood už dlouhá léta. Nikdy se ale zajímavou látku nepodařilo dotlačit až k samotnému natáčení. V únoru ale videoherní firma 2K domluvila s Netflixem a věci se reálně daly do pohybu. Dle informací serveru Deadline se od té doby hledali áčkový režisér a scenárista. A najít se podařilo.
Netflix oznámil, že režisérem filmového BioShocku se stal Francis Lawrence. Zkušený tvůrce má za sebou Constantina, Já, legendu, většinu série Hunger Games nebo Rudou volavku. Čerstvě jsme mohli vidět trailer na jeho novinku Snivokraj. Na scenáristickém postu to není o nic horší. Adaptace videohry se ujme Michael Green. Ten napsal Logana či Blade Runnera 2049.
Lawrence aktuálně točí Baladu o ptácích a hadech, prequel Hunger Games, ale Green by se měl okamžitě pustit do scénáře BioShocku, aby mohl Lawrence začít točit hned jak Baladu dokončí.
Jednotlivé díly videoherní série Bioshock se odehrávají v unikátních prostředích utopických světů, v nichž se něco pokazilo. Hry kombinují horor a science fiction a kladou před hráče komplexní etické situace, jejichž řešení výrazně ovlivňují to, jak se odvíjí příběh hry. V úplně prvním dílu z roku 2007 hráč havaroval poblíž podmořské základny, v níž přední mozky vybudovaly utopickou civilizaci. Ta se rozpadla po té, co byl v izolovaném podvodním městě objevený speciální genetický materiál ADAM, jenž dává svým uživatelům nadlidské síly. Hráč procházel zdevastovaným městem, kde na něj útočili nepřátelé pohlcení ADAMem a snažil se najít cestu k záchraně. Hra měla specifickou atmosféru, oslavovanou výtvarnou podobu a byla plná morálních dilemat. Podvodní svět obývaly také osiřelé dívky a hráč je mohl likvidovat (a získávat tak síly) nebo je obtížně chránit. Podle toho bylo možné zažít různé konce.
Foto je ilustrační, videoherní předlohy