NATO (National Association of Theater Owners) neboli Národní asociace majitelů kin došla k závěru, že trailery před filmem trvají příliš dlouho a prozrazují příliš mnoho z filmu. Na tom se asi částečně shodneme. Minimálně na vyzrazování těch nejšťavnatějších kousků určitě, tam by neškodilo, kdyby byla studia opatrnější. Délka trailerů je diskutabilní. Minimálně pokud nesledujete všechny trailery online, je určitě fajn si jich občas pár dopřát na velkém plátně. Navíc stihnou dorazit opozdilci, kteří by vás jinak rušili přímo při filmu. NATO ale každopádně hodlá zasáhnout. Jak? Chce studia přimět, aby trailery byly místo dvou a půl minut (současný standard) pouze dvouminutové.
Pomůže to něčemu? Jen těžko. Vyspoilerovat to nejlepší se dá i v půlminutovém spotu, takže z tohoto hlediska krácení opravdu nepomůže. A co se týče délky upoutávkového bloku před filmem – nikde není řečeno, že jednotlivé multiplexy v ušetřeném čase nebudou jednoduše vysílat další celý trailer. Dále by se NATO chtělo zasadit o to, aby kampaň k jednotlivým filmům začínala nejdříve čtyři měsíce před premiérou, což studia vnímají jako ten nejproblematičtější požadavek – Většina společností se samozřejmě snaží na své hity samozřejmě lákat co nejdéle. NATO sice tvrdí, že veškerá opatření by měla být dobrovolná, nicméně studia se obávají, že pokud by se jimi nedržely, přišly by nepřímé sankce, takže o nějaké „dobrovolnosti“ nemůže být řeč.
Je blok trailerů před filmem příliš dlouhý? Prozrazují jednotlivé upoutávky příliš mnoho? A především – jak byste celou problematiku řešili vy osobně?
Zdroj: Slashfilm