Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium

Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu
Warner Bros.
Zobrazit dalších 14 obrázků
Godzilla a Kong opět na scéně, a je to ještě šílenější podívaná než kdy dřív.

Když se v roce 2014 podívalo do kin nové zpracování Godzilly od Garetha Edwardse, málokdo věřil že tu série bude i o 10 let později. Před nedávnem však měl premiéru už pátý díl s názvem Godzilla x Kong: Nové impérium a série se za dobu svojí existence opravdu hodně posunula. Edwardsova Godzilla byla temná, prim hrály především lidské postavy a snímek se snažil skládat poctu japonskému originálu.

Během let se však přidávalo na počtu monster, lidské postavy šly do pozadí a hlavním prvkem se stala akční zábava, u které si dvě potvory větší než mrakodrap dávají do tlamy. Nové impérium tomuto přístupu nasazuje pomyslnou korunu, když se tvůrci už úplně utrhli ze řetězu a servírují nám takové Rychle a zběsile s monstry.

Warner Bros.
Godzilla x Kong: Nové imperium

Nové impérium se odehrává několik let po předchozím díle. Kong se navrátil do Duté Země (v originále Hollow Earth), Godzilla udržuje pořádek na povrchu, a všudypřítomná organizace Monarch vše sleduje a snaží se zkoumat Dutou Zemi, ve které už založila první výzkumnou stanici. Relativní klid však začne narušovat tajemný signál, který zachytí jak Godzilla, tak Jia (Kaylee Hottle), poslední přeživší z pradávného kmene Iwi. Rovnováha je tak narušena a doktorka Ilene Andrews (Rebecca Hall) se vydává zjistit co za tajemným signálem stojí a jak souvisí s neklidem který u Godzilly vyvolává.

Jak sem již zmínil v úvodu, tvůrci se už úplně utrhli ze řetězu a film je jednou velkou přehlídkou akčních scén, bláznivých nápadů a stylových záběrů na barvami překypující scenérie Duté země. Přirovnání k sérii Rychle a zběsile zde sedí jak zadek na hrnec. I MonsterVerse se z poměrně realistického pojetí a připravování půdy pro vrcholové momenty dostal k full action módu, kde se všichni řežou hlava nehlava a mytologie se rozšiřuje do bláznivých rozměrů. To je na jednu stranu pozitivní věc, protože se jako divák nemáte prakticky kdy nudit. Tempo snímku je neúprosné, a když zrovna nedává Godzilla nebo Kong někomu po tlamě, nabízí film zajímavou a barvitou výpravu do Duté země a objevování neznámého.

Postavy které tuto výpravu absolvují jsou navíc sympatické a není jich mnoho. Dan Stevens jako bláznivý hippiesácký veterinář a odborník na potvůrky si krade všechny scény pro sebe, Rebecca Hall zvládá úlohu zodpovědné doktorky bez problémů a Brian Tyree Henry tu sice oproti předchozímu dílu působí trochu navíc, ale vlastně to ničemu nevadí.

Warner Bros.
Godzilla x Kong: Nové imperium

Na druhou stranu ve mně však převládá pocit, že zvolený styl není úplně to pravé ořechové. Ano, tyto filmy už dávno nejsou o ničem jiném než o zábavě a o soubojích obřích monster a proto je fanoušci milují. Na druhou stranu na mě snímek působí až moc umělým dojmem. Pak se zdá, že vůbec nic není v sázce. Jak Edwardsův Godzilla, tak Doughertyho Godzilla: King of Monsters dokázali vytvořit přinejmenším iluzi toho, že o něco jde, že jsou události zasazeny do skutečného světa a před našima očima se odehrává něco osudového. Mytologie kolem titánů se v rámci možností držela při zemi a byla zakořeněná ve skutečném světě a jeho historii. Nové impérium nám servíruje neobjevené civilizace, mytické bitvy a proroctví kterým chybí pevná půda pod nohama.

Stejně tak jsou akční scény jedna obrovská přehlídka bizarních situací. Už trailery na mě působily všelijak, v momentě kdy vidíte Godzillu a Konga uhánět bok po boku, víte že něco zkrátka není v pořádku. S monstry se pracuje jako s náhodnými figurkami z hračkářství a ne jako s reálnými tvory, kteří mají svoje charakteristické vlastnosti a jsou odlišně stavění na boj či pohyb. Je to sice pořád zábava, protože kdo by se nepobavil u záběru na mohutnou Godzillu jak skáče šipku do vody, zároveň ale podobnými momenty ztratila série na uvěřitelnosti a střízlivosti, kterou jsem v jejích začátcích cenil.

Warner Bros.
Godzilla x Kong: Nové imperium

Ať už se mnou souhlasíte nebo ne, pokud se vám předchozí díly líbily, líbit se vám s největší pravděpodobností bude i tento. Z mého pohledu už Godzilla nepůsobí jako zvíře na které si můžete sáhnout, ale spíše jako marvelovský hrdina z komiksů. Pořád ale dokáže slušně zabavit. K tomu přidejte o něco lépe zapamatovatelné lidské postavy, hromadu akce, spoustu nových příšer a máte přesně ten šílený akční výplach který chcete v pátek večer s kamarády vidět. Ale nic víc.

6/10

Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu Recenze: Godzilla x Kong: Nové impérium | Fandíme filmu