Jan Žižka se drží statečně, ale v českých kinech ho poráží hororová konkurence

Jan Žižka se drží statečně, ale v českých kinech ho poráží hororová konkurence | Fandíme filmu
Bioscop
Čeští návštěvníci kin se chtějí bát a Úsměv a Halloween zabíjí jim to dopřávají. Vedle toho bodují rodinné filmy.

Dál zkoumáme jak si vede v kinech Jan Žižka, nejdražší film české historie. Jeho výsledky rozhodnou o tom, jestli v dohledné době v Česku vznikne i nějaký další podobně ambiciózní projekt.

V českém žebříčku posledního víkendu se Žižka propadl až na čtvrté místo a to navzdory tomu, že už se nepromítá jeho dosavadní velký konkurent, obnovená premiéra Avatara. Nicméně je třeba říct, že oproti minulému týdnu historický velkofilm poklesl jen o pár procent a na špici tabulky ztrácí jen stovky diváků. Nejde tedy vyloučit, že v příštím týdnu Žižka zůstane více či méně na svém anebo dokonce bude v žebříčku mírně stoupat.

První místo drží tento víkend horor Úsměv, který si dokonce oproti minulému týdnu polepšil (12 303 diváků, utrženo 2,1 milionu korun). Diváci si mezi sebou zřejmě řekli, že jde o zábavnou podívanou. Hned na druhé příčce další horor, Halloween končí. Novinku vidělo 11 565 diváků, což dělá tržbu 1,97 milionu korun. Na třetí příčce neskutečně vyrostli Mimoni 2. To nám signalizuje, že filmů pro děti je v kinech značný nedostatek, obzvláště těch skutečně lákavých. Oproti minulému týdnu Mimoni narostli o 40%, navštívilo je 11 157 diváků, kteří v pokladnách utratili 1,8 milionu. A za zmínku stojí ještě Websterovi ve filmu. Ti skončili až šestí, ale jen proto, že měli nízkou cenu vstupenek (česká Unie filmových distributorů žebříček řadí podle tržeb, nikoliv podle diváků). Jinak film vidělo úctyhodných 12 000 diváků (víc už měl jen Úsměv). Aneb jak už bylo řečeno – návštěvníkům kin chybí rodinné filmy!

No a teď už k Janu Žižkovi. Ten se oproti minulému týdnu propadl jen o necelých 8 procent a stále má k dispozici jeden z nejvyšších počtů kinosálů. To stále dává slušnou šanci, že film bude relativně vysoké částky přinášet i nadále. Tento víkend film vidělo 10 501 diváků, kteří přinesli dalších 1,7 milionu českých korun. V součtu už u nás Jan Žižka prodal přes 309 tisíc vstupenek, na něž diváci vynaložili téměř 51 milionů koron.

Pojďme do zahraničí. Po minulém výpadku se Žižka opět probojoval do TOP 20 na Slovensku. Avšak zájem je minimální. Film navštívilo jen 312 diváků, tedy jeden větší kinosál. Celkem na Slovensku film vidělo 13 271 lidí, kteří utržili necelých 91 tisíc euro. Tedy 2,35 milionu korun. Tolik u nás Žižka zvládá prakticky za víkend. V USA se počítadlo zastavilo už před několika týdny, ale přicházejí zprávy z dalších zemí. Po Spojených arabských emirátech a Slovinsku se film nově vypravil také do Rumunska a Jihoafrické republiky. V Rumunsku se prodaly vstupenky zhruba za 769 tisíc korun, v JARu asi za 183 tisíc.

To znamená, že v celosvětovém úhrnu se v kinech dosud podařilo utržit dohromady skoro 88,5 milionu korun. Určitě to bude jedna z nejvyšších tržeb, jaké libovolný český film v letošním roce vykáže, ale stále platí stejné „ALE“: Žižkův rozpočet činil 450 milionů korun a podíl z prodaných vstupenek dostávají také provozovatelé kin. Žižka tak musí doufat na zázraky na domácím videu.

Titulní foto: Jan Žižka

Zdroje: Česká Unie filmových distributorů, Slovenská Unie filmových distributorů, Box Office Mojo

Přidat na Seznam.cz

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest

Zavří reklamu