Rebel Moon: Podle recenzentů nás čeká drahé, naleštěné nic

Rebel Moon: Podle recenzentů nás čeká drahé, naleštěné nic | Fandíme filmu
Netflix
Zobrazit další 2 obrázky
Kritiky o novém filmu od Zacka Snydera nepíší příliš pochvalně. Dostaneme prakticky to samé, jako vždycky.

Režisér Zack Snyder má svou stabilní fanouškovskou základnu. Té se líbí, jak je Snyder vysazený na vizuální stylistiku, jak inklinuje k násilí, jak vyprávění příběhů bere smrtelně vážně. Zpočátku měl také nějakou dobu u diváků dobrou vůli, protože Úsvit mrtvých se scénářem Jamese Gunna se povedl a 300: Bitva u Thermopyl byla ve své době inovativní. Jinak ale Snyderovy filmy dostávají dlouhodobě slabé recenze, kdy mu kritici vyčítají, že není zručný vypravěč. Neumí dobře vykreslit zajímavé postavy, těžkopádně pracuje s prvoplánovou symbolikou, klouže po povrchu, sází na efekt a neustále si půjčuje od slavnějších vzorů, aniž by chápal, jaké měly výrazové prostředky v původní verzi význam.

Na novinku Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (Rebel Moon: Part One – A Child of Fire) se snáší dost podobná kritika. Venku nejsou jen ohlasy, ale už plnohodnotné recenze. Ve chvíli přípravy tohoto textu bylo jen 25% recenzí na agregátoru Rotten Tomatoes pozitivních a průměrná známka byla 4,1 z 10. Výstižně působí shrnutí od Kristy Puchko: Rebel Moon je špatný film, ve kterém uvidíte řadu stylových věcí.

Když si recenzemi začnete listovat, tak se na vás vyvalí neduhy, které u Snydera prostě nepřekvapí: Film je prázdné pozlátko, kde je styl nade vše, ale pod povrchem byste cokoliv hledali marně. Celé je to taková směs Star Wars, Sedmi samurajů, Duny a všemožných sci-fi klišé. Máme čekat, že je děj příliš natažený a rozdělení na dvě půlky mu nijak neprospívá. Jde o nespojitý sled scének, které mají stylově vypadat, ale postrádají další smysl a skutečnou provázanost mezi sebou. Vesmírný svět je nadesignovaný líbivě, ale nepříliš originálně a promyšleně. A prostě se zdá, že dostáváme tuctový odvar Star Wars s typickým štemplem Zacka Snydera.

Jeho příznivce novinka nejspíš potěší, ostatní mohou být rádi, že jde film rovnou na Netflix. Takže si 22. prosince můžeme bez placení vstupného udělat vlastní obrázek a operativně se rozhodnout, zda stojí Rebel Moon za dokoukání, nebo je lepší včas přepnout na něco jiného…

Děj je zasazený na mírumilovnou měsíční kolonii Veldt na okraji galaxie. Tu začnou ohrožovat jednotky tyranského regenta Balisaria, které si chtějí uzurpovat zdejší úrodu. Tajemná cizinka Kora (Sofia Boutella), imperiální dezertérka, která žije mezi vesničany, se stane jedinou nadějí na přežití. Dostane za úkol najít na okolních světech zkušené bojovníky a postavit se s nimi na marný odpor proti Mateřskému světu. Kora dá dohromady skupinku psanců, vzbouřenců, venkovanů a válečných sirotků z různých světů, které spojuje touha po vykoupení a pomstě. Na polozapomenutý měsíc mezitím dopadá stále temnější stín Říše a brzy vypukne bitva, během které se zrodí armáda nových hrdinů.

Dále hrají Ed Skrein, Charlie Hunnam, Michiel Huisman, Djimon Hounsou, Staz Nair, Doona Bae, Ray Fisher, E. Duffy, Anthony Hopkins, Cary Elwes, Corey Stoll, Jena Malone, Fra Fee, Cleopatra Coleman, Alfonso Herrera, Stuart Martin, Sky Yang, Rhian Rees a Charlotte Maggi. Režíruje Zack Snyder. Scénář spolu se Snyderem napsali Shay Hatten a Kurt Johnstad. Datum premiéry je stanoveno na 22. prosince.

Podklady a foto: Netflix

Rebel Moon: Podle recenzentů nás čeká drahé, naleštěné nic | Fandíme filmu Rebel Moon: Podle recenzentů nás čeká drahé, naleštěné nic | Fandíme filmu Rebel Moon: Podle recenzentů nás čeká drahé, naleštěné nic | Fandíme filmu