Marvels: Nový trailer film přímo spojuje s Thanosem

Marvels: Nový trailer film přímo spojuje s Thanosem | Fandíme filmu
Marvel Studios
Upoutávky se hodně vracejí do minulosti, předpovědi tržeb jsou nízké, recenze se tají. Je film v průšvihu?

S věčnými odklady způsobenými hollywoodskými stávkami budou Marvels (The Marvels) na nějakou dobu poslední marvelovkou, kterou v kinech uvidíme. Předtím jsme naposledy navštívili Marvel Cinematic Universe v kinech v květnu, spolu se Strážci Galaxie 3. Přesto není o chystanou novinku zrovna největší zájem. Analytické předpovědi odhadují, že při americké premiéře trio superhrdinek utrží cokoliv v rozmezí 45-90 milionů dolarů. Postupně se očekávání kloní spíše k nižší hodnotě, což by pro Marvel znamenalo jeden z nejslabších startů v jeho historii. Ale i dosažení vyšší hranice by znamenalo jen asi poloviční tržbu oproti Captain Marvel z roku 2019.

Predikce jsou v postcovidovém období dost nepřesné, čemuž odpovídá i značné rozpětí, v němž se odhady tržeb pro Marvels pohybují. Nakonec to tedy může dopadnout mnoha možnými způsoby. Ale pokud bude zájem opravdu nízký, kde lze hledat příčinu? Jak to bývá, zřejmě není jen jedna. Roli hraje aktuální stávka hollywoodských herců. Brie Larson a spol. nemohou cestovat po světě, dávat rozhovory, vystupovat na megalomanských akcích pro fanoušky a obecně rozšiřovat o filmu povědomí. Pak je tu celkově klesající zájem o komiksové filmy, kdy diváci celosvětově dávají víc a víc najevo, že jakmile nejsou superhrdinské snímky opravdu nadstandardní a nedokážou nabídnout něco nového oproti zaběhnutým formulím, lidé raději zvolí jinou zábavu. Marvel to potenciálně přehnal s propojováním svého světa, kdy už možná část publika začíná mít pocit, že jednotlivé novinky nesleduje pro radost, ale jako „domácí úkol“, aby vůbec šlo pochopit to, co se stane příště.

Ale ještě je tu jedna skutečnost. První Captain Marvel byla zasazená mezi Infinity War a Endgame. První snímek skončil cliffhangerem a diváci byli extrémně zvědaví, co bude dál. Při tom nadšeně hltali cokoliv, co jim Marvel mezitím naservíroval, což výrazně pomohlo i Captain Marvel. Teď to vypadá, že se studio pokouší napojení na povědomé události využít znovu. V nejnovější upoutávkách pro The Marvels se objevuje řada záběrů z minulosti, hodně se připomíná, že Captain Marvel (Brie Larson) byla součástí posledního avengerského dobrodružství. A co víc, nejnovější upoutávky vytvářejí dojem, že v The Marvels bude vyloženě rezonovat Thanosův odkaz. Skoro to vypadá, jako by na něj nová záporačka Dar-Benn (Zawe Ashton) přímo navazovala.

Teprve uvidíme, zda jsou upoutávky s Thanosovým vlivem upřímné, nebo jen zveličují nějaký nepatrný náznak, který v samotném filmu bude zcela marginální. A také se nabízí otázka, zda Marvel volí tenhle styl propagace proto, že na nic jiného zatím na diváky nezabíralo, anebo proto, že snímek podle studia nemá co jiného nabídnout a do trailerů prostě není co dát.

Sám jsem ve starších článcích podotýkal, že trailerům nechybí zábavné charakterní a komediální momenty, ale vizuálních atrakcí je spíš pomálu. Osobně se domnívám, že to nemusí být na škodu a na vesmírnou charakterní komedii se s chutí podívám. Ale je pravda, že v trailerech se takový snímek daleko složitěji propaguje. Nicméně, v nejnovějších upoutávkách řadu pěkných momentů najdeme. To, jak se Dar-Benn ohání velkým kladivem vypadá stylově, do paměti se zapíše i to, když vidíme jednu z hrdinek, jak se rozpadá na prach.

Všechny upoutávky si můžete přehrát kolem textu a pár dní ještě nejspíš budou přibývat další - Vyšlo najevo, že první ohlasy budou novináři smět zveřejnit až jeden den před tím, než na film vyrazí mezinárodní publikum. To může souviset čistě s propagační strategií. Ve filmu může být řada zvratů nebo tajných hostů, které nechce studio před premiérou odhalit. Ale jde potenciálně o signál, že Marvel ve snímek nemá velkou důvěru a snaží se na co nejdelší dobu utajit potenciálně negativní reakce. Budou Marvels dalším důkazem, že sledujeme pád slavného mnohovesmíru v přímém přenosu? Nebo se podaří všechny negativní predikce překonat a znovu vykročit pravou nohou směrem kupředu? To se dozvíme už v nejbližších týdnech.

Carol Danvers, známá také jako Captain Marvel, získala zpátky svou identitu, kterou jí vzali kreejští tyrani, a pomstila se Nejvyšší inteligenci. Když ji povinnosti zavedou k anonymní červí díře spojované s kreejským revolucionářem, padá na ni kvůli nečekaným okolnostem tíha celého destabilizovaného vesmíru. Její schopnosti ji propojí s Kamalou Khan, alias Ms. Marvel, a její vzdálenou „neteří“, kapitánkou Monicou Rambeau, z níž se mezitím stala astronautka organizace S.A.B.E.R. Nesourodá trojice musí spojit síly a naučit se kooperovat, aby mohly společně zachránit vesmír.

V hlavních rolích vystupují Brie Larson, Iman Vellani a Teyonah Parris. Ty nově doplňují Zawe Ashton a Park Seo-Joon. Vrací se také Samuel L. Jackson. Režíruje Nia DaCosta, na scénáři se podíleli Megan McDonnell, Elissa Karasik a Zeb Wells. Datum české premiéry je stanoveno na 9. listopadu 2023.

Podklady a foto: Marvel