Vyproštění 2: Film dorazil, recenze slibují dobrou akci a slaboučký zbytek

Vyproštění 2: Film dorazil, recenze slibují dobrou akci a slaboučký zbytek | Fandíme filmu
Netflix
Do premiéry v Česku natáčené akce s Chrisem Hemsworthem zbývají hodiny. Netflix uvedl finální upoutávku.

Zítra od 9 hodin našeho času Netflix začne nabízet Vyproštění 2 (Extraction 2), pokračování akčního filmu s Chrisem Hemsworthem, kde si v prvním dílu diváci pochvalovali především akci. Dnes konečně směly vyjít recenze dvojky, u níž máme čekat něco obdobného.

Ohlasy by se daly shrnout prostým: „Pokud jste si užili jedničku, nejspíš si užijete i dvojku“. Chválená je tedy především akce. Největší komplimenty sklízí kontinuální dvacetiminutovka, kde se ústřední hrdina Rake v zasněžené Gruzii probije z vesnice, prchá v autě a nakonec rozjetým vlakem, který sledují helikoptéry. Tahle scéna se točila u nás, takže z vlasteneckého pohledu můžeme být pyšní na naše místní filmové profesionály, že vedení amerického štábu pomohl jeho vizi zrealizovat.

Problém je v tom, že tahle nálož přijde v první polovině snímku a vypadá to, že posléze už ji nic nedokáže překonat. Všechny ostatní scény už jsou podle ohlasů méně výrazné. A zbytek nestojí za řeč. Příběh, postavy, výstavba vyprávění...všechno je přinejlepším průměrné. Spokojení recenzenti se většinou prostě soustředí na chválení akce a berou to tak, že slabé dění v mezičase není u akčních výplachů nic neobvyklého. Přísnější kritici se pak pohybují někde na ose mezi znuděností a vyloženým znechucením, kdy hovoří o tom, že jsme dostali zdlouhavé, nabobtnalé a vyloženě zbytečné pokračování, které může jedničce závidět její relativní jednoduchost.

Těsně před premiérou bylo zveřejněno nové video, které se znovu zaměřuje zblízka na akci, takže si ještě jednou můžete udělat bližší obrázek o tom, zda tohle bude film pro vás. Mimochodem, v jednom momentě ve videu uvidíte to, co jsme dříve rozebírali: Akční scéna z rozjetého vlaku se zcela viditelně točila alespoň z části ve studiu a velkolepá prohlášení filmařů o tom, jak se celá sekvence natáčela výhradně na rozjetém vlaku, jsou přinejmenším lehce nadsazená.

Režisér Sam Hargrave také poskytl rozhovor pro Games Radar, kde vysvětluje, jakou úlohu má ve snímku Idris Elba, jehož účast byla před časem odhalena. Dle Sama je tu proto, aby pomohl rozšířit celý filmový svět Extraction a také aby pomohl ukázat další stránku ústředního hrdiny. Zveřejněné recenze nicméně poměrně jasně říkají, že jde o zbytečnou postavu, která je tu opravdu jen proto, aby pomohla připravit půdo pro plánované spin-offy.

Pakliže tedy diváci budou na pokračování koukat ve stejně hojné míře jako na jedničku, Tyler Rake a jeho známí z Netflixu hned tak nezmizí.

Chris Hemsworth se vrací jako drsňák John Rake v akčním thrilleru Vyproštění 2 (Extraction 2). Poté, co sotva přežil události prvního filmu, dostává John další zakázku: Má za úkol osvobodit z věznice zadržovanou rodinu drsného gruzínského gangstera. Pro našince je atraktivní, že se velká část snímku točila v Krušných horách a na řadě dalších míst České republiky. Snímek opět režíruje Sam Hargrave, scénář znovu napsal Joe Russo, jenž je spolu s bratrem Anthonym také producentem filmu. V jedné z vedlejších rolí vystupuje Olga Kurylenko. Novinku uvidíme 16. června.

Zdroj: Games Radar