Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu

Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu
Lionsgate
Zobrazit dalších 10 obrázků
Podle kritiků se hororovou sérii plnou smrtících pastí zázračně vzkřísit nepodařilo.

Snímek Spirála strachu: Saw pokračuje navazuje na populární hororovou sérii Saw. Ta krátce po přelomu letopočtu vstoupila ve velkém stylu na scénu. Množstvím smrtících pastí a překvapivých zvratů tenkrát působila jako svěží hororový závan. Ten ale velice rychle odfoukl někam pryč a další díly už byly vyčpělejší a vyčpělejší, když série nebyla schopna nabídnout nic než vražedné pasti a ty ještě ne vždy byly nápadité. Aktuální restart s Chrisem Rockem v hlavní roli sliboval, že opět dodá značce lesk, nicméně zatím to vypadá, že se to nepodařilo.

Vlastní obrázek si budeme moci udělat 24. června, pokud už v té době budou kina otevřená. V zámoří však bude film uvedený už od zítřka, a tak byly zveřejněné novinářské recenze. Průměrná známka na agregátoru Rotten Tomatoes činí 5,5 z deseti a recenzenti se vesměs shodují na tom, že žádná přelomová změna se skutečně nekoná.

Nový snímek je prý akorát daleko méně hororový, než ty předchozí. Vlastně je to thrillerová detektiva, která se snaží napodobovat stylem legendární Sedm. Situaci nesledujeme tolik z pohledu obětí, jak bývalo zvykem, ale z pohledu vyšetřovatelů. Pátrání zkrátka jen tu a tam přeruší nějaký ten násilný moment ve stylu původní série. S tou je prý novinka propojená jen minimálně, prakticky jen každou chvíli někdo mluví o tom, že se nový vrah snaží napodobit Skládačkového vraha (Jigsaw).

Zatímco Jigsaw se svými pastmi prapůvodně snažil napravit obecně amorální jedince a lidi, kteří si přestali vážit života, nový zabiják se zaměřuje výhradně na zkorumpované policisty. Snímek se údajně snaží tvářit, jako by se chtěl pustit do nějakého hlubšího sociálního komentáře (téma systémových potíží v policejních sborech v USA dost vře), ale nikdy na to nakonec nedojde. A dost zvláštní je podle řady recenzentů také míchání stylů, kdy jsou do snímku zapasované vtipy, které působí dojmem, jako by Chris Rock v tu chvíli dělal u mikrofonu standup vystoupení.

Celý snímek tak vlastně stojí a padá s pastmi a s tím, nakolik konkrétního diváka bavily nebo nebavily. Podle některých kritiků jsou krvavé pasáže zábavné a stojí díky nim za to film vidět. Jiní tvrdí, že jsou pastičky nudné a bez nápadu. Online byla oficiálně zveřejněná úvodní scéna filmu, která je podle některých kritiků z celé Spirály ta nejlepší. Takže pokud jste se do kina vůbec nechystali, tak o nic nepřijdete, tady máte to podstatné:

V thrilleru Spirála strachu: Saw pokračuje sadistický génius spustí novou vlnu zvrácené spravedlnosti, čímž se začíná psát další kapitola z děsivé knihy Saw. Odrzlý detektiv Ezekiel „Zeke“ Banks (Chris Rock) pracuje ve stínu uznávaného veterána Marcuse (Samuel L. Jackson) a spolu se svým nezkušeným parťákem (Max Minghella) dostává na starost vyšetřování drsných vražd, které náramně připomínají temnou minulost města. Režie: Darren Lynn Bousman. Datum premiéry v ČR je nejnověji stanovené na 24. 6. 2021.

Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu Spirála strachu: Saw pokračuje – Recenze jsou slabé, pusťte si nejlepší scénu | Fandíme filmu