Box Office: Navzdory rozvolňování divácký zájem stagnuje

Box Office: Navzdory rozvolňování divácký zájem stagnuje | Fandíme filmu
Disney
Zobrazit další 1 obrázek
Kina se drobnými krůčky nadechují k životu, ale k dobrým tržbám mají stále ještě zatraceně daleko. Raya a Tom & Jerry paběrkují.

Jedničkou tohoto víkendu je stále disneyovka Raya a drak. Film má při druhém víkendu s propadem 35 % nějakých 5,5 milionů dolarů z USA. Po deseti dnech je na 15,8 milionu, k tomu připočtěte 11,5 milionu z mezinárodních trhů a tržby z minulého týdne a jsme na 52,6 mega globálně. Nově se otevírají kina v New Yorku, Los Angeles má otevřít dveře multiplexů v nadcházejících týdnech. To je pořád málo na to, aby Raya ukázala nějaký velký posun v tržbách. Ano, naděje prý svítá, ale ještě tam pořádně nejsme. Film navíc trpí stávajícím modelem "kina + stream na Disney+". Z minulého víkendu víte, že díky nevýhodným podmínkám od Disneyho se rozhodly některé multiplexy Rayu jednoduše nehrát. Konkrétně šlo o docela velké řetězce jako Cinemark nebo Harkins. Disneymu tyhle tržby samozřejmě chybí a insideři tvrdí, že studio si je toho vědomo a svůj postup přehodnotí.

Taktéž jde o další asijsky orientovanou disneyovku, která se v Číně nechytla. Čekal se trochu zvýšený zájem v druhém víkendu, podobně jako u pixarovky Duše, ale bohužel... Raya spadla o 60 % a utržila tam jen 3,4 milionu. Na Disney+ je film aktuálně pátý nejsledovanější artikl po WandaVision, The Mickey Mouse Clubu, Simpsonech a Moaně.  

Tom a Jerry udrželi dvojku s 4,1 milionu dolarů. Po třech víkendech má snímek 28,2 milionu a ještě patnáct dní bude dostupný na HBO Max, pak už se bude hrát výhradně v kinech. Globálně je na 66,9 milionu, což není extra dobré, ale špatně hodnocený animák by za normálních okolností asi stejně kdovíjak nezářil. Oproti Raye byli navíc Tom a Jerry daleko méně nákladní na výrobu. Co se týče animáků, tak na pětce stále jsou Croodsovi: Nový věk, kteří asi budou v kinech navždy. V 16. týdnu mají 520 000 dolarů a 54,3 milionů celkově. Celosvětově to dělá dokonce 158 milionů. Fantasy pro mladé Chaos Walking má o druhém víkendu 2,2 milionu a 6,9 mega po deseti dnech. Celosvětově to dělá necelých 12. Film stál 100 milionů včetně měsíce pozdržených přetáček a v Lionsgate ho poslali do kin asi aby se už netrápil v sejfu. 

Sony Classics
Anthony Hopkins ve filmu The Father

Jedinou větší novinkou je potenciální oscarovka The Father s Anthonym Hopkinsem a Olivii Colman. Film přichází do osmistovky kin díky distributorovi Sony Classics. Bohužel, tento rok se pravidelně stává, že si studia nechávají pro sebe tržby svých cenami ověnčených snímků. Zřejmě ze strachu před oscarovou Akademií, pro kterou jsou výdělky jedním z faktorů při rozhodování o filmových cenách. Tím pádem žádné oficiální hodnoty nejsou dostupné. Analytici ale i přesto odhadují potenciální tržby okolo 400 000 dolarů za víkend. Kritici se shodnou, že jde o neskutečně silný film a Hopkins v roli otce trpícího demencí podává výkon kariéry. 

Rychle na závěr zmíníme úspěch Avatara, který se znovunasazením v Číně dostal na post nejúspěšnějšího globálního filmu všech dob. Film utržil 12,7 milionů za pátek a sobotu, což stačilo k navýšení globální tržby na 2,802 miliardy dolarů a tím překonání Avengers: Endgame, kteří sedí na částce 2,797 miliardy. Pro Disneyho je to technikalita, rekord stále patří jemu, v roce 2019 totiž koupil studio Fox a vedle Marvelu tak zařadil do svého portfolia i Avatara. (Více jsme staronový rekord Avatara rozebírali v samostatném příspěvku).

Zdroj: Deadline, Forbes

Galerie: 2

Box Office: Navzdory rozvolňování divácký zájem stagnuje | Fandíme filmu Box Office: Navzdory rozvolňování divácký zájem stagnuje | Fandíme filmu
Přidat na Seznam.cz

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest

Zavří reklamu