Zola: Striptérská road movie natočená podle příspěvků na Twitteru sklízí dobré festivalové recenze

Zola: Striptérská road movie natočená podle příspěvků na Twitteru sklízí dobré festivalové recenze | Fandíme filmu
A24
Zola rozhodně nudit nebude. Snad se podívá i do České republiky.

Na nedávno poběhnuvším filmové festivalu v Sundance byla k vidění celá řada kvalitních menších filmů, které nejenže se snaží uspět ve festivalové soutěži, ale taktéž se pokouší prodat se. Tenhle kumšt se povedl i snímku Zola, který se může chlubit nadšenými reakcemi a též prodejem mezinárodních práv. Zajistila si je společnost Sony Pictures Worldwide Acquisitions (SPWA). Film vychází ze skutečných událostí, jež mají prvopočátek v roce 2015, kdy detroitská číšnice Aziah „Zola“ Wells přidala na sociální síť Twitter vlákno o 144 tweetech, v němž dopodrobna rozebírala výlet na Floridu se striptérkou jménem Jessica. Text obsahoval detailní popis jejich dobrodružství, ve kterém nechyběla prostituce, vražda a pokus o sebevraždu. Vlákno se rychle stalo virálním a dokonce jej zaregistrovaly osobnosti jako Missy Elliot či Ava DuVernay.

Na základě těchto událostí natočila režisérka Janicza Bravo drama Zola, v němž se hlavní hrdinka s tváří Taylour Paige vydá na bláznivý a ujetý výlet na Floridu s prostitutkou Stefani (Riley Keough), jejím přítelem Derrekem (Nicholas Braun) a pasákem s přezdívkou X (Colman Domingo). Cíl je jasný, vydělat si tančením v nočních klubech co nejvíce peněz.

První festivalové reakce jsou velice pozitivní. Na serveru RottenTomatoes si snímek připsal zatím 33 kladných recenzí z 39 při průměrném ratingu 7.32/10. Bravo se prý ukázala jako zručná režisérka, která po celou dobu drží otěže pevně v rukou. Tematizace problematiky sociálních sítí se podařila dokonale a současně měla Bravo štěstí, že herecký ansámbl se vezl na stejné vlně jako ona. Nezbývá než doufat, že nás tahle lahůdka nemine.

Zdroj: Deadline, RT