Komentáře 9

Kaja33 | Fandíme filmu
Kaja33 | 2020-08-29 20:50:14 | 0 0
Já nemám hluboké znalosti atd, tak to neberte moc vážně. Ale pro mě osobně je hůř přijatelné vysvětlení, že Palpatin přenesl duši do klonu, než že přežil pád do šachty. Jednak, proč by tvořil klon, který má jeho zranění a nemoci, když klon je DNA a měl by být zdravý a proč by se musel nějak léčit, spravovat atd. Takže vytvořil ne klon ale nemocnou kopii, která byla nemocná už od počátku, ale pak se nakonec s pomocí síly uzdravila do stavu, kdy nikdy nebyla? Nedává smysl. Náchylost na sílu by měli dávat nějaké organely v těle, vytvořil je tedy v tom klonu? To stěhování duše do jiného těla mi taky nejde pod vousy, bral si sebou ty midichloriany nebo co? Je pro mě přijatelnější vysvětlení, že jednoduše přežil pád do šachty... s pomocí síly lze pohybovat těžkými předměty nebo se vznášet, není důvod, proč by měl spadnout na dno, ať už bylo na konci šachty cokoli. Pak měl dost času, stejně jako Luke, možná s pomocí nějakého sluhy nebo robora se ze stanice nějak nepozorovaně dostat než vybuchla, byť třeba hodně zraněný na pokraji smrti apod. a pak se léčit na Exegolu, např. už mohl být fyzicky mrtvý, ale silou přiměl tělo za podpory přístrojů fungovat. To s tím proroctvím je ovšem zamotané, to jo, ale nakonec je to jen proroctví, ne popis co se přesně stane v budoucnosti.
DanielFF | Fandíme filmu
DanielFF | 2020-06-22 09:57:52 | 1 0
Dezi05: Evidentně se v těchto bodech neshodneme :D Ale rozeberu jenom ten tvůj první bod, protože kdybych měl rozebírat všechno, tak to tady budeme řešit ještě týden minimálně :D Za prvé je důležité říct, že Sithové (a kdokoli, kdo používá Temnou stranu Síly) se nemůžou po smrti stát Force Ghostem, to je doména Světlé strany Síly. A že neměl jako chabý klon vliv na dění ve vesmíru, s tím bych nesouhlasil, protože podívej se, co všechno se stalo od té jeho domnělé smrti v Epizodě VI: Zbývající flotily Impéria dostaly rozkaz přesunout se do Neznámých regionů (zřejmě tedy na Exegol), Palpatine vytvořil mocného Snoka, začalo budování Starkiller Base a těch nových křižníků z Epizody IX, co dokázaly zničit planetu atd. Tohle všechno se dělo na jeho rozkaz, takže já si myslím, že vliv na galaxii měl pořád dost velký :D Rovnováha zkrátka nebyla, protože Palpatine nikdy doopravdy neumřel a hned po svém znovuzrození pokračoval ve svých plánech. Mohl bys argumentovat tím, že rovnováha byla nastolena v té krátké chvíli, než znovuzrozený Palpatine pokračoval ve svých plánech, ale to mohlo být tak pár dní pravděpodobně. A právě tady přichází ta stupidita a nepromyšlenost- to se nám ta devítka snaží říct, že původních šest filmů, které byly o dost složité cestě Anakina v nastolení rovnováhy Síly, ve výsledku znamenalo, že Anakin tu rovnováhu nastolil jenom na pár dní? :D To je zkrátka stupidní :D Nemluvě o tom, že Palpatine doopravdy nikdy mrtvý nebyl- prostě nebyl, to se nedá okecat, jeho duše z galaxie nikdy neodešla. Byl sice ve slabém těle, ale slabý rozhodně nebyl, když se dokázal přenést do jiného těla. Jak jsem říkal, můžeš to přijmout, jak ty to tvrdíš, když ti to tak vyhovuje, ale důležité je si uvědomit, že takhle to po tobě chce Abrams a Lucasfilm, abys to chápal. Když se nad tím člověk víc zamýšlí, tak je to celé hodně na hraně a když už se člověk dostane do bodu, kdy by to s dost odřenýma ušima možná mohlo dávat aspoň trochu smysl, tak je to zase z hlediska vyprávění celého příběhu neskutečně stupidní a potápí to důležitost těch přechozích filmů.
Dezi05 | Fandíme filmu
Dezi05 | 2020-06-21 21:56:55 | 0 0
DanielFF:

1. Anakin zabil Palpatina, tym padom uvolnil vesmir od tyranie imperia, zničil fyzicke telo posledneho sitha, jeho force ghost sa sice okamzite preniesol avsak do chabeho klona, s ktorym bol slaby a nemal zasadny vplyv na dianie vo vesmire, sila je v podstate vsetko vo vesmire pospajane a tvorene midichlorianmi, rovnováha bola nastolená, proroctvo vyplnené, bring the balance back, as i did. 7. epizoda sa vola sila sa prebudza, teda bola v rovnovahe, ale palpatine zacinal mat pomocou snoka a prvym radom vplyv, viac temnej strany ako svetlej

2. Rey sa narodila klonovi najmocnejsieho sitha aky kedy v galaxii zil, v tomto kontexte to podla mna kludne mozes brat ze bola v podstate zrodena zo sily, je to trochu metaforicky

3. to proroctvo si mozeme vylozit aj tak, ze napriklad rod jediov zrodenych zo sily znici sithov, preto to nebolo nikdy presne povedane, ako yoda povedal, zle vylozene moze byt, rey prijala meno skywalker, naplnila proroctvo, nastolila rovnovahu

4. ja chapem ako to beries, proste 8. diel je to najhorsie co mohli urobit, Abrams mal dostat viac casu a zrezirovat celu trilogiu, s tym damage control mas pravdu, no nespokojnost na 8cke sa podpisala aj na vysledku recenzii posledneho filmu, kedze celkom dolezite veci vynechali alebo nestihli dotociť, SW je vsak dobre v tom, že v podstate mas plno knih, komiksov a hier ktore dotvaraju univerzum... samozrejme, iba filmovy fanusik nebude spokojny ako som uz pisal
DanielFF | Fandíme filmu
DanielFF | 2020-06-21 18:58:03 | 1 0
Dezi05: Ano, to máš pravdu, že to Yoda řekl o tom proroctví v Epizodě III. Důležité ale je se na to také dívat v kontextu, v jakém to bylo původně zamýšleno. Z hlediska těch původních šesti filmů to mělo působit tak, že Anakin skutečně byl vyvoleným, akorát nikdo nepočítal s tím, že se před tím přidá na temnou stranu a zabije spoustu Jediů :D Nicméně původně to proroctví nakonec naplnil a ta nová trilogie se tohle snažila s devítkou nabourat. Abych to vystihl naprosto přesně, tak v Epizodě IX říká duch Anakina Rey: Bring back balance, Rey, as I did. Z téhle zvolené logiky filmařů vyplývá, že Anakin původně přivedl rovnováhu Síly na určitý čas, ale nerovnováha se vrátila (protože se vrátil Sith Palpatine) a nyní je na Rey, aby to znovu narovnala. Pokud se to člověk rozhodne takhle přijmout, jak mu to podávají, tak mu to může dávat smysl. Když se nad tím ale člověk zamyslí pořádně, tak to moc smysl nedává. V momentě, kdy Anakin "zabil" Palpatina, tak se jeho vědomí záhy přeneslo do Palpatinova naklonovaného těla. Anakin ho tedy podle logiky Epizody IX nikdy doopravdy nezničil, pouze zničil jeho tělesnou schránku, jak jsi ostatně psal. Podle Abramse to asi stačí k tomu, aby Anakin alespoň na chvíli nastolil rovnováhu Síly, ale z logiky věci to nedává smysl, protože se Palpatinovo vědomí přeneslo do naklonovaného těla hned, takže ta rovnováha Síly vlastně nikdy nebyla, protože to byl pořád on, i když byl v jiném těle, pořád to byla ta samá osoba. A Rey se sice narodila z klona, který nebyl citlivý na Sílu, jenže to není ve světě Star Wars nic neobvyklého, že rodiče nemusí být citliví na Sílu, ale děti mohou. Rey se nenarodila ze Síly, jako Anakin, ona měla otce, byť to byl klon. Takže z tohohle hlediska to s tím proroctvím také nesedí. Ono když člověk zná ty detaily, jak celá tahle trilogie vznikala, tak je naprosto jasné, že minimálně ta devítka vznikala jako damage control, jak napsala Mysule: J.J. potřeboval silného záporáka, tak vrátil do hry Palpatina a použil jako "vysvětlení" to, že Palpatine má naklonované tělo a Anakin se to snažil uvést na pravou míru v tom svém zmíněném proslovu. Jenže nic z toho v celku nedává moc smysl, jak už jsem vysvětloval. To byla moje pointa :D
Dezi05 | Fandíme filmu
Dezi05 | 2020-06-21 17:00:28 | 0 0
DanielFF: "Proroctvo zle vyložené môže byť" túto vetu povedal Yoda v niektorej z epizód prequelovej trilógie.... V podstate bolo proroctvo o tom, že Jedi zrodený zo sily navráti sile rovnováhu a zničí sithov navždy.... Anakin, bol síce zrodený zo sily, ale vieme ako to dopadlo, áno zabil telo Palpatina, jeho ducha však nezničil... Knihy tiež vysvetľujú, že otec Rey bol vlastne dokonalý klon mladého Palpatina, ktorý však nemal žiadne napojenie na silu a utiekol z Exegolu... Tento klon mal dieťa s otrokyňou a vznikla Rey, ktorá však napojenie na silu mala až priveľkú.... V podstate sa svojim spôsobom aj ona zrodila zo sily, zabila navždy Palpatina a vlastne aj všetkých sithov (Palpatine povedal, že sú v ňom všetci sithovia, ktorí kedy žili).... Rey na konci 9 prijala meno Skywalker, ona bola vyvolená z "jeho rodu" takže proroctvo myslím, aj keď trochu komplikovane sedí, samozrejme v orezanom filme sa tomu nevenovali, čo je veľká škoda a nakoniec na to doplatila kvalita snímku, avšak príbeh a svet SW je pre mňa stále viac ako Marvel alebo DC.... Stále dáva zmysel, len človek musí pozisťovať ďalšie veci okolo toho žial, takže obyčajný divák, ktorý má záujem len o filmy nemusí byť spokojný....
Mysule | Fandíme filmu
Mysule | 2020-06-21 14:07:02 | 1 0
DanielFF: Tak ono to v prvé řadě není ani tak vysvětlování, jako spíš damage control, kterým akorát víc a víc ukazují svoji neschopnost a vytváří zase další nelogičnosti.
DanielFF | Fandíme filmu
DanielFF | 2020-06-21 11:50:57 | 1 0
Když musí knížka vysvětlovat klíčové momenty z filmu, je něco špatně. Co se týká toho výroku, že Palpatine měl být v Epizodě VII, tak za prvé už víme, že většině zaměstnanců Lucasfilmu se nedá věřit, takže to může být klidně kec. Ale i kdyby to byla pravda, tak to pořád neznamená, že to byl dobrý nápad přivádět Palpatina zpátky, protože správně už měl být dávno mrtvý a Anakin měl jeho zabitím naplnit své proroctví o zničení Sithů a rovnováze Síly. A pokud chce někdo argumentovat tím, že se Palpatine vrátil už v Expanded Universe, tak to bylo v sérii Dark Empire, která vycházela nějak v letech 1991-1995, tedy v době, kdy ještě nevyšla Epizoda I, ve které Lucas poprvé přišel s tématy jako vyvolený, proroctví a rovnováha Síly. Takže tak :D
P.S.: To je hodně zvláštní, že spojení mezi Kylo Renem a Rey existuje proto, že oba tvoří tzv. „Force Dyad“. Neříkal nám v TLJ Snoke, že ty jejich mysli prostě propojil on? :D
Tomosaurus | Fandíme filmu
Tomosaurus | 2020-06-21 00:57:56 | 0 0
Knihy ktoré su na 99% dostupne v Amerike. Komiksy rovnako. Smutné
Tomosaurus | Fandíme filmu
Tomosaurus | 2020-06-21 00:57:55 | 0 0
Knihy ktoré su na 99% dostupne v Amerike. Komiksy rovnako. Smutné

Přidat nový komentář

Pro psaní komentářů, se přihlašte.

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest