Komentáře 16

nedz | Fandíme filmu
nedz | 2019-09-07 20:36:05 | 0 0
Já se na něj půjdu podívat určitě . Když už jsem dočetl 120 Sodomy , což byl asi největší hnus jaký jsem kdy četl , tak mě už nějaké ty další lidské zvrhlosti , zvěrstva a nechutnosti nerozhází . Trailer se mi líbil , podle něj film vypadá dobře .
RobbDavis | Fandíme filmu
RobbDavis | 2019-09-05 20:03:16 | 0 0
Mysule: Přečti si tenhle rozhovor : https://www.kinobox.cz/clanek/…
RobbDavis | Fandíme filmu
RobbDavis | 2019-09-05 20:01:53 | 0 0
Mysule: Zkusím to vzít popořadě :). ,,Upalování zvířat, incest, sex se zvířaty...proč? Jak to souvisí s válkou?,, - S válkou to nesouvisí nijak. Jenže souvisí to s lidskou povahou. A s tím co okolnosti a události války s tou povahou udělají a co v ní probudí. Když víš, že Tě nikdo nepotrestá za nic co uděláš, protože se to nikdo nedozví někde v zapadlé vesnici..nejsi pod tlakem z případného trestu. A jsou lidi, kteří to právě v takové situaci zkusí už jen z principu. Protože vědí, že jim to projde. Každý v sobě má démona a když není důvod držet ho na uzdě, protože válka umí lidskost celkem slušně potlačit, může démon převládnout a to co ho necháš udělat Tě může sice i překvapit, jenže taky se Ti to může zalíbit a tak ztratíš hranice lidskosti a pácháš nepochopitelné.. Samozřejmě, že i ve válce ve spousta lidech převládne lidskost. Napadá mě třeba Pianista..jenže to jsou vyjímky většinou. Známá Tvé babičky narauila na tu lepší situaci. Moje přítelkyně má babičku. Válka už byla u konce a Němci už táhli domů. A stejně se zastavili u nich, vtrhli jim do baráku, před očima jim zabili otce a bratra, vyspali se a šli dál...co je na tom k pochopení? Zbytečná krutost. Nevysvětlitelný, zbytečný a nepochopitelný čin...a o tom ten film právě asi je...Kniha autobigrafická není. To je fakt. Ale pokud byl autor takto úchylný, což je dost možné, muselo mu to něco způsobit. Něco co zažil. Málokdo se narodí takto deformován...Možná ty hrůzy přibarvil, jenže to už je prostě tak, když něco musí ven....A film určitě není samoúčelná onanie brutality. Ten film připravoval 11 let. Sháněl 150 mil.11 let. To nebudeš dělat pokud chceš ukázat pouze a jen prasárny. On v tom vidí souboj světla s temnotou a spoustu jiných věcí. Film mluví obrazy, né dialogy...já taky nemám rád extrímní filmy. Vim o Srbski film, vidět to asi nechci. Viděl jem náhodou Mučedníky...už nechci. Neviděl jsem Lidskou stonožku a ani nechci. Má i dvojku. Viděl jsem Haute Tension. Už nemusím. Antikrist od Triera mi taky stačil jednou. A jeho Jack staví dům bude určitě taky...Trier prostě. Někde vzadu v hlavě se občas projeví hlásek - Pusť si to :)...No, možná někdy, možná nikdy. Ale tohle zkusím. Už jen proto, že je to náš film a zaslouží si podporu. Ale jestli to dokoukám už je otázka jiná :)
RobbDavis | Fandíme filmu
RobbDavis | 2019-09-05 20:00:00 | 0 0
Mysule | Fandíme filmu
Mysule | 2019-09-05 17:31:17 | 0 0
pbd:
Však netvrdím, že by ten film vůbec neměl existovat. Akorát říkám, jaký to na mě dělá dojem z dostupných informací a proč to vidět nechci. Stejně jako nechci vidět třeba Srbski film. Já nejsem typ diváka, co musí nutně vidět všechno.
pbd | Fandíme filmu
pbd | 2019-09-05 13:45:40 | 0 0
Fimi: Salo je taky kapitola sama o sobě. :D

Mysule: Ale on i snímek o sadomasochismu, který se zaměřuje na násilí, je pořád filmová tvorba, ne? Nepřijde mi to jako sebeukájení ve zvrácenostech, spíš zfilmování knížky, a i kdyby tam bylo téma voyeurismus tak co? Vždyť máme 50 Shades of Grey, a některé nejznámější umělecké kousky od maleb po knihy a poezii jsou vyloženě zvrácené věci ze zvrácených myslí. Pořád mi přijde fajn, že i takové věci se dějí. Jéžiš, kdyby nevzniklo všecko, co kdo označil za zvrácené, tak nemáme polovinu uměleckých děl.
Fimi | Fandíme filmu
Fimi | 2019-09-05 13:32:32 | 0 0
No myslím že do toho asi nepůjdu, od nesmyslného násilí tu máme Salo. Jinak doporučuji autobiografický komiks Maus o židech v polsku za války. Úžasné, drsné, smutné a PRAVDIVÉ.
Mysule | Fandíme filmu
Mysule | 2019-09-05 13:21:51 | 0 0
RobbDavis:
Jo, chápu co myslíš, ale i filmy poukazující na hrůzy války se dají natočit tak, aby se nezvrhly v samoúčelné nechutné scény kupené jedna za druhou. Upalování zvířat, incest, sex se zvířaty...proč? Jak to souvisí s válkou? Co sdělí autor divákovi, když mu divák znechuceně uteče?

Základní téma filmu "lidi jsou zrůdy" popírá právě to, že lidi podvědomě chtějí, aby to dopadlo dobře, aby tam byl nějaký hrdina - nemusí to být nutně superman, který zachrání svět, ale prostě někdo, kdo se postaví zlu a zachrání aspoň někoho. I za války se někteří lidi dokázali zachovat dobře. I moje babička znala židovku, které se náhodně povedlo utéct během pochodu smrti (bylo jí tehdy cca 10-12 let) a kupodivu ji náhodní civilisti neterorizovali, neznásilnili, nepředhodili náckům apod. Její autobiorafie by určitě nebyla sluníčková, ale ani by nedonutila diváky odcházet ze sálu.

Z toho, co jsem si zatím zjistila o tomto filmu při rozhodování podívat se na to - nepodívat se na to, mě docela uhodilo do očí, jak se kniha, podle které to je natočené, vydává často za autobiografickou, i když to popřeli různí lidi včetně samotného autora. Autor Jerzy Kosinski prý ujížděl na sadomaso a voyeurismu (což by i sedělo ke stylu vyprávění, kdy malý kluk pozoruje různé úchylnosti) a život ukončil sebevraždou, takže očividně nebyl psychicky v normě. Takže je otázka, jestli ten film a kniha opravdu chtějí ukázat hrůzy války, nebo je to spíš samoúčelná onanie. Podle toho, co vyspoilerovali lidi, co četli knihu, to vypadá spíš na to druhé. A prý to není ani moc o válce, ale spíš o normálních vesničanech, kteří se chovají jak rodinka z Texaského masakru X 1000 a to už mi přijde jako naprostá fantasmagorie, že by v té době průměrní venkovani byli pedofilové, zoofilové, sadisti...

Verdikt: nechci vidět.
pbd | Fandíme filmu
pbd | 2019-09-05 12:17:20 | 0 0
Já jsem moc rád, že takové filmy vznikají. Nedokážu si představit nic moc horšího, než sebecenzuru nebo srabáctví na základě toho, že bude něco kontroverzní nebo těžko stravitelné. Od počátku filmu vznikají kousky, které nejsou pro každého, protože jsou moc surové, moc brutální, moc artové, bla bla. Každý si najde něco, je v pořádku, že se to lidem nelíbí, ale nedát filmu šanci ze strachu z toho, jak vykresluje realitu nebo násilí, to mi přijde postavené na hlavu. Zvlášť v době, kdy jsou v kinech věci jako Tenkrát v... Hollywoodu nebo Endgame, kde je násilí až až. A to, že explicitně nevidíme, že se v Endgame lidi řežou, sekají se ruce a hlavy, nemění nic na tom, že se to děje. Já osobně nevidím rozdíl mezi tím, že vím, že se něco stalo, a mezi tím to detailně vidět. Tak jako tak se to totiž stalo.
Emma | Fandíme filmu
Emma | 2019-09-05 11:52:04 | 0 1
Škoda, že se tento film nejspíš zařadí rovnou k těm echt klubovým a uměleckým, které hlavní sortu diváků obloukem minou a nedostanou od ní šanci ani v případě, že by dotyční výjimečně po něčem "artovém" sáhli. Bylo by potřeba, aby podobných syrových snímků ukazujících opravdové násilí a dno lidské zvrhlosti bylo na běžném trhu více. Možná by pak konečně ubylo těch otravných hlasů volajících po tom, aby byly filmy ploštně a bez rozdílu drsnější a temější a álá Hra o Trůny či již zde zmiňovaný John Wick (kteří se jako drsná realita akorát tváří, zatímco obratně balancují na hraně mezi tím, co většinové publikum ještě nadchne svou "zakázaností" a co už je pro ně silná káva).
Five_By_Five | Fandíme filmu
Five_By_Five | 2019-09-05 11:51:52 | 1 0
Nemôžem hodnotiť film, ktorý som nevidel (a nikdy neuvidím), no brutálnych hororov je až-až... A v čom sa od nich líši toto? Že tu nie je hudba, dialógy ani farba a že to trvá 2x dlhšie?
RobbDavis | Fandíme filmu
RobbDavis | 2019-09-05 10:09:13 | 0 0
Nedivácký snímek...to bych asi netvrdil. Holt film ukazuje jaký lidi dokážou být zrůdy, když okolnosti nejsou v růžových brýlích. Kontroverzní už je samotná předloha. Všichni jsme zkažení veselými a barevnými filmy. Tohle je velmi specifická filmařina a fanoušek filmu odkojený na MCU, DC, veselohrách s Tomem Cruisem, nahypovaných sci-fi a krásných fantasy eposů atd. tohle prostě nedá, protože tady není žádná kladná postava, žádný hrdina co vše zachrání, žádné politické korektní kraviny ani LGBT pošahaná mánie...Jasně filmy jsou tu ,,hlavně pro zábavu,, jenže samotné médium vzniklo právě i kvůli těmto tématům..to co se děje ve filmu se každý den děje kolem nás..vraždy dětí, sekání hlav, znásilňování a bestialita lidského druhu nezná hranic..což tento film zcela určitě ukazuje, protože bohužel lidi takoví jsou. A těžko se člověku, který nemá rád násilí - jako to opravdové, protože bitky v komiksárnách a Johnu Wickovi mají se skutečným násilím pramálo společného - na toto kouká, protože odmítá věřit, že lidi něčeho takového jsou schopni..protože on sám není..jenže lidi jsou. Bohužel. Není tu nikdo kdo by moralizoval, není tu žádný Superman, který by to zastavil. Je tu jen ta nesnesitelná tíha samotného dění...
Je dobře, že film provází takové ohlasy. A je dobře, že to natočily zlaté české ručičky. Dává to naději tomu, že snad ještě furt umíme točit filmy které jsou o něčem. Mají poselství..a ne jen furt generovat variace na krimošky, nemocnice a Macháčka..
Mysule | Fandíme filmu
Mysule | 2019-09-05 09:51:24 | 0 0
"Film začíná upálením psa zaživa."