Komentáře 18

Rodann | Fandíme filmu
Rodann | 2019-08-27 23:10:02 | 0 0
Star Wars Episode IX - The Rise of Skywalker D23 SPECIAL LOOK = ROZBOR =
Po několikerém shlédnutí a trochu důkladnějším ověřování bych tu rád udělal takový menší rozbůrek ukázky.
Nejdříve bych rád varoval, že ačkoliv bude následující text víceméně spekulativní, bude čerpat i z leaknutých informací, a může tak být pro někoho spoilerem.
Dále bych chtěl upozornit, že nešlo o regulérní trailer ani teaser (takže se normálně ani nebude promítat kinech), ale o upoutávku speciálně pro Disney expo - tedy je k ní nutno přistupovat trochu jinak z dramaturgického hlediska (to kdyby si někdo chtěl stěžovat na skladbu záběrů).
První polovině koláže se věnovat nebudu, pouze bych rád poukázal na dva zajímavé aspekty:
1) Ukázka začíná, dle jeho vlastních slov, úplně tou nejoblíbenější scénou G. Lucase. Náhoda? Jelikož víme, že s nímJ. J. Abrams v tvůrčím procesu spolupracoval, nemyslím si. Také se nese informace, že celá sága bude ukončena podobným záběrem.
2) Celou první půlkou se line motiv kontaktu (dotyky, polibky). Tohle také asi nebude úplně nechtěný fakt, protože v TRoS se dočkáme oproti očekávání rozvinutí spojení Rey-Kylo. Více pak dále.
Nové záběry tedy otvírá pohled na naše hrdiny v nových outfitech na (další...) pouštní planetě Pasaana. A hned bych rád podotknul, že opět chybí Artoo... Fandom už tak trochu počítá s tím, že nám oblíbený robůtek moc dlouho nevydrží... Také nám J. J. Abrams potvrdil, že tentokrát bude ústřední trio povětšinu času spolu.
Střihem ihned jejich pohledem vidíme jakousi oslavu a dle úniků by mělo jít o sekvenci ze třetího aktu filmu, těsně před závěrečným klimaxem.
Dále tu máme digitálně postaršenou Leiu v jakési džungli. Už ze SWCC víme, že tady naopak vidíme začátek filmu. Co musím podotknout je fakt, že dle flóry to spíše vypadá na Yavin IV než Endor a je tedy možné, že oproti všeobecnému koncensu trosky Hvězdy smrti budou té starší z nich...
Poté vidíme výstup menší flotily Odporu (nebo už znovu Rebelů?) z hyperprostoru. Zkušené oko pozná celou alfabet skvadru - tedy A-, B-, X- i Y-wingy. Ale také zatím neznámou nákladní loď (můj osobní tip je, že ji ještě uvidíme - resp. její kokpit v záběru na Finna a Jannah). A nakonec korvetu třídy Tantive, možná vůbec nejdůležtější loď z celého výčtu. Podle zpráv to má být přesně ta z konce RotS, kde byla vymazána paměť Threepiovi a bude součástí putování naší party.
Následuje panorama na flotilu nepřítele v jakési atmosféře plné blesků. Po bližším zkoumání zjišťujeme dvě věci. Zaprvé, jedná se o loďstvo ne Prvního Řádu, ale zcela zřejmě jde o původní destruktory Impéria. A s tím souvisí i druhá věc - pokud si záběr zesvětlíme, uvidíme podél linií lodí červený pruh (stejně jako ve starším teaseru) a na spodku lodí obří kanóny. To by tedy korelovalo s informací, že jde o flotilu Sith trooperů, resp. Palpatina, kterou jako součást svého záložního plánu v reakci na svou možnou smrt posílal do Unknown Regions. Děla by pak měla disponovat technologií kyber krystalů jako byly v Hvězdách smrti, resp. Starkiller Base/Illum a je možné, že v záběru ničení povrchu planety přichází červený laser právě od nich.
Nejdříve ovšem ještě vidíme (a možná jste ho nepoznali) Threepia s červenýma očima. Co to znamená? Velmi pravděpodobně se mu vrací vymazaná paměť. Dle úniků má být od tohoto momentu v módu "Rambo" - s Reyinou holí a Chewieho kuší a také naprogramováním starých bojových droidů Obchodní Federace (AotC). A. Daniels se také zmínil, že tentokrát bude jeho protokolární droid "trochu jiný."
V záběru na džungli tentokrát vidíme Rey ve stejné lokaci jako byla Leia. V této sekvenci vidíme mezi stromy schovanou tréninkovou jednotku a zdá se mi frustrovanou Rey, která ji minula hozeným mečem. Předpokládám, že se bude jednat o mini-výcvik, který má mít s Leiou.
Další je Kylo Ren a v povzdálí jeho TIE (ne Silencer, ale ten z předchozího traileru). Ačkoliv okolí mate, věřím, že se jedná o Pasaanu (sledujte popraskanou pouštní zem) a část tzv. Force Flash Fightu, o kterém se traduje, že bude mít s Rey. V podstatě jde o to, že jejich spojení Silou, které způsobil údajně Snoke, se prohloubí a oni budou bojovat na několika ikonických místech předaleké galaxie "teleportačním" způsobem.
Ihned potom následuje boj s Rey ve vodě na troskách Hvězdy smrti (všimněte si pozůstatku baterie turbolaserů vlevo) a je pravděpodobné, že půjde spíše o začátek filmu, pokud se jedná o vodní plochy Yavinu IV.
A nakonec tu máme možná nejdiskutovanější moment celé ukázky. Osobně si myslím, že se jedná o jakousi vizi. Někdo mluví o Vaderově svatyni pod sídlem na Mustafaru, já tam vidím "zrcadlovou" jeskyni z Ahch-to. Nejenom, že Rey vypadá zvláštně rozpitě (a taky zdá se mi holohlavá?), ale když se pozorně podíváte do pravého okraje, uvidíte přesně zrcadlový pohyb jako by to opravdu byl jen obraz. Co se týče červeného oboustranného rozkládacího meče - toto není ve světě SW novinka - stejným disponovali stráže Jediů v chrámu na Coruscantu.
Jeden zajímavý detail nakonec - mezi císařovým proslovem je prý slyšet jakési šeptání, ale osobně jsem to nedokázal rozklíčovat. Mělo by prý jít o Anakinova slova.
Uvidíme, co vše se potvrdínebo vyvrátí. Plnohodnotný trailer bychom měli dostat v říjnu.
Lamarr | Fandíme filmu
Lamarr | 2019-08-27 21:37:40 | 0 0
to ukulelembo: tak tych teorii sa da vymysliet viac... napr v tej jaskyni v EP8 videla samu seba ked ju pohltila temnota co moze znamenat klony ci system klonovania a genetickej manipulacie navyse bola dost senzitivna k temnote... s kolegom sme dnes preberali teoriu ze Luke Leia boli dvojcata tak preco by nemohla mat dvojca aj Rey. Kde kolega uvazoval ze ta Sith verzia Rey je je zle dvojca ktore si ponechal Palpatin a to druhe dieta odviezli dvaja vedci na Jaku aby ho pred Palpatinom ukrili :D :D :D a to bola mala Rey ktora vedcov povazovala za rodicov a ako vravel Kylo neboli nikym lebo Rey mohla byt zo skumavky... to uz su ale divoke teorie pri pivku :D :D :D radost nas pocuvat :D :D :D
ukulelembo | Fandíme filmu
ukulelembo | 2019-08-27 18:32:08 | 0 0
Lamarr: Tak bych maximálně přijal, kdyby jí stvořil podobným způsobem jako Anakina, jinak v samotné otázce jejího rodičovství bych ctil Epizodu VIII. To byla jedna z věcí která se mi líbila.
Lamarr | Fandíme filmu
Lamarr | 2019-08-27 12:16:47 | 0 0
Sranda by bola keby bol Palpatine "otcom" Rey .. a je jedno ci ju spravil pekne postaru alebo cez skumavku :) Ten skladaci svetelny mec beriem len ako ucelovu vec aby sa dobre predavali hracky :)
Podobne ako pri GoT bude kopa ludi nadavat a kopa ludi obhajovat koniec tejto sagy
Carnage | Fandíme filmu
Carnage | 2019-08-27 11:11:50 | 0 0
Hardmann: drogy jsou špatný...
Fimi | Fandíme filmu
Fimi | 2019-08-27 07:06:02 | 0 0
To jako že se vrátí Padmé? Matka Leiy a Luka? Neumřela při porodu?
Hardmann | Fandíme filmu
Hardmann | 2019-08-27 03:12:55 | 0 0
Za prvé nevím jak to vnímáte jako celek tento film díl za dílem volove ale ta ženská z tím dvojitým světelným mečem je matka od leyli!!!! Vždy v každém díle hvězdných válek bojovali proti sobě rodiny přátelé atd a přitom každý z nich patřil nějak k sobě a i tak někdo pokaždé umřel 100kilo ren zabyje nějak její matku a leya zabije 100kila nebo nějak podobně to bude a nebo její matka od leyili zabyje 100kila a leya ji nebo jinak tod závěr desátého dílů
Carnage | Fandíme filmu
Carnage | 2019-08-26 21:21:06 | 0 0
Jop, přesně jak sem psal ten meš působí strašně hloupě co je špatnýho na klasickým meči s dvěma čepelema kterej funguje. Tohle je strašně zvláštní a působí to na mě jako "jo to na hračkách bude vypadat dobře"
bSaR | Fandíme filmu
bSaR | 2019-08-26 19:57:57 | 0 0
Skládací dvojitý meč je teda pěkně stupidní. Bral bych klasiku kopí, nebo rozkládací na dva. Temná Rey je buď Force vision, nebo temný klon Ray, která je v podstatě klonem Palpatina, případně přímo Ray z Palpatina, která si bude muset vybrat cestu. Disney by překvapilo, kdyby se Ray definitivně přidala k témné straně a Kylo by musel zachraňovat situaci a dostali sme tak rematch Palpatine X Skywalker - tím by si mě film získal.
Martin | Fandíme filmu
Martin | 2019-08-26 18:50:53 | 0 0
Ten meč nedrží Rey si myslím, ale buď Kylo Ren nebo Palpatine jen je ten trailer tak zakamuflovaný, aby si to člověk myslel. Už v trailerech na Star Wars Poslední z jediů dělaly to samé (scéna kdy Kylo Ren jako by zabíjel Leiu) . Jinak s tím Palpatinem jsem někde četl, že je velmi pravděpodobné, že tam nemusí být ani fyzicky a nebo se tam objeví a řekne třeba 2 věty a zmizí uvidíme on jediný je důvod proč na to půjdu po tragické dvojce do kina.
Lamarr | Fandíme filmu
Lamarr | 2019-08-26 17:57:16 | 0 0
Ked to prirovnam k Endgame ten mal tiez cast traileru poskladanu z predoslych filmov ale mal proste lepsiu atmosferu.. bolo to proste nieco co vytvorili a teraz to finisuje. Pri Star Wars tam je z tych starych zaberov tah na povodnu trilogiu a je tam len par sekund z EP 7 a EP 8 a v EP9 aj dost recykluju ako sa tu pise, Palpatin, Hviezda Smrti, Vaderova maska.. na jednu stranu je to fajn an adruhu dufam ze prinesu aj daco nove co bude stat za to. Som zvedavy na plnohodnotny trailer
Fimi | Fandíme filmu
Fimi | 2019-08-26 17:43:06 | 0 0
Příběh Thrawna je úžasný, tyhle postavy jsou skutečněnohem zajímavější než tahle rodinná Skywalker sága...Darth Krayt, Bane, Nihil, Plagueise, příběh dartha Maula..prostě úžasné příběhy s úžasnými postavami..snad budou v chystaném Kotoru..

Jinak já jsem tak nějak průměrný fan sw, znám filmy, nějaké knihy a pár komiksů...možná nějaké příběhy her které jsem nehrál ale jsou v kanonu...

Trailer vypadá klasicky Abramsově, hraje se hodně na nostalgii ale to jsme už viděli. Snad to nebude po vzoru pseudo ep 4 čti 7 další pseudo ep 6 čti 9...
DanielFF | Fandíme filmu
DanielFF | 2019-08-26 17:08:06 | 0 0
Pokud by ještě někdo stále nevěřil tomu, že Epizoda VIII u většiny fanoušků pohořela, tak to může krásně vidět na celé dosavadní kampani pro Epizodu IX. V případě Epizody VIII totiž byla myšlenka kampaně a samotného filmu "oprostit se od minulosti" (slovy Kylo Rena: Let the past die. Kill it, if you have to) a "přinést něco nového". A co dělá kampaň Epizody IX? Úplný opak- Palpatine je zpátky, Vader (alespoň jeho maska) je zpátky, Lando je zpátky, křižníky Impéria jsou zpátky (ano, jde o křižníky Impéria dle designu, nikoli o ty Prvního řádu), Hvězda smrti je zpátky atd. Tohle všechno je zpátky, proč? Protože na nové postavy a nový směr z Epizody VIII by v celkovém měřítku skoro nikdo nešel do kina.
Co se týká samotného teaseru: Nebudu lhát, některé záběry vypadají vyloženě libově, jenže to u trailerů od Disneyho vypadaly vždycky. Takže mě to vesměs také nechává chladným.
Carnage | Fandíme filmu
Carnage | 2019-08-26 16:23:39 | 0 0
Jak psal myslim Robb tak bych sázel na temnýho klona Rey každopádně ten meč vypadá absolutně hloupě.
RobbDavis | Fandíme filmu
RobbDavis | 2019-08-26 16:04:12 | 0 0
Já jsem teda taky nikdy nebyl absolutně ultimátní fanoušek SW. Ale mám to rád a to jako moc. Přečetl jsem dost knih odehrávajících se po Ep.6 a tam teda ten příběh má jiný grády. Zejména trilogie od Timothyho Zahna navazující na události po Ep.6. Tam je příběh dokonalý a ještě dokonalejší je záporák Velkoadmirál Thrawn, který v některých aspektech strká do kapsy Vadera i s Palpatinem. Vývoj Luka je tam taky skvělý..nicméně...Ep.7 na mě fungovala dokonale - zejména díky nostalgii a návratu do oblíbeného světa po 20ti letech. Rogue One bylo zbytečný. Ep.8 jsem přicházel na chu't hodně dlouho - viděno 3x - a ve výsledku mi to určitý smysl dalo. No a SOLO je jednoznačně nejvíc SW film z trojice Rogue One, Ep.8 a SOLO. Po Ep.8 jsem ztrácel naději, ale v momentě kdy to dostal zpátky JJ, tak opět věřím, že to bude spektakulární spektákl a celkem se těším. Problém vidím hodně v tom, že to celé staví na nostalgii. Ta fungovala v EP.7 a tam ji měli taky nechat. Jako určitě to nezavrhuju, ale je škoda, že celé této trilogii chybí onen pořádný záporák, který by to táhnul a který by hrdiny opravdu potrápil. A chybí tomu vlastní cesta.. Toho Thrawna je fakt škoda. Kdo zná - musí uznat. A ne, nemluvím o verzi z Clone Wars nebo kde ho to použili...byla chyba s tou Ep8. Aspoň v mých očích. Další chyba byla, přehltit trh. Teď na to zbytečně dojíždí zakončení, které bude určitě velkolepé. A je hrozná škoda, že to museli celé přepsat kvůli smrti Carrie...