Recenze Pod rouškou noci

Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 8 obrázků
Ben Affleck zase jednou zkouší trojku. A úplně se mu to nevyplácí.

Oplzlé vtipy stranou, trojkou je v tomhle kontextu míněno trio úloh, které někým milovaný, někým zatracovaný umělec v tomhle filmu zastupuje. Zahrál si totiž hlavní roli, režíroval a psal scénář. Ve svých předchozích filmech si na pomoc vždy pozval odborníky, tentokrát se to však rozhodl zvládnout všechno sám. Bohužel ne všechny úkoly zvládá Ben Affleck stejně dobře a na výsledku je to sakra znát.

Pod rouškou noci vychází z románu Dennise Lehanea, který má za sebou už několik zfilmovaných pecek. Konkrétně Scorseseho Prokletý ostrov, Eastwoodovu Tajemnou řeku a taky Gone, Baby, Gone, což byl první režijní počin právě Afflecka. Očekávání proto nebyla malá, neboť podle Lehaneových předloh vznikly skutečně skvělé filmy a Affleck se svým posledním dílem Argo dokonce vyhrál Oscara.

Pod rouškou noci ale vypráví vcelku standardní mafiánský příběh mladého gangstera, který se snaží proplout mezi velkými rybami, přežít a zároveň si z lihem nasáklých peněz uždíbnout i něco pro sebe. Atmosféra prohibice 20. let, cesta na vrchol mafiánského žebříčku, femme fatale… Co vás napadne, to tady je. A to je právě ten problém. Scénář velmi rychle zabředne do vyjmenovávání dílčích epizodek, které však nejsou kdovíjak napínavé, akční, a už vůbec ne originální. Všechny použité motivy jsme už viděli, ale ani jako pocta klasickým gangsterkám Pod rouškou noci neboduje.

Od Afflecka už asi nikdo nemůže čekat fascinující herecký výkon, takže i tady působí jeho obličej s minimem mimických svalů trochu úsměvně, a to především vedle plejády slušných herců - Chrise Coopera, Zoe Saldany, Chrise Messiny, Brendana Gleesona, Elle Fanning či Sienny Miller. Ale s Affleckem-hercem nebudete mít zdaleka tolik problémů jako s Affleckem-scenáristou. Vše nakonec musí zachránit Affleck-režisér, který se už etabloval jako použitelný filmař a svůj špatný scenáristický výkon tady dokázal přetavit do koukatelného filmu.

Kvalitní trailery slibovaly našláplou podívanou, ovšem tady jako by na bombastičtější scény nezbyly peníze a o většině akcí se prostě jenom mluví. A naopak když už se něco děje, obvykle je smysluplnost dané řežby dost pochybná. Více než dvouhodinová stopáž sice docela uteče, ale moc scén si nezapamatujete. V tak našláplém žánru, jakým gangsterky rozhodně jsou, nemá Pod rouškou noci čím zaujmout. A to je velká škoda.

Průměrná gangsterka, která z kvalitní předlohy hlavně vinou scénáře nedokázala vyždímat nic, co by stálo za to vidět. V rámci žánru solidní řemeslný standard, ovšem papírovým očekáváním rozhodně nedostává.

6/10

Pod rouškou noci

25.12.2016 | USA
Krimi, Drama

Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu Recenze Pod rouškou noci | Fandíme filmu