Recenze: Sex Tape

Recenze: Sex Tape | Fandíme filmu
Cameron Diaz a Jason Segel jsou řádně sezdaní a jenom si chtějí zlehka vrznou. V tu chvíli začíná peklo na zemi. Ve filmu i v kině.

Režisér Jake Kasdan natočil před třemi lety s Cameron Diaz a Jasonem Segelem komedii Zkažená úča. Ta sice sklízela spíše průměrná hodnocení, podle mě jde ale o velice příjemnou, jemně přisprostlou záležitost. Právě tahle rošťácká pohoda, chemie mezi hereckým párem a samozřejmě také krásné tržby zřejmě rozhodly o tom, že si úspěšné trio spolupráci zopakuje. Z nějakého důvodu je ale tentokrát všechno špatně.

Zdaleka nejproblematičtější je samotná zápletka. Diaz a Segel hrají manžele, kteří bývali mistři světa v sexu, ale od té doby co mají děti a pracovních starostí nad hlavu, si pomalu ani nestihnou dát pusu. Když nedobrovolná abstinence přeteče únosnou mez, strčí pár děti k babičce a jde na to. A rovnou s kamerou, aby to mělo šťávu. Jenže co čert nechtěl, video se zazálohuje do cloudu, ke kterému mají přístup všichni rodinní známí, kteří dostali od manželů darem iPad. Začíná honička za tablety, které dvojka musí obdarovaným rychle zabavit, dřív než někdo něco uvidí.

Zápletka je hodně přitažená za vlasy už sama o sobě, ale je to pořád horší a horší, protože aby děj mohl pokračovat, musí postavy dělat jedno nelogické rozhodnutí za druhým. Ale budiž, je to přece komedie, zachrání to humor, no ne? Taky omyl. Tu a tam jsem se zasmál, to ano, ale příliš často to nebylo a spolu s výjimečným smíchem se většinou spolehlivě dostavil i pocit trapna. Tedy ne proto, že by byla Sex Tape tak lechtivá, to chraň bůh. Film na košilaté jméno jenom láká do kina a kolem nahrávky se točí zápletka. Tu a tam se o souloži mluví. Vlastní sex se filmem spíš tak mihne. Za trapno může jednoduchoučký, předvídatelný humor, kterým se film pokouší diváky zásobit.

Snaha o vtipy obvykle vypadá tak, že se postavy dostanou do zdánlivě potentní situace, a pak ji zkoušejí rýžovat ještě několik minut potom, co už to dávno přestalo být zajímavé. Většina situací je pak v hodně laciném stylu ala „Cameron Diaz je sjetá koksem“, „Diaz se Segalem zkoušejí souložit, ale nejde jim to“, „Jack Black má monolog o lásce a souložení“ apod..

Děj také co chvíli působí spíš jako série záminek pro další vychvalování iPadu. Je jasné, že film je potřeba nějak zaplatit, ale Sex Tape chvílemi připomíná dlouhou reklamu na Apple. Nekonečném sledu do očí bijících hovadin se mezi reklamními pauzami člověk postupně neubrání a začne si všímat i těch zdánlivě drobných neduhů. Tak kupříkladu postavě Cameron Diaz (42) má být podle věku dětí (starší se narodilo chvíli po vysoké) něco přes třicet. Ve filmu neexistuje jediný důvod, proč postavě nemohlo být stejně tolik, jako herečce.

Samotná ústřední dvojka tentokrát působí dojmem, že si přišla pro šek a u Jasona Segela mi poprvé v životě vadilo, že hraje vlastně pořád tu samou postavu, která už je značně vyčerpaná. Neustálé štulce a slovní hříčky se nijak nezměnily oproti Kopačkám nebo How I Met Your Mother. Herci ve vedlejších rolích se snaží, ale ani vždy připravený Rob Corddry s vyčichlým materiálem nic moc zajímavého předvést nesvede.

Navzdory vší kritice je možná nejhorší, že Sex Tape není komedie nějak výrazně špatná. Ona je jen strašně obyčejná, nezáživná a vyčpělá. Takový zoufalec, co se za špičky prstů drží někde na spodní hraně průměru. Může za to především ústřední dvojka, kterou mám dlouhodobě zafixovanou jako dva pohodové sympaťáky, se kterými je fajn trávit čas. Proto nakonec dokonce čtyři z deseti. Pro ty, kdo Diaz a Segela nemusí, pak může být Sex Tape učiněným peklem. Tu a tam se vtip objeví, ale je jich málo, nepřekvapí a občas spíš uvedou do rozpaků. Nejlepší je asi závěrečné přehrání slovutné sex tape, ale to už je příliš pozdě.

4/10