Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze

Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu
Paramount Pictures
Zobrazit dalších 23 obrázků
Pusťte si nejnovější trailery dekadentního velkofilmu, který vás podle kritiků buď nadchne anebo svojí přehnaností vyloženě uondá.

Do českých kin bude Babylon uvedený 19. ledna. Dopředu byl pro filmové nadšence velkou událostí. Snímek točí Damien Chazelle, ani ne čtyřicetiletý režisér, kterého zná širší veřejnost osm let a v Hollywoodu se rychle etabloval jako jeden z nejpozoruhodnějších talentů. Divákům uhranul bubenickým Whiplashem (2014), roztančil je romantickým La La Landem (2016) a nechal je fyzicky pocítit vesmírné lety v Prvním člověku (2018). Jeho novinka je znovu autorským projektem, na nějž Chazelle dostal obří osmdesátimilionový rozpočet. Hlavní role ztvárnili Margot Robbie a Brad Pitt, takže se zkrátka nedalo netěšit.

Jak se čekání českých diváků blíží ke konci, tak už to s tím nadšením není tak jednoduché. Přikládáme tři poslední upoutávky, které opět ve svém svižném sestřihu slibují opulentní výlet do hollywoodské dekadence na začátku 20. století. Zvlášť silným prvkem zjevně bude hudba Justina Hurwitze, který skládal už třeba obdivovaný La La Land, za nějž byl dokonce oceněn Oscarem. Tentokrát se rozhodl vzít dobové nástroje jazzových orchestrů a napsat pro ně divoké, taneční a vysloveně moderní partitury. Jak to zní se můžete přesvědčit na vlastní uši v přiložených ukázkách.

Recenze ze zámoří, kde už se snímek promítá, na jednu stranu potvrzují, že je film opravdu tak divoký, jak trailery naznačují. Zároveň ale kritici hovoří o tom, že je Babylon opravdu hodně dlouhý a konstantně diváky zavaluje novými a novými vjemy, doslova útočí na jejich smysly. Podle některých recenzí je to zřejmý účel, který efektivně pomáhá Chazellovi zachytit danou dobu a zároveň tak komentovat rozháraný stav současného Hollywoodu. Negativní recenze se domnívají, že je film až příliš ambiciózní a vyloženě zahleděný do sebe, kdy jen klouže po povrchu a nakonec vlastně nic neříká. Novináři jsou rozdělení zhruba vedví, když agregátor recenzí Rotten Tomatoes skládá z recenzí průměrnou známku 6,3 z 10 (55% recenzí kladných, 45% záporných).

U diváků pak Babylon vyloženě pohořel, když za úvodní víkend v kinech utržil jen slaboučké 3,6 milionu dolarů. Buď se ukazuje, že u filmů „pro dospělé publikum“ stále recenze hrají roli. Nebo už jsou diváci přejedení snímků, které se tematicky věnují samotnému filmovému průmyslu. Případně je možné, že mimo jasně definované žánrové škatulky, či bez prvoplánově lákavé zápletky bude prostě čím dál těžší donutit publikum opustit pohodlí vlastního obýváku a distribuční či marketingové (případně obé) postupy se budou muset nevyhnutelně změnit.

Dole si prohlédněte pestrou galerii.

V Babylonu nás Chazelle zavádí do Hollywoodu 20. let minulého století, do doby, kdy kinematografie přechází od němých k hraným filmům. Na pozadí skutečné historie je vyprávěný smyšlený „epos“ přetékající ambicemi a zhýralostí, kdy souběžně budeme sledovat vzestup a pád několika individualit v éře, kdy byl Hollywood bezuzdně dekadentní a neřestný. V hlavních rolích vystupují Brad Pitt, Margot Robbie, Diego Calva, Jovan Adepo, Li Jun Li a Jean Smart, dále hrají P.J. Byrne, Lukas Haas, Tobey Maguire, Max Minghella, Rory Scovel, Spike Jonze, Katherine Waterston, Flea, Jeff Garlin, Eric Roberts, Samara Weaving a Olivia Wilde. V českých kinech bude snímek k vidění od 19. ledna.

Podklady a foto: Paramount Pictures

Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu Babylon: Opulentní propadák provázejí úžasné trailery a rozpolcené recenze | Fandíme filmu